한글 녹취 다운로드
가이사 앞에 서야 하리라(행27:21-26)
서론
옛날 스페인에 페르디난도 5세라는 왕이 있었다. 그 사람은 어려울 때 마다 항상 점쟁이의 점괴를 믿으면서 살아왔었다. 그런데 하루는 점을 치는데 점쟁이가 하는 얘기가 “앞으로 마르디칼이라는 지역에 가지 마십시오, 가면 당신이 반드시 죽습니다” 했다. 이 왕은 마르디칼이라는 이름에 두려움이 생겼다. 20년이 지났다. 어느날 왕은 여러 지방을 순시를 하고 있었다. 그런데 이름 모를 지방을 만나서 무심코 신하에게 물어보았다. “이 지역 이름이 무엇인가.” 신하가 “예, 마르칼레입니다” 했다. 순간에 그 왕은 20년 전에 점쟁이가 했던 이야기가 생각났다. 죽음의 공포가 찾아오기 시작했다. 갑자기 몸이 아파지기 시작하고 시름시름 앓기 시작했다. 이유를 모르는 신하들이 유명한 의사들을 다 불러서 왕에게 데려왔다. 그런데 왕은 2-3일이 못되어 그만 죽고말았다. 그런데 그 점쟁이가 이야기한 것은 마르디칼이었다. 그런데 마르디칼이라는 이름의 공포에 사로잡혀서 비슷한 이름 마르칼레라는 이야기를 듣고 공포에 사로잡혀서 죽음에 이르렀다. 그 사람은 병으로 죽은 것도 아니고 늙어서 죽은 것도 아니었다. 어이없게도 두려움 때문에 죽게되었다. 요일 4:18 에는 두려움에는 형벌이 있다고 이야기한다. 이 성경을 보게되면 어떤 사람이 숫자를 세어본 모양이다. 두려워하지 말라는 말이 365회가 나온다고 한다. 무슨 말이냐면 하나님께서는 날마다 일 년 매일 두려워할 이유가 없다. 두려워하지 말라고 말씀하시는 것이다. 그러므로 하나님의 자녀된 우리는 어떠한 일이 생긴다고 하더라도 두려워할 이유가 하나도 없다. 오늘 우리가 두려워하지 말아야할 이유를 발견해야겠다.
1. 바울의 증언
1) 안심하라
오늘 사도바울이 본문에서 이야기한 것을 보게되면 안심하라 하면서 두려움에 빠진사람들에게 이야기한다. 많은 사람들이 오랫동안 유라굴로 폭풍에 시달려서 음식을 먹지 못한 상태였다. 더이상 살 수 없을 것이다 하는 절망적인 상태에 빠졌다. 그런 순간에 사도바울이 폭풍 가운데 있는 배 가운데 서서 안심하라 하는 것이다. 너희 중에는 한 명도 생명을 다치는 사람이 없을 것이고 배만 조금 다치게 될 것이라고 했다. 어떻게 해서 그런 말을 할 수 있었는가. 23절에 이야기한다.
행 27:23 내가 속한 바 곧 내가 섬기는 하나님의 사자가 어제 밤에 내 곁에 서서 말하되
하나님께서 그렇게 하시겠다고 말씀하셨다는 것이다. 배만 상하게 될 것이고 너희들 한 명도 다치지 않을 것이라고 말씀하셨다는 것이다. 이 말은 우연히 그렇게 될 것을 이야기한 것이 아니다. 하나님께서 그렇게 하실 것이라는 것을 나타낸다. 우리는 말씀을 믿는다. 사도바울은 말씀을 믿었다. 하나님께서 그렇게 하신다면 그렇게 되는 것이다. 그러면서 사도바울은 다시 이야기한다.
2) 두려워 말라
두려워하지 말라고 한다. 하나님의 사자가 나타났기 때문이다. 여기서 우리가 생각해볼 것이 있다. 하나님의 사자가 나타났다고 이야기하고 있다. 하나님의 사자가 나타났다는 것은 그 동안에 사도바울이 폭풍 가운데서도 하나님과 깊은 교제를 하고 있었다는 것이다. 견딜 수 없는 어려움 가운데서도 하나님과 깊은 교제, 24시 기도 속에 있었다는 것을 알 수 있다. 그렇기 때문에 두려워하지 말라는 것이다. 그러면 사도바울이 두려워하면서 기도했다는 말인가. 사도바울은 언약을 확실히 잡은 사람이다. 행 23:11 말씀과 마찬가지로 네가 로마에서도 증언해야할 것이라는 말씀을 확실히 붙잡고 있었다. 무엇을 갖고 사도바울이 그렇게 기도했겠는가. 그 내용을 보게되면 사도바울은 로마에 가서 옥중서신 가운데서 골로새서를 쓴 것이 있는데 골로새서 4장 3절에 항상 나에게 전도의 문이 열리게 기도해달라고 기록한 것을 볼 수 있다. 사도바울은 그 폭풍 가운데서도 걱정한 것은 “하나님, 제가 지금 가이사를 만나야할텐데 만나는 사람들에게 복음을 증거할 수 있는 전도의 문을 열어주시기 바랍니다” 하고 간구했던 것을 알 수 있다. “뿐만 아니라 배 속에 있는 275명이 되는 생명들을 구원해주세요” 하고 간절히 기도했을 것이다. 그 폭풍 가운데서 간절한 마음으로 기도하는 기도를 하나님이 받으시고 응답하신 것이 24절에 나온다.
행 27:24 바울아 두려워하지 말라 네가 가이사 앞에 서야 하겠고 또 하나님께서 너와 함께 항해하는 자를 다 네게 주셨다 하였으니
네가 로마 총독 앞에서, 아그립바 왕에서 얘기한 것 처럼 왕 앞에서, 모든 대신들 앞에서 나를 증거해야할 것이다. 너와 함께한 275명도 선물로 너에게 주었다 하셨다. 함께 항해한 자를 다 네게 주었다는 원어를 보면 선물로 주었다는 의미를 갖고있다. 이 생명을 너 때문에 다 살려준다는 말씀이다. 네 기도에 응답해주겠다는 것이다. 그러면서 안심하라 하고 또 말한다.
3) 안심하라
행 27:25 그러므로 여러분이여 안심하라 나는 내게 말씀하신 그대로 되리라고 하나님을 믿노라
여러분 이 사도바울이 하나님께서 주신 말씀을 얼마나 확실히 믿는가를 볼 수 있다. 사도바울은 하나님이 하신 말씀이 반드시 성취되리라고 믿었다. 말씀하신 그대로 되리라고 믿었다. 말씀 그대로 성취되는 줄로 믿는다. 이 말씀을 듣는 많은 사람들이 죽을 수 밖에 없다고 생각하는 그 순간이었다. 그 모든 사람들이 이 얘기를 들으면서 새로운 희망에 차게되는 것이다. 참 중요한 말씀이다. 우리가 복음을 증언하는데 있어서는 바울처럼 확신을 갖고 증언하는 것이 중요하다. 말씀은 분명히 그렇게 될 것이니까. 그렇게 될 때 많은 사람들이 소망을 갖게된다. 그럴 때 그 말씀의 능력이 나타나서 새로은 삶을 얻게된다. 그렇기 때문에 여기서 중요한 것은 하나님의 언약에 대한 확신을 갖는 것이다.
2. 하나님의 언약
1) 하나님의 계획
저와 여러분들은 그 누구보다도 하나님 언약에 확신을 갖고 있는 줄로 믿는다. 하나님의 언약에 대해서 먼저 보게되면 하나님의 언약에는 하나님의 계획과 마음이 들어있다. 하나님의 계획을 자세히 조사해보아야겠다. 하나님의 계획은 하나님의 말씀을 통해 말씀하신다. 하나님의 계획을 말씀을 통해서 약속하신 것을 반드시 성취하신 다는 것을 우리가 알아야한다. 창 6장에 노아 홍수 심판에 대해서 기록했다. 홍수 심판이 있을 것이니까 방주를 만들으라고 하신다. 그리고 18절에 말씀하신다.
창6:18 그러나 너와는 내가 내 언약을 세우리니 너는 네 아들들과 네 아내와 네 며느리들과 함께 그 방주로 들어가고
그 안에서는 안전한 삶이 될 것이다 말씀하신다. 그러면서 하나님께서 120년 동안 만들게 될 것이라고 하신다. 그 120년 동안 사실적으로 만들게된다. 다 만들고 난 다음에 7장 4절 말씀에 7일 후에 홍수가 있을 것이라고 말씀하셨다. 그 후에는 모든 생물을 다 쓸어버린다고 하셨다. 무엇을 나타내는가. 이것은 다 만들고 그냥 막바로 심판하신 것이 아니라 7일 동안 순종하지 못하는 자들에게 기회를 주신 것을 볼 수 있다. 그 당시에 인구가 2 billion 정도 될 것이라고 계산한다. 그 사람들이 혹시 한 명이라고 구원받기 위해 7일이라는 기간을 주셨다. 그 내용이 벧전 3:19-20에 베드로가 기록한 것을 볼 수 있다.
벧전3:19 그가 또한 영으로 가서 옥에 있는 영들에게 선포하시니라
예수님께서 무덤에 장사되시고 난 다음에 영으로는 뭘 하셨냐하니까 옥에 가서 영들에게 선포하셨다고 한다. 그 옥은 우리가 말하는 무저갱을 나타낸다. 그 사람들에게 뭐라고 하셨는가.
벧전 3:20 그들은 전에 노아의 날 방주를 준비할 동안 하나님이 오래 참고 기다리실 때에 복종하지 아니하던 자들이라 방주에서 물로 말미암아 구원을 얻은 자가 몇 명뿐이니 겨우 여덟 명이라
120년 지을 동안에 많은 사람들을 찾아가서 앞으로 물로 심판이 있을테니까 방주로 들어오라고 선포했다는 말이다. 120년 동안 선포했다. 그러니까 이 끝까지 하나님께서는 돌아오도록 말씀을 선포하셨다는 말이다. 그런데 방주에서 물로 밀미암아 구원을 얻은 자가 몇 명 뿐이니 겨우 여덞 명이라고 나온다. 아무도 따라오지 않았다는 이야기이다. 20억이나 되는 모든 사람들이 다 믿지 않고 조롱만 했다는 얘기이다. 그들에게 찾아가서 예수님이 선포하셨다. 내 말은 반드시 성취되었다는 것을 말씀하셨다. 이 지구상의 모든 사람들이 반대한다고 하더라고 말씀은 성취된다는 것이다. 하나님의 계획은 반드시 성취된다는 것이다. 출애굽 사건을 보게되면 애굽에 있는 이스라엘 백성들을 가나안 땅으로 데리고 가는 것이 하나님의 계획이었다. 그 희생양의 피를 바른 자들은 누구든지 다 살게된다. 바른 사람은 다 살았다. 그 하나님의 계획을 바로도 못막았고 애굽 군대도 못막았고 광야도 홍해도 막지 못했다. 하나님의 계획은 반드시 성취된다. 그래서 우리는 하나님의 계획을 절대 계획이라고 얘기한다.
2) 하나님의 마음
하나님 언약에는 또 하나님의 마음이 들어있다. 막 4장에 거라사 지방에 예수님께서 배를 타고 가실 때 폭풍이 일어났다. 이 때 예수님은 주무셨다. 폭풍이 일어나서 물이 철철차서 넘치는데 예수님께서 주무시고 계셨다. 우리가 죽게 되었는데 예수님 주무시면 어떻게 하냐고 깨우는 것이다. 그 때 예수님께서 일어나셔서 바람을 꾸짖어서 잠잠하라 고요하라 하고 말씀하셨다. 그 때 바람이 그치면서 잠잠해졌다고 나온다. 그 상황을 보면서 제자들이 두려워 떨었다. 어떻게 이런 일이 있을 수 있는가. 그것을 보면서 예수님께서 말씀하신다.
막4:40 이에 제자들에게 이르시되 어찌하여 이렇게 무서워하느냐 너희가 어찌 믿음이 없느냐 하시니
지금 제자들의 문제는 주님과 함께 있으면서도 풍랑을 무서워했다. 우리는 주님을 모시고 있음에도 불구하고 무슨 일만 생기면 두려워 벌벌 떤다. 주님이 계신데 왜 잠만 주무십니까 하면서 주님을 깨우려고 하고 있다. 이게 바로 우리 신앙의 모습이다. 얼마나 불신앙을 갖고 있는지 모른다. 그러니까 이 믿음이 없는 자들이 하면서 책망하신다. 그런데 하나님께서는 왜 이렇게 풍랑을 지나면서 이 쪽으로 오게 하셨는가. 중대한 하나님의 계획이 있었기 때문이다. 거라사 지방에는 군대 귀신 들린 영혼이 있었기 때문이다. 그 사람은 막 5:5 보게되면 큰 고통을 당했다.
막 5:5 밤낮 무덤 사이에서나 산에서나 늘 소리 지르며 돌로 자기의 몸을 해치고 있었더라
너무나 힘드니까 그냥 소리를 지르면서 무덤 사이를 떠들면서 다니는 것이다. 무덤 가운데 있었다는 것은 죽음만 기다리는 자라는 것이다. 주님께서는 그를 만나러 가시다가 풍랑을 만났다. 한 사람의 영혼을 치유하기 위해서 제자들을 데리고 가시는 것이다. 이 하나님의 절대 게획에는 하나님의 뜨거운 사랑의 마음이 있다는 것을 발견해야한다. 그 영혼을 사랑하는 마음이 그 속에 들어있는 것이다. 오늘 말씀에 바울아 두려워하지 말라 네가 가이사 앞에 서야 하리라 하고 말씀하신다. 왜 하나님은 가이사 앞에 서야한다고 말씀하시는가. 똑같은 상황이다. 지금 우상에 사로잡혀 있는 로마를 바라보시는 것이다. 흑암에 잡혀있는 황제를 바라보고 계시는 것이다. 그들에게 가서 생명의 빛을 전하라는 말씀이다. 그래서 사도바울을 보내시기 위해서 계획하신 것이다. 하나님의 계획 속에는 하나님의 영혼을 사랑하는 뜨거운 마음이 들어있다. 그러면 하나님의 언약 가운데 절대 언약을 붙잡아야겠다.
3. 절대언약
1) 하나님의 언약
창 3:15 내가 너로 여자와 원수가 되게 하고 네 후손도 여자의 후손과 원수가 되게 하리니 여자의 후손은 네 머리를 상하게 할 것이요 너는 그의 발꿈치를 상하게 할 것이니라 하시고
절대 언약의 시작은 사단의 권세에 붙잡혀 있는 자를 해방 시키겠다는데서 시작한다. 아담과 하와가 사단의 권세에 붙잡혀있는 상태였다. 그들에게 찾아가셔서 조건없이 은혜로 그들을 구원해주셨다. 이 아담과 하와는 그것을 믿는 순간에 모든 흑암에서 벗어나는 것이다. 믿었다는 증거가 나타난다.
창 3:20 아담이 그의 아내의 이름을 하와라 불렀으니 그는 모든 산 자의 어머니가 됨이더라
하와라는 것은 의미는 산 자의 엄마, 생명있는 자의 어머니를 나타낸다. 여자의 후손이 뱀의 머리를 깬다는 것을 보고 아내 하와를 통해서 하나님이 그 일을 이루시는구나 하는 것을 잡은 것이다. 그럴 때 하나님께서는 21절 말씀에 이 두 부부를 위해서 가죽옷을 지어 입히셨다. 짐승을 잡아서 피가 철철 흐르는 옷은 몸에 걸쳤다. 그 짐승을 죽임을 통해서 인간의 수치를 가리셨다. 아담과 하와의 모든 죄를 옷을 통해서 가리셨다. 이게 바로 그리스도의 제사장의 모습이다. 뿐만 아니라 노아의 방주를 보게되면 누구든지 방주 안에 들어가는 자는 살았다.
롬 10:13 누구든지 주의 이름을 부르는 자는 구원을 받으리라
주의 이름을 부르기만 하게되면 치유를 받는다는 것이다. 흑암에서 벗어난다는 것이다. 부르기만 하면 하나님의 자녀가 되는 것이다. 바로 이것이 하나님의 언약이다. 너무나 간단하다. 정말로 나의 말씀으로 붙잡는 순간에 나에게 성취되는 것이다. 사도바울이 말씀이 분명히 이루어질 것을 믿었던 것 처럼 우리도 그 말씀을 정말로 잡게되면 내 모든 흑암이 완전히 무너진다. 응답받는 여러분 되시기 바란다. 우리가 언약을 잡는 것이 중요하다. 하나님 모든 관심, 최고의 관심은 언약가진 자에게 있다. 이 지구상에서 하나님의 모든 관심이 바울을 따라다녔던 것을 볼 수 있다. 가는 곳 마다 바울을 지켜주시고 인도해주시고 보호해주셨다. 사도바울이 언약을 잡고 있는 것 처럼 지금 우리가 언약을 잡고 있다. 하나님 모든 관심은 지금 저와 여러분들에게 있는 것이다. 우리가 이 언약을 위해서 계속 기도하고 있는 순간에 하나님의 모든 관심을 우리에게 쏟고 우리를 보호하시고 인도하신다. 말씀대로 되어질 줄을 나는 맏노라 하는 말씀을 붙잡아야겠다. 그렇다면 우리가 언약을 다시 한번 확실히 붙잡아야겠다. 다시 한번 사명을 붙잡아야겠다. 하나님의 최고의 관심을 갖는 시간되길 바란다.
2) 전도자의 사명
오늘 중요한 말씀은 바울에게 네가 가이사 앞에 서야하리라는 말씀을 주셨던 것이다. 중요한 의미를 붙잡아야한다. 사도바울이 가이사 뿐 아니라 왕과 총독 앞에서 복음을 전한 적이 있다. 그런데 그들이 영접했다는 얘기가 없다. 여기서 중요한 것이 무엇이냐. 복음을 증거한 사람이 영접을 했다 안했다는 중요한 것이 아니다. 그것은 하나님께서 하시는 일이다. 하나님께서 기뻐하시는 것은 사도바울이 가이사에게 가서 예수는 그리스도라고 증거한 자체를 기뻐하시는 것이다. 마찬가지로 우리도 주님을 증거하는 것 자체를 사명으로 붙잡고 나가야한다.
빌2:11 모든 입으로 예수 그리스도를 주라 시인하여 하나님 아버지께 영광을 돌리게 하셨느니라
예수님이 나의 주인이십니다. 이 말을 증거하는 것 자체를 하나님께서 기뻐하신다. 그것을 통해서 영광을 받으신다. 능력의 역사가 나탄나다. 우리는 증거하는 것 자체를 하나님께서 기뻐하실 것을 알고 마음놓고 증거하는 것이다. 우리가 하나 잡을 것이 있다. 생각해볼 것이 있다.
벧후3:9 주의 약속은 어떤 이들이 더디다고 생각하는 것 같이 더딘 것이 아니라 오직 주께서는 너희를 대하여 오래 참으사 아무도 멸망하지 아니하고 다 회개하기에 이르기를 원하시느니라
이 말씀은 신자들 보다는 죄악 가운데 있는 불신자에게 하시는 말씀으로 볼 수 있다. 가이사, 총독, 아그립바 왕 같은 사람들에게 하시는 말씀으로 볼 수 있다. 그들에게 아무도 멸망하지 않고 생명에 이르게 하는게 하나님 마음이라고 이야기하고 있다. 하나님은 죄를 보고 빨리 심판하셔야할텐데 기다리시는 이유가 그거라는 것이다. 그렇다면 여기서 붙잡을 것이 있다. 불신자들에게 그런 마음을 갖고계신데 만일에 하나님 자녀라면 어떤가. 하나님 자녀가 말씀을 붙들고 이렇게 되어지기 원합니다 하고 기도하고 바로 살려고 할 때는 하나님께서 얼마나 기뻐하시면서 축복을 해주시겠는가. 우리가 과거에 실수하고 잘못한 것이 있을지 모른다. 전혀 상관이 없다. 회개하고 주님 앞에 돌아와서 ‘주님이여, 정말 저를 붙쌍히 여기시고 붙들어주옵소서. 내가 주께서 기뻐하시는 일을 하기 원합니다‘ 하게 될 때는 정말로 기뻐하시면서 우리를 붙들어주신다. 모든 연약한 것을 치유하시면서 새로운 삶을 살게해 주실 줄로 믿는다. 이 응답받는 여러분 되시기 바란다.
결론
요 8:31-32 그러므로 예수께서 자기를 믿은 유대인들에게 이르시되 너희가 내 말에 거하면 참으로 내 제자가 되고. 32 진리를 알지니 진리가 너희를 자유롭게 하리라
지금 유대인들 가운데서 예수님 말씀을 믿는 사람이 나타났다. 예수님께서 얼마나 기쁘셨겠는가. 그들에게 특별히 하신 말씀이다. 내 말씀을 붙잡고 살으라는 것이다. 내 말씀을 각인시키라는 것이다. 그러면 네가 내 제자가 될 것이라는 말이다. 그러면 무엇인가. 진리를 알지니 진리가 너희를 자유롭게 하리라. 그 말씀을 통해서 모든 문제가 해결될 것이라는 말이다. 모든 문제에서 해방을 받게될 것이다. 모든 문제에서 치유함 받는 재창조의 역사가 나타날 것이라는 것이다. 승리하시기 바란다. 말씀 붙잡는 순간에 하나님의 절대 언약은 성취된다. 주께서 약속하신 말씀이 나에게 성취되게 하옵소서. 이 미국의 삶에 성취되는 역사가 나타나게 하옵소서. 평생에 나의 언약이 되게 하옵소서. 자유롭게 하신다고 하셨다. 응답받는 여러분 되시기 바란다.
You Must Be Brought before Caesar (Acts 27:21-26)
Rev. Myung-sin Choi
Scripture: “ 21 But after long abstinence from food, then Paul stood in the midst of them and said, 'Men, you should have listened to me, and not have sailed from Crete and incurred this disaster and loss. 22 And now I urge you to take heart, for there will be no loss of life among you, but only of the ship. 23 For there stood by me this night an angel of the God to whom I belong and whom I serve, 24 saying, ‘Do not be afraid, Paul; you must be brought before Caesar; and indeed God has granted you all those who sail with you.’ 25 Therefore take heart, men, for I believe God that it will be just as it was told me. 26 However, we must run aground on a certain island.’ ”
<Introduction>
Long time in Spain, there was a king named Fernando the fifth. Ever since he was young, he believed in fortune telling and would always visit the fortune teller. One day, he visited the fortune teller and the fortune teller told the king to not visit the land of Marticar and if he does go to Marticar, he will die. Ever since then, whenever he heard the word, “Marticar”, he would get very fearful. 20 years past and the king was passing through different countries, and he passed by an unfamiliar and he asked his servant what the region’s name was called. The servant replied, “Yes, king, this is the region of Martikalum”. When the king heard the servant’s reply, he remembered the words of the fortune teller and started having fear. After the king heard this, he fell into fear, became very sick, and started slowly withering away. When this was happening, the palace bought in all of the renowned doctors but when the doctors came, they couldn’t fix the king so the king eventually died. The fortune teller told the king that he will die if he goes to the region of Marticar. But, the king was seized by fear but when he heard a word that was similar to Marticar, he was completely swallowed up by fear and eventually died due to that fear. This king didn’t die of a disease or of old age but he died due to fear. 1 John 4:18 (“There is no fear in love; but perfect love casts out fear, because fear involves torment. But he who fears has not been made perfect in love.”) - When you look at the Bible, someone counted how many times the words of “Do not fear” was written in the Bible and they counted 365 times. What does this mean? This means every single day, God is reminding us that there is no need for us to fear. We as children of God, no matter what happens, there is no need for us to be afraid. Then, we must find the reason why we must not be afraid.
1. Paul's Testimony
1) Take heart
Verses 21-23 - In today’s scripture, the first words that Paul said was for everyone to take heart and not to be afraid. Many people on the ship, they were so caught up by the storm that they couldn’t eat anything for days. They were in a state where were they had no hope for survival. But despite all of this, Paul told everyone to not be afraid and to take heart. Paul assured the people on the ship that no one will be harmed but only the ship will be damaged. How was Paul able to say this? Verse 23 - This was because God said that He will do it. Only the ship will be damaged but no one on the ship will die or be harmed. The fact that the ship will be damaged and no one will be harmed, Paul wasn’t speaking of possibility but Paul was saying this were the direct Words of God. We believe in the Word of God. Paul believed in the Word of God. Paul believed that if God spoke, it will happen that way. That is why Paul said for the people not be afraid. Why was that? It was because the angel of God spoke.
2) Do not be afraid
Verses 23-24 - There is something that we must think about here. It said that the angel of God appeared before Paul. This means that in the midst of the storm on the ship, Paul continued to have a deep relationship and prayer with God. Even despite the great storm that was happening around Paul on the ship, Paul continued to have 24-hour prayer. That is why Paul was able to assure everyone not to be afraid. Then, does this mean that Paul prayed in fear? Paul held onto the absolute covenant because he held onto the covenant of Acts 23:11 (“But the following night the Lord stood by him and said, 'Be of good cheer, Paul; for as you have testified for Me in Jerusalem, so you must also bear witness at Rome.' ”). When we look at the content of Paul’s prayer, we are able to see that Paul always prayed for doors of evangelism to be opened as written in Colossians 4: 3 (“Meanwhile praying also for us, that God would open to us a door for the word, to speak the mystery of Christ, for which I am also in chains.”). What Paul worried the most on the ship during the storm was for God to open the door of evangelism to share the gospel to Rome and to Caesar. Not only that but Paul was praying for doors of evangelism to be opened for the people on the ship with him. Even during the storm, God heard the prayers of Paul and answered him in verse 23 by sending him an angel. God reminded Paul not to be afraid and of the covenant that he must stand before Caesar to testify of only Christ. Not only that but God continued to speak to him in verse 24. God reminded Paul that He will be with him.
This means that the present that Paul received after praying for the people on the ship was that God will save the people on the ship with him. That is why God assured Paul not to be afraid. When the scripture said in verse 24 that God granted all those on the ship to Paul, this means that God gave Paul as a present. It has this kind of meaning. This shows that God was answering to Paul’s prayer.
3) Take heart
Verses 25-26 - That is why Paul continued to testify. He testified to the people to take heart and not to be afraid. That is why Paul was able to confess that God was with him during this time. We can see that Paul really held onto God’s Word with absolute assurance and faith. Paul always believed that God’s Word will absolutely be fulfilled no matter what. Paul was saying that God’s Word will absolutely be fulfilled. Do you believe in this? The Word of God will absolutely be fulfilled. The people on the ship thought that they were going to die but when they heard the words of assurance from Paul, they were able to gain hope. This is a very important message. When we proclaim the gospel, we must proclaim it with absolute assurance and confidence with faith. Paul had assurance that God was with him and God will protect him. When you have assurance of faith, then people will gain hope. Also, power will be revealed from the Word of God and then we can gain new life and new power. What is important from here is to gain assurance and faith from God’s covenant. We as people of God must gain assurance of faith within God’s covenant. If you know God’s covenant, we can see that there is God’s plan and heart within His covenant. We need to look at God’s plan first.
2. God's Covenant
1) God's plan
We can find God’s plan through His Word. What we must hold onto the fact that whatever God promises, He will absolutely fulfill it. In Genesis 6:18 (“But I will establish My covenant with you; and you shall go into the ark—you, your sons, your wife, and your sons’ wives with you.”) - This was the covenant that God gave to Noah and his family during the flood. God spoke of His covenant for Noah to build the ark and for his entire family to enter into the ark. God continued to promise that if they entered the ark, they will not die. God spoke that the ark will be fully constructed after 120 years. The ark does get fully constructed after 120 years. Genesis 7:4 (“For after seven more days I will cause it to rain on the earth forty days and forty nights, and I will destroy from the face of the earth all living things that I have made.”) - God said seven days after the completion of the ark, the flood will come. When the flood came, it completely devoured and killed all living creatures that the flood touched. What does this mean? This means that God did not give His final judgment right after the ark was finished being constructed but God gave the nonbelievers seven days a chance to repent and come back to Him. It was calculated and estimated that during that time, there were approximately 2 billion people on earth. God gave seven days for those 2 billion to come to the ark but no one came.
This was recorded in 1 Peter 3:19-20 (“By whom also He went and preached to the spirits in prison, 20 who formerly were disobedient, when once the Divine longsuffering waited in the days of Noah, while the ark was being prepared, in which a few, that is, eight souls, were saved through water.”) - This was recorded by Peter. This was showing after Jesus Christ was buried in His tomb, what was His soul doing when He was dead for a couple of days? Jesus Christ went down to the abyss of hell and testified to the people there. The spirits in prison is referring to those in the abyss, in hell. But what did Jesus Christ say to them? 1 Peter 3:20 - For 120 years, Noah proclaimed to all people while the ark was being built that they needed to repent before God, obey His Word, and enter the ark. This was proclaimed fo 120 years. Until the end for 120 years, people were being urged to come back to God and enter the ark. But in the end of that 120 years, only eight souls came to God and entered the ark. This means that out of the 2 billion people, only eight came to God and were saved. This means that all 2 billion people did not believe in God’s Word and ignored Noah’s warning as well as the ark. But, Jesus Christ went to them in the abyss and proclaimed to them. Jesus Christ was proclaiming and showing that His Word will absolutely be fulfilled. Even if the enter world rejects God, the Word of God will be fulfilled no matter. This means that God’s plan will be complete no matter what.
When we look at the book of Exodus, God’s plan was to bring the Israelites out of Egypt into the land of Canaan as seen in Exodus 3:18 (“Then they will heed your voice; and you shall come, you and the elders of Israel, to the king of Egypt; and you shall say to him, ‘The Lord God of the Hebrews has met with us; and now, please, let us go three days’ journey into the wilderness, that we may sacrifice to the Lord our God.' ”) - Anyone who posted blood on their doorpost, they will live. If they just put blood on their doorpost, everyone in that household will live. The armies of Egypt, the flood, and the river of Jordan could not block the plan of God. God’s plan will absolutely be fulfilled. That is why we call God’s plan, the absolute plan. When we look at God’s plan, there is something that we must hold not. We must hold onto God’s heart.
2) God's heart
When Jesus Christ was on a boat, a storm came. When the storm came, Jesus Christ was sleeping. The water was flooding into the boat but Jesus Christ was asleep. When this was happening, the disciples were panicking and they awoke Jesus to help them remove the water that was flooding into the boat. But when Jesus arose, He spoke in Mark 4:39-40 (“Then He arose and rebuked the wind, and said to the sea, 'Peace, be still!' And the wind ceased and there was a great calm. 40 But He said to them, 'Why are you so fearful? How is it that you have no faith?' ”) - The moment Jesus commanded this, the wind ceased and the storm stopped. When the disciples saw this, they became afraid. They were shocked on how this could happen. When Jesus saw their response, He responded in Mark 4:40. The problem with the disciples were even though they were with Jesus, they were still afraid. Even though we have Jesus in our hearts, when problems come, the first thing we have is fear. Even though Jesus is with us, we still get afraid. Even though Jesus was sleeping was with them on the boat, they were waking Jesus up and asking Jesus to help them. This is the state of our faith. And, we can see that the state of unbelief that we possess. Why did God allow a storm to come? There was God’s plan within this.
This was because within the region of Gadarenes and there was a demon possessed man as seen in Mark 5:5 (“And always, night and day, he was in the mountains and in the tombs, crying out and cutting himself with stones.”) - This man was having such a hard time, that he was crying and screaming out for days and nights. The fact that he crying out in the tomb, this meant that he was ready to and wanted to die. Jesus Christ rode the boat to meet this one person. He made this journey to just save this one soul. Within God’s absolute plan, we can see that there is God’s great and loving heart. There was God’s plan but also God’s loving heart.
Why did Paul have to stand before Caesar. He was looking at Rome that was seized by idol worship and darkness. God was commanding for Paul to go to Rome and shine the light. There was plan of God for Paul to go to Rome. Within God’s plan, we can see that God has great love and concern for His people and to save His people.
3. The Absolute Covenant
1) God's covenant
Then, we must hold onto God’s absolute covenant. The absolute covenant was spoken in Genesis 3:15, 20-21 (“And I will put enmity Between you and the woman, And between your seed and her Seed; He shall bruise your head, And you shall bruise His heel. And Adam called his wife’s name Eve, because she was the mother of all living. 21 Also for Adam and his wife the Lord God made tunics of skin, and clothed them.”) - The absolute covenant is to break down the powers of Satan and to free mankind from the powers of Satan. Adam and Eve were within the powers of Satan but God came and saved them unconditionally. The moment they believed in God’s Word, they were freed. This evidence is seen in Genesis 3:20 - The meaning of Eve means the mother of the living. The fact that the offspring of the woman will crush the head of the serpent, which means that through Eve, the One will come to free and save them. Genesis 3:21 - God made tunics of clothes from a blood sacrifice. Through the death of a sacrifice, God covered the shame and sin of Adam and Eve. This shows the representative role of Jesus Christ as the true Priest.
God promised that anyone who entered the ark will be saved. Romans 10:13 (“For 'whoever calls on the name of the Lord shall be saved.’ ”) - In other words, when you just call out to the name of God, you will be healed. You will be freed from the forces of dearness. If you just call upon the name of the Lord, you will become a child of God. This is covenant of God. God’s covenant is so simple. The moment you hold onto God’s Word as your own, it will be fulfilled. Just like how Paul believed that God’s Word will absolutely be fulfilled, if you also believe in this then the forces of darkness that working within you will be broken down. Truly receive answers in the name of Jesus Christ. It is so important for you to hold onto the covenant. God’s greatest concern is towards those who hold onto His covenant. God’s greatest concern was towards Paul and that is why He constantly guided Paul. Wherever Paul went, God protected and guided Paul. Just like how Paul held onto the covenant, we are also holding onto God’s covenant. God’s greatest concern is towards us. When we pray towards God’s covenant, then God’s great concern will be towards us and He will protect and guide us. We must hold onto the Word, “May it be done according to His Word.”
2) The mission of the evangelist
May we hold onto our mission once again. May we direct our direction towards God’s concern. God gave Paul the covenant to stand before Caesar and for him not the afraid. We must hold onto something important here. Paul was able to share the gospel to high officials and kings in the past but it never said that they believed in God after this. What is important here is that it is not our responsibility to decide if someone becomes saved or not. It is God’s responsibility to decide those who are saved and those who are not. What God was the most happy about was that Paul went and shared the gospel to Caesar. With that being said, we also need to hold onto the mission as we go out to the world to proclaim and preach of only Jesus Christ.
The reason is written in Philippians 2:11 (“And that every tongue should confess that Jesus Christ is Lord, to the glory of God the Father.”) - Jesus Christ is our Lord and God. The fact that we are able to have this confession, God is happy and will be glorified. Not only is God glorified but His power will be manifested.
There is something that we must hold onto. It is 1 Peter 3:9 (“The Lord is not slack concerning His promise, as some count slackness, but is longsuffering toward us, not willing that any should perish but that all should come to repentance.”) - This Word is directing towards the nonbelievers. This was directed towards people like King Agrippa, governor Felix, and centurion for Paul’s case. It says in the Bible that it is God’s desire for all mankind to be saved. That is why instead of bringing judgement to the world right away, God was patient and waited. Then, there is something that we must hold onto from there. If this is the kind of heart that God has towards nonbelievers, then what kind of heart does He have for the believers? When we pray holding onto the Word of God, pray for God’s Word to be fulfilled, and try to live an upright gospel life, then imagine the amount of answers and blessings that He will pour down and give to you. There may be mistakes that we make but none of that maters to God. If we just repent before God and ask God to hold onto us to do His Will, then God will hold onto us and be happy. Then, God will heal our lacking and allow us to live a new life. May we receive answers.
<Conclusion>
Hold onto John 8:31-32 (“Then Jesus said to those Jews who believed Him, 'If you abide in My word, you are My disciples indeed. 32 And you shall know the truth, and the truth shall make you free.' ”) - Among the Jews, there were people who believed in Jesus. Jesus was so happy with this that He gave His Word as written in this scripture. Jesus was saying for them hold onto His Word and live. Jesus is telling us to imprint His word into us. When we do this then we can become His disciple. If we are able to do this, then the truth will set us free. Through the power of the word of God, all problems will be solved. We will be freed from all problems. We can experience the power of creation through the Word of God. May we be victorious. The moment you hold onto God’s Word, then His Word will be fulfilled through you. Pray that God’s Word will be fulfilled though you. Pray that within the land of America that God’s Word will be fulfilled.. Pray that this may be your eternal covenant. The truth will set you free. May you receive answers.
Kommentare