3.26.2023
임마누엘 달라스 주일 대예배
“여호와의 종되신 그리스도”
최명신 목사님
본문
1 내가 붙드는 나의 종, 내 마음에 기뻐하는 자 곧 내가 택한 사람을 보라 내가 나의 영을 그에게 주었은즉 그가 이방에 정의를 베풀리라 2 그는 외치지 아니하며 목소리를 높이지 아니하며 그 소리를 거리에 들리게 하지 아니하며 3 상한 갈대를 꺾지 아니하며 꺼져가는 등불을 끄지 아니하고 진실로 정의를 시행할 것이며 4 그는 쇠하지 아니하며 낙담하지 아니하고 세상에 정의를 세우기에 이르리니 섬들이 그 교훈을 앙망하리라 5 하늘을 창조하여 펴시고 땅과 그 소산을 내시며 땅 위의 백성에게 호흡을 주시며 땅에 행하는 자에게 영을 주시는 하나님 여호와께서 이같이 말씀하시되 6 나 여호와가 의로 너를 불렀은즉 내가 네 손을 잡아 너를 보호하며 너를 세워 백성의 언약과 이방의 빛이 되게 하리니 7 네가 눈먼 자들의 눈을 밝히며 갇힌 자를 감옥에서 이끌어 내며 흑암에 앉은 자를 감방에서 나오게 하리라 8 나는 여호와이니 이는 내 이름이라 나는 내 영광을 다른 자에게, 내 찬송을 우상에게 주지 아니하리라 9 보라 전에 예언한 일이 이미 이루어졌느니라 이제 내가 새 일을 알리노라 그 일이 시작되기 전에라도 너희에게 이르노라 10 항해하는 자들과 바다 가운데의 만물과 섬들과 거기에 사는 사람들아 여호와께 새 노래로 노래하며 땅 끝에서부터 찬송하라 11 광야와 거기에 있는 성읍들과 게달 사람이 사는 마을들은 소리를 높이라 셀라의 주민들은 노래하며 산 꼭대기에서 즐거이 부르라 12 여호와께 영광을 돌리며 섬들 중에서 그의 찬송을 전할지어다. (사42:1-12)
서론
1948년에 암스테르담에서 세계 교회 협의회가 열렸다. 개회 예배를 위해 각국의 많은 목사님들이 모였다. 그 개회 예배를 드리러 온 목사님들이 보니 단상앞에 큰 관이 하나 놓여 있는것이다. 누가 죽었나? 관이 왠 말인가 싶어 사람들이 의아했다. 예배가 시작이 되고 사회자가 이야기했다. 오늘 장례식이 있으니 나와서 각자 조의를 표해달라 모인 사람들에게 말했다. 모인 사람들은 대체 누가 돌아가셨길래 그러지 하며 조의를 표하려 몰려들었다. 한사람씩 그렇게 꽃을 들고 관 근처로 다가갔다. 그 안을 들여다보니 사람들이 깜짝 놀라 충격을 먹은것이다. 그리고 그 관을 쳐다본 사람들이 눈물을 흘리거나 깊은 감상에 빠지는것이다. 알고보니 그 안에는 큰 거울 하나가 있었던것이다. 누가 죽었나 들여다보니 그 관속에 보이는 얼굴이 본인들의 얼굴이었던것이다. 바로 예수 그리스도 안에서, 십자가와 못박혀 죽은 자신의 모습이 보이는것이다. 그 순간에 충격을 받은것이다. 아, 내가 그리스도 안에서 완전히 죽었지! 갈라디아서 2:20이 생각났다. 내가 온전히 죽고 오직 그리스도만 사시는 인생이지 다시 깨달았다. 지금도 같은 삶을 살고 있는줄 믿는다. 이 땅에 살고있지만 과거의 일은 모두 죽고 새로운 인생을 살고있다. 그것이 바로 예수 그리스도의 죽으심을 통해 가능하게되었다. 이 사실 자체가 너무나도 충격적인 일인 것이다.
1.여호와의 종의 성품 The character of the Servant of the Lord
1) 하나님의 감격의 기쁨 God's delight and joy
사 Isaiah 42:1
창 Genesis 2:7
오늘 1절 말씀에, “내가 붙드는 나의 종, 내 마음에 기뻐하는 자 곧 내가 택한 사람을 보라 내가 나의 영을 그에게 주었은즉 그가 이방에 정의를 베풀리라” 라고 나와있다. 여기에 내가 붙드는 나의 종이 누구를 말하는가 하면 고레스를 말한다 라고 이야기한다. 성경에 보면 하나님이 직접 고레스를 보내시어 바벨론을 멸망시키고 이스라엘을 포로에서 돌아오게 한 이가 고레스이기 때문에 “그”가 고레스를 설명한다 라고한다. 이 사실은 역사적으로 실제 존재했다. 고레스가 539 BC에 바벨론을 멸망시키고 2년 후에 이스라엘 사람들을 성전을 짓게 하기 위해 돌려보낸 사건이 있다. 성경에는 항상 하나님께서 그 당시 역사적 사실 뿐만 아니라 그 사건을 통해 그리스도에 대한 계시를 주신다는것을 붙잡아야 하는데, 이 고레스 사건도 마찬가지이다. 더군다나 오늘 본문 이사야 42장에는 성경 전체에서 가장 유명한 “종의 노래”가 나타난다. 이 “종의 노래”는 이사야서에 네군데에 나타나는데 42장에 처음 나타난다. 하나님이 이사야를 통해 그리스도의 모습을 설명하며 그는 나의 아들이지만 종의 모습으로 올게되어 어떠한 삶을 살게 될것이다 하며 자세히 설명하는 내용이 나온다. 1절에 “보라 내가 나의 영을 그에게 주었은즉 그가 이방에 정의를 베풀리라” 가 나온다. 성경 원문에 보면 이 문장이 자, 보라! 하는 감탄사로 시작하는것을 알수가있다. 그러니까 하나님께서 감격과 자부심을 가지고 당신에 백성들에게 보라! 하며 선포하시는 모습이다. 그렇다면 왜 하나님께서 이렇게 기쁨과 감격에 차서 말씀을 하시나. 그 원인이 바로 “나의 종" 이기 때문이다. 종이라 함은 아시다시피 하찮고 천한 사람들은 의미한다. 천한 신분으로 이 땅에 오지만 그는 내가 택한자다 라는 의미이다. 그렇다면 내가 택한 이유, 하나님이 택하신 이유가 뭔지는 오늘 말씀에 이야기하고있다. “그가 이방에 정의를 베풀리라" 구원받지 못한 이방사람들을 위해 종의 몸으로 이 땅에 오실 나의 아들이다 이 말씀이다. 이 말씀 들으실때 감격이 오지 않으시나. 정말 보잘것없는 우리를 구원하시기 위해 하나님께서는 자기 아들을 이 땅에 못박혀 죽게 하시는중에 우리를 구원한 사실에 기뻐까지 하시는것이다. 종의 신분으로 온 그에게 내가 영을 주어 이방에 공의를 베풀도록 십자가에 못박혀 죽는 그 사건을 내가 이루겠다 하는것이다. 하나님의 영이 임한 사람은 정말 하나님께서 쓰시는 귀한 사람이다. 짐승과 사람의 차이가 바로 하나님의 영의 유무이다. 창2:7 말씀 보면, “여호와 하나님이 땅의 흙으로 사람을 지으시고 생기를 그 코에 불어넣으시니 사람이 생령이 되니라.” 짐승이나 사람이나 똑같이 생령이 있어 혼을 가진 존재로 지으셨는데 인간에게만 영이 들어간 혼을 넣으셨다. 이것은 무엇을 의미하나. 사람에게 영적인 생명이 없다면 짐승과 다를바 없다는 사실이다. 하나님의 영이 들어갈때에 하나님의 자녀가 되는 축복의 삶을 살게 되는것이다.
2) 하나님의 종의 성품 The character of the Servant of God
사 Isaiah 42:2-4
하나님의 영을 가진 사람은 그의 기쁨을 누리는 삶을 살게 된다. 그것이 어떠한 삶인가는 그분에 대한 성품과 함께 바로 2절에 나타난다, “그는 외치지 아니하며 목소리를 높이지 아니하며 그 소리를 거리에 들리게 하지 아니하며”. 이세상 정복자들은 대게 교만하고 내가 잘났다며 큰 소리를 낸다. 하나님은 절대 큰소리 내시거나 요란스럽게 하지 않으신다. 작고 조용한 소리로 말씀하신다. 3절, “상한 갈대를 꺾지 아니하며 꺼져가는 등불을 끄지 아니하고 진실로 정의를 시행할 것이며”. 갈대를 보면 갈대 그 자체로 연약한데 심지어 “상한 갈대" 라고 했다. 상처난 갈대, 이는 병든 사람을 말한다. 병든 심령을 가진 사람, 누구에도 하소연 할수없는 상태에 있는 사람들. 그들에게까지 찾아오셔서 돌보시는 우리 주님이다. “꺼져가는 등불을 끄지 아니하고" 꺼져가는 등불은, 거의 죽어가는 상태라는거다. 살 소망이 거의 없는것이다. 그러한 사람까지 찾으시고 지키시며 돌보신다. 4절, “그는 쇠하지 아니하며 낙담하지 아니하고 세상에 정의를 세우기에 이르리니 섬들이 그 교훈을 앙망하리라”. 하나님 아들이 종으로 오셔서 말도 안되는 수모를 당하셨음에도 낙심하시거나 쇠하지 않으시며 십자가의 정의를 일으켜 만국을 세울수 있는 길을 여신것이다.
2. 여호와의 종의 사역 The minister of the Servant of the Lord
1) 이방인의 빛 The light of the gentiles
사 Isaiah 42:5-7
5절에 예수님의 사역을 설명한다, “하늘을 창조하여 펴시고 땅과 그 소산을 내시며 땅 위의 백성에게 호흡을 주시며 땅에 행하는 자에게 영을 주시는 하나님 여호와께서 이같이 말씀하시되”. 하나님은 어떤 하나님이신가, 창조주 하나님이시다. 땅과 그 소산을 내셨다고 되어있다. 천지 창조 하시고 땅과 바다를 만드시며 수많은 소산들을 계속해서 풍성히 주시는것이 감사한것이다. 바다에도 수많은 고기를 잡아들여도 절대 마르지 않는것이다. 바닷가 어부 이야기가 나온것을 봤는데 바다가 있는한 절대 굶어죽지 않는다고 했다. 농사도 마찬가지이다. 항상 같은데 심는데 끊임없이 계속 소산이 나온다. 우리에게 끝없는 생명력을 허락하시는 모습이다. 그리고 우리 모든 사람들에게는 살수있는 심장을 주셔서 끊임없이 호흡을 공급해주신다. 땅에 행하는 자에게 영을 주신다 - 하나님 자녀들에게 생명의 근원되는 말씀과 성령을 계속 공급해주시는것이다. 6절에 하나님이 말씀하신다, “나 여호와가 의로 너를 불렀은즉 내가 네 손을 잡아 너를 보호하며 너를 세워 백성의 언약과 이방의 빛이 되게 하리니”. 하나님은 공의로 고레스를 불러 바벨론을 심판 하셨다. 그래서 이스라엘 백성들이 그를 통해 고향으로 돌아갈수있게 되었다. 이것은 바로 예수님께서 그리스도로 이 땅에 오실 일을 예표한것이다. 바로 하나님의 언약을 성취할수있는자 하셨다. 십자가에 죽으심 통해 우리 죄 문제를 해결하시고 사단을 꺾으셨다. 부활하신 예수님께서 흑암에 빠진 이방백성들에게 생명의 빛이 되셨다. 뿐만 아니다, 7절, “네가 눈먼 자들의 눈을 밝히며 갇힌 자를 감옥에서 이끌어 내며 흑암에 앉은 자를 감방에서 나오게 하리라”. 예수님께서 이땅에 오셔서 실질적으로 눈먼자를 고치셨다. 어릴때부터 소경된 자를 고치셨다. 그리고 귀신들린자를 해방하셨다. 이것은 무엇을 상징하나. 영적으로 눈 멀고 고통받는 자를 치유하시는 그리스도이다. 인간의 근본 문제 해결하시는 이가 바로 나의 종 예수 그리스도이다. 나타내시는것이다. 이 주님은 지금도 동일하게 역사 하신다.
2) 새 일로 하나님께 영광 Glorifying God with new things
사 Isaiah 42:8-9
이 모습을 보며 선포 하시는 하나님의 말씀이 8절에 나온다, “나는 여호와니 이는 내 이름이라 나는 내 영광을 다른 자에게, 내 찬송을 우상에게 주지 아니하리라”. 이 말씀은 하나님의 단호한 결단을 말하는것이다. 내 자녀들이 흑암에 갇혀 얼마나 많은 고생하고 있었는가, 그것을 더는 참지 못하겠다 이거다. 이제는 사단을 더이상 용서하지 않겠다, 내 이름이 바로 여호와니라. 눌린자들에게 구원의 역사를 이룰 하나님이 바로 나다 하는것이다. 나의 구원을 우상에게 주지 않겠다 이 말씀이다. 9절에 이어서 말씀 하신다, “보라 전에 예언한 일이 이미 이루어졌느니라 이제 내가 새 일을 알리노라 그 일이 시작되기 전에라도 너희에게 이르노라” 이사야서를 보면 전에 고레스가 나타나 해방 시킬것이라는것이 나타났다. 그것이 반드시 이루어질것이라 했다. “이제 내가 새 일을 알리노라 그 일이 시작되기 전에라도 너희에게 이르노라” 이 새일은 바로 그리스도의 일을 말한다. 십자가 통해 모두를 구원하는 역사를 이룰것이다. 하나님께서 예수 그리스도 통해 온 인류를 구원하실것을 선포하는 부분이다.
3. 여호와께 영광 Glory to God
1) 새 노래로 찬양 Sing to the Lord a new song
사 Isaiah 42:10-12
10절, “항해하는 자들과 바다 가운데의 만물과 섬들과 거기에 사는 사람들아 여호와께 새 노래로 노래하며 땅 끝에서부터 찬송하라". 내가 그리스도 통해 모든 만 백성을 구원할것이다, 너희 땅끝에 있는 자들도 다 와서 구원받으라 - 하시며 새 노래로 찬송하라 하는 것이다. 그 새 노래는 지금껏 체험하지 못했던 일을 체험하고 구원의 감격으로 터져나오는 소리로 찬양하라 라는 말이다. 예수님께서 십자가 못박혀 돌아가시며 구원을 이루실때 만백성이 누릴 모습을 상상하시며 하나님께서 선포하시는것이다.
11절에 귀한 이야기 하고있다, “광야와 거기에 있는 성읍들과 게달 사람이 사는 마을들은 소리를 높이라 셀라의 주민들은 노래하며 산 꼭대기에서 즐거이 부르라”. 광야라는것은 사막을 말한다. 게달은 거무스름하다 라는 뜻을 가지고있다. 게달 사람은 아라비아에 살고있던 이스마엘의 후손들을 말한다. 셀라는 바위를 의미한다. 요단 쪽에 있는 패트라에 사는 에돔 족속들을 말한다. 이스마엘이나 에돔 족속들은 하나님 앞에 저주받은 이들이었다. 그 족속들도 이제는 복음을 듣고 다 돌아와 자녀가 되고 구원받는 역사가 있을것이다 하는것이다. 12절, “여호와께 영광을 돌리며 섬들 중에서 그의 찬송을 전할지어다.” 보이지 않는 소외된 족속을 섬들이라 표현했다. “섬들중에서 그의 찬송을 전할지어다” - 그들에게도 너희가 가진 복음을 전하라 이 말이다. 광야, 사막, 바다의 모든 사람들 다 나와 하나님의 이름으로 찬송을 돌리라 하는것이다. 예수님의 십자가 사건 통해 모든 민족이 구원 받을것임을 말하는것이다.
2) 전도자의 기도 The prayer of the evangelist
전도의 망대를 구상(롬1:9) To build the evangelist's bartizan (Romans 1:9)
빛의 비밀을 가져라(요1:9) To possess the mystery of the light (John 1:9)
성삼위 하나님의 인도(롬1:16) To be guided by the God of Trinity (Romans 1:16)
우리 전도자가 해야할 기도가 무엇인가. 전도의 망대를 세우는것이다. 로마서 1:9말씀이다, “내가 그의 아들의 복음 안에서 내 심령으로 섬기는 하나님이 나의 증인이 되시거니와 항상 내 기도에 쉬지 않고 너희를 말하며.” 사도바울은 이 언약을 잡았다. 복음의 증인이 되기 위해 기도하는 사도바울의 모습이다. 전도자들이 받을 축복이다. 그의 아들의 복음 안에, 하나님의 증인이 되는 축복을 우리가 받아야겠다. 그래서 항상 기도함으로 보좌의 축복을 누리는 삶을 살아야겠다. 두번째로 빛의 비밀을 가져야겠다. 요 1:9 이다, “참 빛 곧 세상에 와서 각 사람에게 비추는 빛이 있었나니.” 참빛 되신 그리스도께서 우리 안에 계신다. 그분은 참 빛 되시는 분이며 영광의 광채이다. 그 빛이 들어옴으로 우리 안에 흑암이 무너지는것이다. 이러한 일의 증인이 되기를 바란다. 빛의 비밀을 아는 여러분 되시기를 바란다. 세번째는 성삼위 하나님의 인도를 받아야겠다. 로마서 1:16 “내가 복음을 부끄러워하지 아니하노니 이 복음은 모든 믿는 자에게 구원을 주시는 하나님의 능력이 됨이라 먼저는 유대인에게요 그리고 헬라인에게로다.” 우리가 생명구원에 모든 방향 맞출때 우리를 사용하신다. 우리가 복음의 진리로 완전히 각인될때 우리를 사용하신다. 복음을 증거할떄 하나님의 능력이 우리를 통해 임할것이다. 유대인에게 든 헬라인에게 든 누구에게든 복음 전하는 여러분 되리라 믿는다.
결론 Conclusion
빌 Philippians 3:21
말씀맺겠다, 빌 3:21, “그는 만물을 자기에게 복종하게 하실 수 있는 자의 역사로 우리의 낮은 몸을 자기 영광의 몸의 형체와 같이 변하게 하시리라.” 이것은 사도바울이 앞으로 우리가 천국에 가면 우리가 가질 영광스런 모습을 기록하는 내용이다. 이 영광은 앞으로 천국에서 이루어지는게 아닌 이 땅에서 미리 소유하고 있음을 알아야한다. 우리는 이미 하나님 보좌 옆에 함께 앉은자 라고 말씀을 들었다. 이 땅에서 이미 하나님 자녀의 신분을 완벽히 누릴수 있는것이다. 완전히 새로운 피조물로 승리하는 삶을 사는 여러분 되시기를 예수 그리스도 이름으로 축원한다.
<3.26.23 Sunday Pulpit Msg Transcription_ENG>
Christ, the Servant of the Lord (Isaiah 42:1-12)
Rev. Myung-Sin Choi
“1 ‘Behold! My Servant whom I uphold, My Elect One in whom My soul delights! I have put My Spirit upon Him; He will bring forth justice to the Gentiles. 2 He will not cry out, nor raise His voice, Nor cause His voice to be heard in the street. 3 A bruised reed He will not break, And smoking flax He will not quench; He will bring forth justice for truth. 4 He will not fail nor be discouraged, Till He has established justice in the earth; And the coastlands shall wait for His law.’ 5 Thus says God the Lord, Who created the heavens and stretched them out, Who spread forth the earth and that which comes from it, Who gives breath to the people on it, And spirit to those who walk on it: 6 ‘I, the Lord, have called You in righteousness, And will hold Your hand; I will keep You and give You as a covenant to the people, As a light to the Gentiles, 7 To open blind eyes, To bring out prisoners from the prison, Those who sit in darkness from the prison house. 8 I am the Lord, that is My name; And My glory I will not give to another, Nor My praise to carved images. 9 Behold, the former things have come to pass, And new things I declare; Before they spring forth I tell you of them.’ 10 Sing to the Lord a new song, And His praise from the ends of the earth, You who go down to the sea, and all that is in it, You coastlands and you inhabitants of them! 11 Let the wilderness and its cities lift up their voice, The villages that Kedar inhabits. Let the inhabitants of Sela sing, Let them shout from the top of the mountains. 12 Let them give glory to the Lord, And declare His praise in the coastlands.”
Introduction
In 1948, there was a world council meeting in Amsterdam and many pastors gathered at this meeting. The pastors who attended this council worship meeting, a huge coffin was laid in front of the podium and many people wondered if someone passed away. They started the worship service and the presider said, there is a funeral so please participate in this today. All of the pastors were wondering who passed away and each person came forward to lay flowers on the coffin. The coffin was open and they laid flowers on top of the coffin, and they looked inside to see who passed away. All of the people were in shock each time they looked inside the coffin, all of them started weeping and in deep thought. Everyone wondered who passed away and inside that coffin, there was a huge mirror. When they looked to see who passed away inside the coffin, they saw themselves in the mirror. Inside of Jesus Christ who died on the cross, we have also died on the cross as well. We should’ve died on Jesus’ behalf but Jesus has died for us. This was such a shock and realization once again that we have also died on the cross with Jesus. This is Galatians 2:20 “I have been crucified with Christ; it is no longer I who live, but Christ lives in me; and the life which I now live in the flesh I live by faith in the Son of God, who loved me and gave Himself for me.” This is the life that we live, we no longer live, we live in Jesus Christ. We need to remind ourselves of this once again. We ourselves, our old past, have died and we are living a new life. We have obtained new life through Jesus Christ. This truth is so astounding that God spoke again of this in today's main Scripture.
1. The Character of the Servant of the Lord
1) God's delight and joy
Verse 1 - From here, God speaks of the word, His servant and who was God referring to as His servant? Many people think that servant is referring to Cyrus. Many people interpret the servant of God as Cyrus because of Cyrus, the Israelites were freed from slavery from Babylon. Persia completely destroyed the land of Babylon and the Israelites were liberated, and were able to return back to their homeland. When we look in the Bible, whenever they talk about historical events, God is not speaking about history but about the prophecy of Jesus Christ.
The book of Isaiah 42 speaks about the song of the servant and the song of Christ four times. Through Isaiah, God showed the image of a servant and that Jesus will come as a humble servant in the book of Isaiah. If we look at this once again in verse 1 - God starts by telling His people to see by saying, “Behold!” God was proclaiming this with great joy and happiness. Why was God full of joy and gladness? The reason was because we are His servants. Servants are referring to people who serve and may seem like insignificant persons with low status. But God was referring to His servants as His chosen ones. Why did God choose His servants?
To save the Gentiles, God sent Jesus Christ to come into the world as a lowly man, a servant of God. This message is so moving. It makes us so touched that God sent His one and only Son to die on the cross for us. God did all of this to save us and He did all of this with great joy and happiness. The status of a servant was to die on the cross and this servant was Jesus Christ, and Jesus was going to do that. This was what God was so excited about. A humble servant is a person that God will use greatly.
The difference between animals and man is if you believe in God or not, and whether you possess the Spirit of God or not. Genesis 2:7 “Then the Lord God formed a man from the dust of the ground and breathed into his nostrils the breath of life, and the man became a living being.” - An animal and man were created with the dust but man was created with the breath of life from God. This means that only man was created with spiritual life and with a spirit. Those who don’t have the spirit of God, then they are no different from an animal. Only those who possess the Spirit of God can live a life that is most joyous to God. Then, what kind of life can we live as God’s servants?
2) The character of the Servant of God
Verses 2-4 - Many main characters and people of this world may boast about themselves and be very self-centered. A true servant of God speaks in humbleness and quietness. Reeds are very brittle and it says here, a “bruised reed.” This is referring to someone who is sick and diseased. This person can’t reach out to others because they are so fallen but God will come out and reach out to them. This is an image of a true servant. The light will quench, which means that their light has been burnt out; this means that their life has been sucked out of them. But God will come to them and bring the light of life back to them.
Verse 4 - A servant is someone who will never fall into disappointment and discouragement because they will be raised up by God to raise up nations.
2. The Minister of the Servant of the Lord
1) The light of the gentiles
Verses 5-7 - Who is our God? He is the Creator and created the heavens, and stretched them out. When God created the world, He created great abundance for us to enjoy while we live on this earth. If you go to the sea to catch some fish, you will catch an abundant amount of fish. If you look on the TV, you can see that there is great abundance in the sea. If you look in the forests or jungles, you can see great abundance as well. You can see that God has given us great life on this earth. Not only did that but God has given us the source of life as His children. He has given us life that will never perish. God has given us the breath of life, His Spirit. God has given us that with His word and the filling of the Holy Spirit.
Verse 6 - God called Cyrus as His servant and brought justice to the Israelites. Through Cyrus, the Israelites were able to return back to their homeland. This foreshadowed what Jesus Christ will do when He comes to this world. Jesus will come to this world and die on the cross to forgive our sins, to break down Satan, and to bring the source of life to those who are in the midst of darkness.
Verse 7 - When Jesus came to the world, He bought those who were blind, He healed them and allowed them to see the light once again. Jesus would seek those who were demon possessed and healed them. What does all of this mean? That Jesus Christ was the Christ who healed those who were physically and spiritual diseased. Jesus was the Christ who solved the fundamental problems of mankind. This Jesus is working the same way today. Even now, Jesus is working in the same way through the working of the Holy Spirit.
2) Glorifying God with new things
Verses 8-9 - We can see the great declaration of God. The children of God were in the midst of darkness and suffering, and God saw and was aware of this. He couldn’t tolerate seeing this anymore. This means that God couldn’t tolerate seeing Satan tormenting His children. This shows that God was declaring that He is God.
Verse 9 - Isaiah prophecies once that Cyrus will come to save the Israelites from the captivity of Babylon. This actually did happen but God said that He will start a new thing. What is that? It is Jesus Christ. Through the cross, Jesus will save the entire mankind. Through Jesus, God solved the entire fundamental problems of mankind. God was proclaiming this.
3. Glory to God
1) Sing to the Lord a new song
Verses 10-12 - Through Christ, God said that He will save all mankind so He was commanding them to come and proclaim His name. They were all declaring for them to proclaim and glorify His name, the name of the One who will save them. The new song that will declare their salvation. Jesus Christ died on the cross and fulfilled salvation for mankind, and this was the new song.
Verse 11 - The wilderness is referring to the desert. Kedar was referring to descendants of Ishmael, and this was located in the desert of Arabia. The descendants of Ishmaels were considered cursed people of God but these cursed people of God, they were also receiving salvation of God.
Verse 12 - The people who live in coastlands means that people who lived in far away places, in isolated places. But even in these places, they would proclaim and glorify the song of God’s salvation. Through the event of the cross of Jesus Christ, all people will receive salvation.
2) The prayer of the evangelist
To build the evangelist's bartizan (Romans 1:9 “For God is my witness, whom I serve with my spirit in the gospel of His Son, that without ceasing I make mention of you always in my prayers.”) - Paul held onto this. In order to become an evangelist and a witness of the gospel, he held onto this Scripture. We must hold onto this as well. We must receive the message of a witness of Jesus. We must always enjoy the throne of God while holding onto this Bible verse.
To possess the mystery of the light (John 1:9 “That was the true Light which gives light to every man coming into the world.”) - Jesus Christ now resides in our hearts and is our true light, and gives us life. When that light shines in us all darkness flees. We must become a witness of this. We must enjoy the mystery of this light.
To be guided by the God of Trinity (Romans 1:16 “For I am not ashamed of the gospel of Christ, for it is the power of God to salvation for everyone who believes, for the Jew first and also for the Greek.”) - When we direct our entire life on the life movement then God will give you great answers. God will grant you the great wisdom of the gospel and allow you to be used by Him greatly. Not only that but God’s great power will come to you. You will receive the power and blessing to share the gospel to all people, and save them.
Conclusion
Philippians 3:21 “Who will transform our lowly body that it may be conformed to His glorious body, according to the working by which He is able even to subdue all things to Himself.” - This was what Apostle Paul spoke about in regards to our glorious bodies that will be transformed into when we go to heaven. This is not a glorious body that we can enjoy only in heaven but we can also enjoy on this earth. We are already sitting on the heavenly throne and we can enjoy the blessing of the authority and status of heaven on this earth. May we be victorious on this earth as God’s creation.
Comments