한글 녹취 다운로드
가라지와 성령의 팀사역(히6:4-8)
서론
지난 주 메세지를 갖고 묵상을 했다. 특히 그 가운데서 갈릴리 합숙에 대한 말씀을 묵상할 때에 제가 옛날에 안수 받기 이전에 미국에 오기 이전에 한국에서 일어났던 일이 생각났다. 제가 목사 안수를 받고도 직장생활을 계속 하고 있었다. 그 날은 일이 많아서 저녁에 직원들하고 식사를 하고 사무실을 보내고 저는 광화문 근처에 있는 교회에 기도를 하러 들어갔다. 항상 직장에서 일하기 전에와 일하고 난 다음에는 교회에 가서 기도를 했다. 그런데 그 날은 하나님께서 은혜를 주시더니 두 가지 성경말씀을 저에게 주셨다. 그 중에 하나가 요 21:15-18 말씀 네가 나를 사랑하느냐 하는 말씀이었다. 기도하는데 하나님 음성이 마음 가운데 들리느네 네가 나를 사랑하느냐 하셨다. 그래서 제가 주님을 사랑합니다 하면서 대답했다. 그 때 주님께서 내 양을 먹이라는 말씀을 주셨다. 그 때 제가 얼마나 큰 감동을 받았는지 한참 울면서 감사기도를 했다. 그 말씀을 받고 난 다음에 즉시 회사로 와서 사표를 써서 회사에 제출을 했다. 이번에 말씀을 묵상하는 가운데서 다시 내 마음 속에서 하나님 음성이 들렸다. 네가 나를 사랑하느냐 하는 음성이 들렸다. 그런데 그 말씀이 네가 나를 아가페로 사랑하느냐 하는 음성이었다. 그래서 제가 ‘주님 제가 주님을 사랑하고 교회를 사랑하는 것 주님께서 잘 알고계시지 않습니까’ 했다. 그러니까 주님께서 내 어린 양을 먹이라 하셨다. 그래서 제가 ‘알겠습니다. 그런데 주님 제가 주님 앞에 기도할 제목이 있습니다’ 했다. 제가 혼자 힘으로는 할 수 없는데 성령께서 도와주시면 할 수 있을 것 같습니다 하고 말씀드렸다. 이번에 말씀 붙들고 기도하는 가운데서 하나님께서 특별한 은혜를 주신 것 같았다. 이 기도 가운데서 주신 말씀이 오늘 받은 말씀이다. 응답 받고 처음 주신 말씀이 오늘 말씀이다. 오늘 이 말씀은 대단히 중요하다. 지난 번에는 젖먹는 신앙 가진 사람들이 치유할 수 있는 여섯 가지 방법을 성경을 통해서 보았다. 오늘은 성경을 통해서 구원받지 못할 신앙 가진 사람이 어떤 사람인가 하는 말씀을 주고계신다. 오늘 본문 말씀은 신학자들 가운데서 각자 해석하는 것이 다르다. 오늘은 하나님께서 복음 가진 우리에게 복음적으로 허락해주신 말씀을 증거하길 바란다.
1. 가라지 신앙
1) 성령훼방죄
히 6:4한 번 빛을 받고 하늘의 은사를 맛보고 성령에 참여한 바 되고
여기서 한 번 빛을 받았다는 것은 진리의 말씀을 듣고 생명의 빛을 맛보았던 사람을 말한다. 그리고 하늘의 은사를 맛본 사람이라고 이야기하고 있다. 하나님의 능력을 체험한 사람이라는 것이다. 예를 들면 불치병을 앓고있다가 기도했다가 응답 받아서 치유된 사람이라던지 귀신에게 들렸다가 기도해서 응답받아서 귀신이 떠나간 것을 체험한 사람들이다. 성경에 참여한 바가 되었다고 나온다. 이것은 성경을 체험한 사람을 말한다. 다시 말씀드리면 방언도 받고 예언도 받았던 사람들을 말한다.
히 6:5 하나님의 선한 말씀과 내세의 능력을 맛보고도
하나님의 선한 말씀을 맛보았다는 것은 하나님의 말씀 성취의 축복을 체험했다는 것이다. 말씀 잡고 기도했는데 응답을 받은 경우이다. 또 내세의 능력을 맛보았다고 이야기한다. 맛보았다는 것은 실제 체험을 했다는 것이다. 예수님의 재림과 부활과 심판을 깨달았다는 것이다. 성경에 참 많은 경험을 한 사람을 나타내는 것이다.
히 6:6 타락한 자들은 다시 새롭게 하여 회개하게 할 수 없나니 이는 그들이 하나님의 아들을 다시 십자가에 못 박아 드러내 놓고 욕되게 함이라
그런 어마어마한 성령의 체험을 한 사람이 타락했다는 것이다. 여기서 타락했다는 것은 완전 타락을 의미한다. 성령의 역사를 그렇게 체험했으면서도 부인하는 것이다. 주님의 십자가를 체험하고 많은 은혜와 은사와 치유함을 받았음에도 타락에 들어간 것이다. 그런 사람은 회개의 기회가 없다고 한다. 용서함이 없고 다시는 구원에 이를 길이 없다는 것이다. 왜 그러냐면 하나님의 아들을 다시 십자가에 못 박아 드러내 놓고 욕되게 한 것이기 때문이다. 그 모든 은사와 은혜를 체험했음에도 타락한 자는 예수님을 십자가에 못 막힌 예수님에게 침을 뱉는 것이다. 조금 직설적으로 이야기하면 “당신이 나를 구원했어? 말도 안되는 소리하지마” 하는 것이다.
마 12:31 그러므로 내가 너희에게 이르노니 사람에 대한 모든 죄와 모독은 사하심을 얻되 성령을 모독하는 것은 사하심을 얻지 못하겠고
바로 이것은 성령훼방죄라고 이야기한다. 성령께서 행하신 모든 성령의 사역, 구원 사역을 부인하는 것이다. 이 사람들에게는 구원이 없다는 것이다. 보충 설명을 7절에서 계속하고 있다.
2) 가라지 신앙
히 6:7 땅이 그 위에 자주 내리는 비를 흡수하여 밭 가는 자들이 쓰기에 합당한 채소를 내면 하나님께 복을 받고
하나님께서는 불신자든 신자든 누구에게 공평하게 비를 내려주신다. 밭 가는 사람들이 열심히 해서 열매를 맺게되면 하나님께 복을 받는다. 여기서 밭 가는 자들은 농부를 이야기하는 그것을 성령이라고 해석하는 사람이 있고 목회자라고 해석하는 사람이 있다. 밭 가는 자 들이라는 복수형이 있는 것을 보면 목회자들이라고 이야기한다. 하나님의 은혜를 받아서 목회자가 교회에서 사역하기에 합당한 열매를 맺는 자들은 하나님께서 복을 주신다는 말이다.
히 6:8 만일 가시와 엉겅퀴를 내면 버림을 당하고 저주함에 가까워 그 마지막은 불사름이 되리라
그 씨를 뿌렸는데 그것이 비를 맞아서 식물이 자라는데 아름다운 열매가 나오는게 아니라 가시와 엉겅퀴가 나온다. 그것은 뜯어서 불태워버린다는 것이다. 지금까지 이야기한 것이 가라지 신앙을 가진 사람들인 것이다. 가라지 신앙을 가진 사람들은 은혜를 맛보고 체험했음에도 이런 가라지의 열매가 나온다. 예수님께서는 이것을 마 7:22-23에서 자세하게 설명하신다.
마 7:22-23 그 날에 많은 사람이 나더러 이르되 주여 주여 우리가 주의 이름으로 선지자 노릇 하며 주의 이름으로 귀신을 쫓아 내며 주의 이름으로 많은 권능을 행하지 아니하였나이까 하리니 23 그 때에 내가 그들에게 밝히 말하되 내가 너희를 도무지 알지 못하니 불법을 행하는 자들아 내게서 떠나가라 하리라
하나님께서 말씀하신 가라지 신앙에 대해서 말씀하시는 것이다. 그들은 주여 주여 우리가 주의 이름으로 선지자 노릇을 했다고 한다. 성경 공부도 많이 가르쳤다는 말이다. 주의 이름으로 귀신도 쫓아냈다. 권능을 받아서 귀신도 쫓는 역사가 나타났다. 많은 권능도 행했다. 가는 곳곳마다 주님의 이름으로 역사를 일으킨 것이다. 틀림없이 하나님의 능력의 종이라고 이야기해야할 텐데 주님께서는 내가 너희를 도무지 알지 못하니 내게서 떠나가라 하신다. 우리에게는 똑같이 보였다. 신실한 사람이라고 생각했던 사람들이다.
마 7:18 좋은 나무가 나쁜 열매를 맺을 수 없고 못된 나무가 아름다운 열매를 맺을 수 없느니라
이들을 향해서 하시는 말씀이다. 처음부터 너는 가라지 씨를 심어서 태어난 가라지였다는 것이다. 마 5장보면 마귀가 와서 가라지를 심었다. 똑같이 주의 이름으로 역사를 행했던 사람들이었다. 역사는 일으키는데 실질적으로 보면 열매는 나쁜 열매가 나는 것이다. 교회를 다니면서 은근히 분리시키고 파괴시키는 나쁜 열매를 맺는 사람들이다. 그래서 사도바울은 고후 11:14-15에서 이야기한다.
고후 11:14-15 이것은 이상한 일이 아니니라 사탄도 자기를 광명의 천사로 가장하나니 15 그러므로 사탄의 일꾼들도 자기를 의의 일꾼으로 가장하는 것이 또한 대단한 일이 아니니라 그들의 마지막은 그 행위대로 되리라
가장 큰소리 치면서 주의 일을 하고 영광돌리고 교회를 위해 하는 것처럼 하지만 사실은 그게 아니라는 것이다. 그래서 처음서부터 근본적으로 시작이 잘못되었다는 것이다. 이것을 우리가 잘 분별해야겠다. 많은 사람들이 신천지에 넘어가고있다. 잘못된 신앙에 빠져서 많은 사람들이 넘어가고있다. 우리는 분별을 잘 해야겠다.
2. 좋은 열매와 복음콘텐츠
1) 그리스도인의 콘텐츠
그러면 우리는 좋은 열매 맺는 신앙을 가져야겠다. 좋은 씨를 심으면 좋은 열매가 난다고 했다. 그러면 좋은 열매를 맺는 사람은 어떤 사람인가. 복음의 콘텐츠를 누리는 사람이 좋은 열매를 맺는 사람이다. 가라지 신앙의 특징은 맛만 보았다고 이야기한다. 맛만 보는 신앙이 가라지 신앙의 특징이다. 복음을 가진 사람의 특징은 콘텐츠를 가진 사람의 특징은 복음을 누리는 사람이다. 우리는 우리를 그리스도인이라고 이야기한다. 그리스도께서 행하신 일을 하는 사람을 말한다. 그래서 우리에게는 그리스도인의 콘텐츠를 갖고있는 것이다. 알고 경험만 하는 것이 아니라 실질적으로 누리는 사람이 아름다운 열매를 맺는 사람이다.
마 5:14 너희는 세상의 빛이라 산 위에 있는 동네가 숨겨지지 못할 것이요
우리는 빛을 맛보는 것이 아니라 우리는 빛이다. 하나님께서는 빛을 발하라고 이야기하신다. 바로 이것이 우리가 해야하는 것이다. 우리는 이것을 통해서 아름다운 열매를 맺는다. 주님께서 하나님 만날 수 있도록 빛을 비춰주시는 것이다.
요 20:23 너희가 뉘 죄든지 사하면 사하여질 것이요 뉘 죄든지 그대로 두면 그대로 있으리라 하시니라
예수님께서 우리의 죄를 위해서 돌아가셨다. 그런데 우리가 예수님께서 행하신 제사장 일을 할 수 있다는 것이다. 제사장 직분을 갖고 살리는 축복을 누리는 자격이 주어졌다. 이것이 바로 아름다운 열매맺는 콘텐츠이다.
눅 10:19 내가 너희에게 뱀과 전갈을 밟으며 원수의 모든 능력을 제어할 권능을 주었으니 너희를 해칠 자가 결코 없으리라
하나님께서는 그리스도인에게 왕권을 주셨다. 주님께서 승리하신 승리를 누릴 수 있는 축복을 받았다. 이것을 실질적으로 누리는 것이 콘텐츠이다. 정말 누리시는 여러분 되시기 바란다. 알고 경험만 하는 것이 아니라 실질적으로 누리는 것이 아름다운 열매를 맺는 사람이다. 이것은 누리게되면 임마누엘의 축복의 역사나 나타난다.
2) 좋은 열매
그리스도인의 콘텐츠를 누리게되면 아름다운 열매가 맺어진다. 되어지는 축복의 역사가 일어난다. 세가지 축복이 나타난다.
렘 33:1 예레미야가 아직 시위대 뜰에 갇혀 있을 때에 여호와의 말씀이 그에게 두 번째로 임하니라 이르시되
다시 말씀드리면 복음 콘텐츠 가운데 있는 사람들은 하나님 말씀이 우리에게 임하게 되어있다. 두번째는 성삼위 하나님의 역사가 내 여정 가운데 실질적으로 나타난다. 되어지는 역사가 나타난다. 세번째는 하늘 보좌의 축복이 나타난다. 절대 언약의 여정 속에 나타난다. 예를 들면 감옥에 베드로가 갇혔다. 베드로는 죽었구나 하고 드러누어 있는데 천사가 나타나서 발로 쳐서 데리고 나갔다. 이런 역사가 나타나는 것이다. 우리 교회 수리도 하나님께서 하시는 되어지는 역사 가운데서 일어났다. 하나님께서 천사를 보내셔서 이 모든 일을 이루어가시는 것이다. 이 모든 것이 인간이 하는 것이 아니라 하나님께서 이루어나가시는 것을 확인하고 있다.
3. 성령님의 팀사역
1) 기막힌 만남의 축복
우리는 그리스도인의 콘텐츠를 갖고있는데 하나님께서는 어마어마한 역사를 이루가시는 것이다. 가장 중요한 것은 기가막힌 만남의 축복을 주신다는 사실이다. 만남의 축복을 받게된다. 누구든지 만남의 축복을 받아야 성공할 수 있다. 그런데 성경에 보게되면 복음의 콘텐츠를 갖고있게 되면 절대 언약속에서 하나님께서는 만남의 축복을 허락해주신다. 행 2:9-11 말씀에 성령충만 받았을 때 하나님께서는 15개국의 사람들을 마가다락방에 보내셨다.
행 2:9-11 우리는 바대인과 메대인과 엘람인과 또 메소보다미아, 유대와 갑바도기아, 본도와 아시아, 10 브루기아와 밤빌리아, 애굽과 및 구레네에 가까운 리비야 여러 지방에 사는 사람들과 로마로부터 온 나그네 곧 유대인과 유대교에 들어온 사람들과 11 그레데인과 아라비아인들이라 우리가 다 우리의 각 언어로 하나님의 큰 일을 말함을 듣는도다 하고
그 사람들은 시끄러운 소리를 듣고 찾아왔지만 사실은 그들이 찾아온 것이 아니라 하나님께서 보내신 것이다. 그들이 자기 나라 말로 복음을 전하는 것을 보고 충격을 받아서 증거하기 시작하는 것이다. 3천명의 제자가 순식간에 일어났다. 성경보면 그 날에 3천명의 제자가 났다. 뿐만 아니라 행 3:6에 베드로가 앉은뱅이를 보고 말씀을 선포했다.
행 3:6 베드로가 이르되 은과 금은 내게 없거니와 내게 있는 이것을 네게 주노니 나사렛 예수 그리스도의 이름으로 일어나 걸으라 하고
이 만남도 우연히 만난 것이 아니라 하나님께서 만나게 해주신 것이다. 베드로로 하여금 놀라운 예수 그리스도의 이름을 선포하도록 하는 것이 하나님의 계획이었다. 만난 앉은 뱅이도 일어남을 통해서 예루살렘 교회가 세워지는 역사가 일어났다. 하나님의 절대 언약 속에서 이루어지는 것이다. 무슨 말씀인가. 하나님은 예루살렘 교회를 세우기위한 계획이 있으셨기 때문에 그 일을 일으키신 것이다.
행 8:5 빌립이 사마리아 성에 내려가 그리스도를 백성에게 전파하니
이 내려간 것도 하나님께서 하신 것이다. 가서 그리스도를 전파했다.
행 8:7 많은 사람에게 붙었던 더러운 귀신들이 크게 소리를 지르며 나가고 또 많은 중풍병자와 못 걷는 사람이 나으니
그 성에 큰 기쁨을 주었다. 이런 역사를 일으키신다. 복음의 콘텐츠를 가진 사람들은 이렇게 사용하신다. 행 9에는 사도바울이 다메섹에서 예수님을 만난다. 왜 그 많은 길을 놔두고 다메섹에 가는 길에 만나게 하셨는가. 거기에는 아나니아라는 복음의 콘텐츠를 갖고있는 사람이 있었기 때문이다. 승리하시기 바란다. 하나님께서는 복음의 콘텐츠를 가진 사람을 사용하신다. 그에게 하나님께서는 많은 만남을 주시면서 아름다운 열매를 많이 맺을 수 있도록 축복의 길로 인도하신다. 이것으로 끝나지 않는다. 성령께서는 팀 합숙까지 시키셨다.
2) 성령님의 팀합숙
팀을 성령님께서 세우신다는 것이다. 행 13장에 안디옥 교회에 다섯명의 팀의 세우셨다.
행 13:2 주를 섬겨 금식할 때에 성령이 이르시되 내가 불러 시키는 일을 위하여 바나바와 사울을 따로 세우라 하시니
이것은 성령께서 세우시는 것이다. 팀을 합숙을 시킬 뿐 아니라 두 명의 팀을 만들어서 전도 현장에 보내는 것이다. 행 16:13-14에는 빌립보 지역에서 사도바울이 루디아를 만난다.
행 16:13-14 안식일에 우리가 기도할 곳이 있을까 하여 문 밖 강가에 나가 거기 앉아서 모인 여자들에게 말하는데
그런데 우리가 라고 이야기했다. 팀이 가서 그 강가에 앉은 여자들에게 복음을 전했는데 그 중에서 하나님께서 루디아의 마음을 여셨다. 말씀을 들어보면 아시겠습니다만 실질적으로 일을 행하시는 것은 성령께서 행하시는 것이다. 단지 바울과 디모데는 자기가 갖고있는 콘텐츠를 이야기했을 뿐이다. 말씀을 전하니까 주께서 그 마음을 열어서 바울의 말을 따르게 했다. 행 18에 아굴라 브리스길라 부부를 바울이 만난다. 이 만남을 주선하신 분이 성령이시다. 로마에서 글라우디오 황제가 유대인들을 쫓아내버렸다. 그래서 온 것이 고린도지역에 온 것이다. 사도바울은 아데네에서 복음을 증거하다가 고린도로 찾아온 것이다. 모든 것은 성령께서 다 역사하고 계시는 것이다. 이를 통해서 고린도 교회가 일어난다. 가장 중요한 것이 내가 복음 콘텐츠가 있느냐 없느냐 하는 것이다. 다시 말씀드리면 내가 그리스도인이냐 아니냐가 중요하다. 그리스도인이라는 것은 내가 주님께서 행하신 왕직, 선지자직, 제사장직을 할 수 있는 사람이라는 것이다. 우리가 가져야할 콘텐츠가 이것이다. 이것을 가지고있는 사람들은 하나님의 절대언약의 축복을 받게될 줄로 믿는다. 응답받는 여러분 되시기 바란다.
결론
오늘 말씀드린 가운데서 모든 축복, 성령께서 역사하시는 축복은 전도하는 마음 가운데서 일어나는 응답이다. 만남의 축복이 어디서 일어나는가. 전도하는 현장에서 언약의 콘텐츠를 갖고 나가게 될 때 성취시켜주시는 것이다. 그런데 만일 내가 나는 전도에 관심이 전혀 없다면 만남의 축복이 있을 필요가 있는가 없는가. 교회를 다님에도 불구하고 전도에 관심이 전혀 없다면 하나님께서 만남의 축복을 주실 이유가 전혀 없는 것이다. 이 복음, 전도에 관계 없는 사람들은 돈이 필요하고 건강이 필요하기 때문에 그런 만남을 줄 이유가 전혀 없는 것이다. 그 사람들은 항상 가장 큰 관심이 누가 나에게 돈을 줄 기회가 있는가 하는 것이다. 다시 말씀드리면 육신을 위한 만남을 기대하는 이것이 문제이다. 교회를 다니면서도 전도에 생명구원에 전혀 관심없이 지내고 있다면 바로 그런 사람을 젖먹이 신앙이라고 하는 것이다. 이런 사람 가운데서 나타나는 것이 성령 훼방죄를 일으키는 사람이다. 그럼 우리가 이 신앙을 확실히 잡아야겠다. 행 20:24 말씀이다.
행 20:24 내가 달려갈 길과 주 예수께 받은 사명 곧 하나님의 은혜의 복음을 증언하는 일을 마치려 함에는 나의 생명조차 조금도 귀한 것으로 여기지 아니하노라
내 남은 여생은 주의 복음 증거하는데 모든 방향을 맞추겠습니다 하고 결단하는 순간에 하나님께서는 모든 문을 열어주실 줄로 믿는다. 저와 여러분들이 우리 교회에와서 왜 축복을 받게됬는지 하는 이유를 발견하시기 바란다. 우리는 하나님께서 기뻐하시는 만남을 놓고 기도하고 있다. 우리의 모든 관심은 다 전도에 관계있기 때문이 이 축복을 주옵소서 하고 기도하는 것이다. 그렇기 때문이 이 언약을 갖고 있는 우리에게는 만남의 축복을 주시는 것이다. 그의 나라와 그의 의를 더하라 그리하면 이 모든 것을 너에게 더하여 주시리라. 모든 축복은 여기서부터 비롯되는 줄로 믿는다.
The Tares and the Team Ministry of the Holy Spirit (Hebrews 6:4-8)
Rev. Myung-sin Choi
“ 4 For it is impossible for those who were once enlightened, and have tasted the heavenly gift, and have become partakers of the Holy Spirit, 5 and have tasted the good word of God and the powers of the age to come, 6 if they fall away, to renew them again to repentance, since they crucify again for themselves the Son of God, and put Him to an open shame. 7 For the earth which drinks in the rain that often comes upon it, and bears herbs useful for those by whom it is cultivated, receives blessing from God; 8 but if it bears thorns and briers, it is rejected and near to being cursed, whose end is to be burned. ”
Introduction
I meditated on last week’s message and as I meditated on this, I thought about the time when I was ordained as a pastor in Korea. Even when I became ordained as a pastor, I was still working as an employee at a company. After I finished work at my company, I would go to the church to pray. As I was quietly praying to God, God poured down His grace upon me and reminded me of two scriptures. One of them was last week’s message scripture of John 20:15-18. As I was praying, I heard God’s voice asking me if I loved Him or not. When I heard God’s voice, I replied to Him that I did love Him. And at that time, God gave me the message to feed His lambs. When I received this word from God, I received so much grace and prayed to Him while giving thanksgiving. After I finished receiving this message from God, I placed my resignation letter into my company and quit, and started my full-time pastoral ministry. While I was meditating on today’s scripture, I heard God’s voice again. God asked me if I truly loved Him? God was asking me if I loved Him with agape love. I told God that He knows very well that I love Him, the church, and church members. Then, God said for me to feed His lambs. But I told God that there was a prayer topic that I had for Him. The prayer topic that I had was confessing to God that I cannot do anything with my own strength and that I need the help from the Holy Spirit. As I was praying with the word of God from last week, God gave me special grace. The word that God has given to me as an answer to my prayer was the message that God gave to me today. That is why today’s sermon is extremely important. Last week we talked about the way for people who were only drinking milk on how they can receive healing. Today’s sermon will be about people who cannot receive salvation even though they may seem like they are living a walk of faith. I am sure every Christian may interpret this differently but, we must look at today’s sermon with the eyes of the gospel.
1. The Faith of the Tares
1) The Unforgivable Sin
Verses 4-6 - The fact that they have been enlightened means that these are the people who have heard and tasted the gospel as well as the light of life. “…Have tasted the heavenly gift” - They have experienced God’s power. This means that people who were once diseased, they experienced healing and those who were demon possessed, they experienced the works of demons being casted out of them. “…Have become partakers of the Holy Spirit…” - They also experienced the filling of the Holy Spirit. In other words, they were able to speak in tongues and gained the ability to prophesy.
Verse 5 - “And have tasted the good word of God” - They have experienced the fulfillment of God’s word. In other words, they held onto the word of God and were able to receive answers to their prayers. “…The powers of the age to come…” - They have experienced this power. They were able to realize the resurrection of Jesus Christ. The Bible is talking about those who have experienced this.
Verse 6 - But, there are people who have experienced the filling of the Holy Spirit but have fallen into corruption. This corruption is referring to complete corruption. Even though they experienced the Holy Spirit, they still experienced complete corruption. They have experienced the cross and healing but they have entered into complete corruption. These people will no longer have the opportunity for repentance. This means that forgiveness and salvation will never come to them. Why is that? The Bible tells us the reason for this. The Bible says it is as if you put Jesus Christ back on the cross, reject and curse Him once again. Even though they have received the gospel and grace, they still have entered into complete corruption. This means that like they are spitting at Jesus Christ as He is dying on the cross. This act was exactly like the soldiers who were criticizing Jesus as He was dying on the cross and spitting at him.
Matthew 12:31 (“Therefore I say to you, every sin and blasphemy will be forgiven men, but the blasphemy against the Spirit will not be forgiven men.”) - Blasphemy against the Spirit means that you are blaspheming against the work of the Holy Spirit. This means that these people have no salvation.
2) The faith of the tares
Verses 7 - To both nonbelievers and believers, God pours down His equal amount of grace to us. If you cultivate the field, then you will bear fruits and receive God’s grace. It says those who cultivate and this is referring to farmers. But there are people who cultivate but many people may interpret these types of people pastors or believers but many people interpret these people as pastors. They have received God’s grace and as pastors, they are able to minister to the church and receive God’s blessings.
Verse 8 - They have spread the seeds but instead of beautiful fruits being bore, thorns and weeds that grow out. They would pull them out and burn them. This is referring to those who are living their walk of faith among the tares. Even though they have experienced God’s grace, the fruits that they bear are made up of thorns and weeds.
Matthew 7:22-23, 18 (“A good tree cannot bear bad fruit, nor can a bad tree bear good fruit. 22 Many will say to Me in that day, ‘Lord, Lord, have we not prophesied in Your name, cast out demons in Your name, and done many wonders in Your name?’ 23 And then I will declare to them, ‘I never knew you; depart from Me, you who practice lawlessness!’ ”) - Jesus Christ is referring to the faith among the tares. What kind of walk of faith are they living? They are only using Jesus’ name. The Bible teaches us this very well on how to use Jesus’ name. These people would use Jesus' name to cast out demons and to perform miracles and works. We can absolutely say that this is God’s power but Jesus responded to them to depart from Him for they are practicing lawlessness. They may all seem the same as if they are devoted and true believers, and what they were doing may seem correct.
Matthew 7:18 - From the start, you were an incorrect seed from the start so your fruit that you bear is evil and corrupt. It was Satan who planted this bad seed into people’s hearts. These were the people who performed miracles in Jesus’ name and even casted out demons in His name as well as spoke the words of Jesus but even though works were taking place, the fruits that they were bearing were bad. They go to church but they would alway cause division and problems because they have bore bad fruit.
That is why Apostle Paul said in 2 Corinthians 11:14-15 (“And no wonder! For Satan himself transforms himself into an angel of light. 15 Therefore it is no great thing if his ministers also transform themselves into ministers of righteousness, whose end will be according to their works.”) - They would speak out loud and act like they were doing God’s works but that was not it. From the start, their seeds and start were fundamentally incorrect and bad. We need to distinguish this very carefully. Many people fall into the wrong cults and religious organizations but we need to distinguish this well. The problem is that we need to ask ourselves if we are bearing good fruits or not. If you plant a good seed, then you will bear good fruits. Then, what kind of people are the ones who have planted the good seeds and are able to bear good fruits? They need to enjoy the gospel content so they will bear good fruit.
2. Good Fruit and Gospel Content
1) Christian content
The commonality of those who have bad seeds and fruits, they have experienced and tasted everything but they are only living a walk of faith where they only want to taste God’s grace but not experience and live it. The commonality of those who have the gospel content and have good fruit are the individuals who are enjoying God’s word. We are talking about being a true Christian. Christian means that you are doing the work of Jesus. You need to have the gospel content. You are not just knowing and experiencing this but you are living within and doing it.
Matthew 5:14 (“You are the light of the world. A city that is set on a hill cannot be hidden.”) - We are not just experiencing the light but you are the light. Jesus said for us to shine this light. This is what we are talking about. Through this, we can bear good fruit. You are living a life where you shine the light so you can show the way for people to meet Jesus once again.
John 20:23 (“If you forgive anyone’s sins, their sins are forgiven; if you do not forgive them, they are not forgiven.”) - For our sins, Jesus Christ died for us. But it tells us that we can do the work of a priest like Jesus. We have received the authority to do the work of a priest. This is the content on how to bear good fruit.
Luke 10:19 (“Behold, I give you the authority to trample on serpents and scorpions, and over all the power of the enemy, and nothing shall by any means hurt you.”) - We as Christians, God has given us heavenly authority. The victory that Jesus had, we have received the same authority of victory. This is the content that we must enjoy. Truly enjoy this. It is not just knowing and experiencing it but you need to truly enjoy it. When you are able to enjoy it, then you can experience the covenant of the blessings of Immanuel. When you are able to experience the content of the gospel, then you will bear good fruits. If you just enjoy these blessings, then God will give you the rightful blessings.
2) Good fruit
The first blessing is Jeremiah 33:1 (“Moreover the word of the Lord came to Jeremiah a second time, while he was still shut up in the court of the prison, saying.”) - In other words, those who are within the gospel content, God’s word will be given and will appear to you. You can experience the works of the triune God working within your life. You will experience things taking place within your life. The third blessing is the background of heaven. Wherever you go, within your fields, works will arise. Just like Peter who was imprisoned, he thought that he would die in prison but the angel of God was able to break him free out of prison. These works will arise. All of the problems of our church, God will show us all of the blessings. God has sent us His angel to our church to solve all problems and to work within our church. I was able to confirm God working within my life and within our church. Then, we just need to enjoy the gospel content and we can see God working within our lives.
The most important thing is that God will grant us the blessing of meeting. You can receive the blessing of meeting. Wherever you go, if you want to be successful, you need to have the blessing of meeting. If you have the gospel content, then within the covenant, God will grant you the blessing of meetings.
3. Team ministry of the Holy Spirit
1) The blessing of amazing meeting
Acts 2:9-11 (“Parthians and Medes and Elamites, those dwelling in Mesopotamia, Judea and Cappadocia, Pontus and Asia, 10 Phrygia and Pamphylia, Egypt and the parts of Libya adjoining Cyrene, visitors from Rome, both Jews and proselytes, 11 Cretans and Arabs—we hear them speaking in our own tongues the wonderful works of God.”) - God has allowed 3,000 disciples to gather at Mark’s upper room. God allowed them to all come and gather at Mark’s upper room. These people were shocked when they heard the gospel even though they were all speaking in different languages. At that moment, 3,000 disciples arose to become absolute disciples. On that day, 3,000 disciples were made.
Not only that but in Acts 3:6 (“Then Peter said, 'Silver and gold I do not have, but what I do have I give you: In the name of Jesus Christ of Nazareth, rise up and walk.' ”) - This was the word that Peter commanded to a crippled man. This blessing of meeting was not a coincidence but God allowed it to happen. It was part of God’s plan for Peter to use the name of Jesus Christ and perform the work of healing. Then, that happened, the work of raising and lifting up the church occurred. But God worked according to His absolute plan and covenant. God allowed all of this to happen because it was all part of His plan.
Acts 8:5, 7 (“Then Philip went down to the city of Samaria and preached Christ to them. 7 For unclean spirits, crying with a loud voice, came out of many who were possessed; and many who were paralyzed and lame were healed.”) - Deacon Philip went to Samaria to share the gospel and God allowed this to happen. All Philip did was share the gospel but many demons were casted out and many diseases were healed. Great joy was within that city. These are the works that happened when people of the covenant held onto the gospel.
Acts 9:15 (“But the Lord said to him, 'Go, for he is a chosen vessel of Mine to bear My name before Gentiles, kings, and the children of Israel.”) - This was when Saul became Paul. He was on his way to Damascus and God appeared before Saul. Why did God make Paul go all the way to Damascus for him to be saved there and at that time? It was because Ananias who had the gospel content was there. Truly be victorious. Who does God use? God uses those who have the gospel content. God will grant you many blessings of meetings so that you can bear many great fruits.
2) The team camp training of the Holy Spirit
The Holy Spirit will work and carry out the team camp training. The team will be raised up by the Holy Spirit.
Acts 13:2-3 (“As they ministered to the Lord and fasted, the Holy Spirit said, 'Now separate to Me Barnabas and Saul for the work to which I have called them.' 3 Then, having fasted and prayed, and laid hands on them, they sent them away.”) - There were 5 teams at the Antioch Church.
Acts 13:2 - This was all raised up by the Holy Spirit. The Holy Spirit raised up the team of two teams to go out into the field.
Acts 16:13-14 (“And on the Sabbath day we went out of the city to the riverside, where prayer was customarily made; and we sat down and spoke to the women who met there. 14 Now a certain woman named Lydia heard us. She was a seller of purple from the city of Thyatira, who worshiped God. The Lord opened her heart to heed the things spoken by Paul.”) - Lydia found the place of prayer. The team went to the women who were praying to share the gospel to them and God opened the heart of Lydia. I am sure you have heard this but it is the Holy Spirit that works when we evangelize. All Paul and Timothy were holding onto the gospel content and relaying the gospel. All they did was relay the gospel but God opened the heart of Lydia.
Acts 18:2-3 (“And he found a certain Jew named Aquila, born in Pontus, who had recently come from Italy with his wife Priscilla (because Claudius had commanded all the Jews to depart from Rome); and he came to them. 3 So, because he was of the same trade, he stayed with them and worked; for by occupation they were tentmakers.”) - Paul met Priscila and Aquila. The one who allowed this blessing of meeting was the Holy Spirit. In Rome, they demanded for all the Jews to be exiled so Priscila and Aquila had no choice but to leave and enter into the land of Corinth. Bu tin Corinth, Paul met them. This is the working of the Holy Spirit. Because of this, the church of Corinth was raised. The important question is whether you have the gospel content or not? In other words, are you within Christ or not? Are you a Christian or not? Being inside of Christ means that you are carrying out the work of a priest, prophet, and king that you have been given authority to do? This is the most important content you must have. People who have this, then God will work within His absolute covenant to allow you to enter into blessings.
Conclusion
All blessings and each work of the Holy Spirit are all works for the core of evangelism. Why do blessings meetings take place? The blessing of meetings takes place when we enter into the field with the gospel content. If you have no heart for evangelism then there is no need for a blessing of meeting to take place for you. Even though you attend church but possess no heart for evangelism then there is no need for God to grant you blessing of meetings. If you are just expecting good health and money then there is no need for God to grant you blessings of meetings. Their greatest interest is not towards blessing of meetings but rather to meet people to become successful and well off. These are those who go after physical and worldly blessings of meetings. Even though you attend church but have no interest in saving lives, we call that having infant faith.
You need to hold onto Acts 20:24 (“However, I consider my life worth nothing to me; my only aim is to finish the race and complete the task the Lord Jesus has given me—the task of testifying to the good news of God’s grace.”) - I you resolve to stake your life for the gospel then God will work through you. You will be able to discover why you are blessed and why God has blessed our church. This is because we are praying for the blessing son meetings that God desires. All of our interest is all towards evangelism and you need to set a prayer topic to receive this blessing. If you are able to pray this prayer, then God will grant you blessings of meetings and blessings. If you seek God’s righteousness and Kingdom, then God promised to give you all things. All blessings start from here. Truly be victorious.
Comments