3.20.2022
임마누엘 달라스 주일 대예배
“성삼위 하나님을 누려야할 이유”
최명신 목사님
본문
“그 때에는 그 소리가 땅을 진동하였거니와 이제는 약속하여 이르시되 내가 또 한 번 땅만 아니라 하늘도 진동하리라 하셨느니라 이 또 한 번이라 하심은 진동하지 아니하는 것을 영존하게 하기 위하여 진동할 것들 곧 만드신 것들이 변동될 것을 나타내심이라 그러므로 우리가 흔들리지 않는 나라를 받았은즉 은혜를 받자 이로 말미암아 경건함과 두려움으로 하나님을 기쁘시게 섬길지니 우리 하나님은 소멸하는 불이심이라.” (히브리서 12:26-29)
서론
이태리에 유명한 성악가 루치아노 파바로티 라는 사람이 있었다. 그는 1988년도에 오페라 아리아에 나오는 남몰래 흘리는 눈물 이라는 노래를 불러 1시간 7분 동안 박수를 받았다고 한다. 얼마나 그 노래가 아름다웠던지 그 노래를 들은 사람들이 감동을 받아 1시간 7분 동안이나 박수를 쳤다. 그런데 그 사람이 1991년도에 런던에서 30주년 기념 공연을 하게 되었다. 그 공연에는 당시 유명했던 영국의 다이애나 왕세자비까지 참여했다. 그 공연내내 파바로티의 노래를 듣기위해 15만명이나 되는 관중이 몰렸다. 공연을 시작하려 하는데 비가 내리기 시작 한것이다. 중간에 공연을 중단할수 없어 비가 내리는 가운데 공연이 시작 되었다. 수 많은 사람들이 왔는데 모두 우산을 쓰고 있어 우산에 가려 제대로 공연을 볼수가 없는것이다. 더군다나 우산에 떨어지는 빗소리 때문에 파바로티의 노래소리를 잘 들을수 없었다. 그러자 한 안내자가 나와서 이야기 했다고 한다. 미안하지만 우산들을 접어주셨으면 좋겠다 라고 광고를 했다. 그때에 제일 앞에 앉아있던 다이애나 왕세자비가 우산을 제일 먼저 접고 노래를 듣기 시작했다. 그러자 거기 있던 모든 관중들이 따라서 우산을 접기 시작했다. 거기 앉은 모든 사람들이 두시간 동안이나 우산 없이 빗속에 파바로티의 공연을 들었다. 저는 이 이야기를 듣고 감동을 많이 받았다. 저도 파바로티를 참 좋아하는데 그의 노래가 얼마나 아름다웠으면 그 많은 사람들이 비를 흠뻑 맞아가며 까지 그의 노래를 들었을까 생각했다. 그러면서 또 생각했다, 인간의 목소리도 그렇게 아름다워 비를 맞으면서까지 들으려 드는데, 우리가 하나님께 예배 드릴때 그의 음성을 듣기 위해 얼마나 집중을 하는지 생각 해보았다. 만일 우리가 하나님 음성 들을때 이러한 마음과 자세로 듣는다면 하나님께서 아마 큰 역사를 내리실줄을 믿는다.
1. 하나님의 언약 God's covenant
1) 땅과 하늘이 진동 Shaking not only the earth but also heaven
히 Hebrews 12:26
학 Haggai 2:6
마 Matthew 24:30-31
계 Revelation 22:13
오늘 하나님께서 우리에게 말씀을 주고 계신다. 26절 말씀 보게 되면 “그 때에는 그 소리가 땅을 진동하였거니와 이제는 약속하여 이르시되 내가 또 한 번 땅만 아니라 하늘도 진동하리라 하셨느니라,” 여기서 “그 때” 라는것은 성부 하나님께서 시내산에 직접 나타나셨을때, 온 하늘에 흑암이 가득 차면서 번개가 일음 가운데 나타나셨을때 를 말한다. 다시 말씀 드리면 양의 피를 바르고 노예된 상태에서 해방된 그 백성들 앞에 나타나신 때이다. 그 가운데서 하나님은 이스라엘 백성들에게 언약의 말씀 주셨다. 언약을 받은 이스라엘 백성들이 나중에 가나안땅에 들어갈수 있게 되는것이다. 그런데, 오늘 말씀에 보면 “내가 또 한 번 땅만 아니라 하늘도 진동하리라 하셨느니라” 라고 나와있다. “내가 또 라는 말씀은 구약 시대에 학개를 통해 하시기로 약속하신 언약을 잡고 히브리서 기자가 기록한것을 볼수가 있다. 학개서 2:6 말씀 보면, “만군의 여호와가 이같이 말하노라 조금 있으면 내가 하늘과 땅과 바다와 육지를 진동시킬 것이요" 하고 말씀하고 있다. “조금 있으면” 이 언제를 나타내나, 마지막에 예수님 통해 심판하시는 마지막 심판때를 이야기 하는것이다. 이 십자가 통해 새 언약 받은, 구원받은 백성들이 마침내 새 하늘과 새땅에 들어가기 위해서 마지막 일을 벌이시는것이다. 하나님께서는 분명히 여기서 선포하고 계신다. 조금 있으면 하늘과 땅과 바다와 육지를 진동 시키는 엄청난 사건이 일어나게 될것 이라는것이다. 벧후 3:10에 말씀에 말하고 있다, “그러나 주의 날이 도둑 같이 오리니 그 날에는 하늘이 큰 소리로 떠나가고 물질이 뜨거운 불에 풀어지고 땅과 그 중에 있는 모든 일이 드러나리로다.” 하늘이 큰 소리를 내며 떠나가 버린다는 말이다. 모든것이 불에 다 풀어지고 없어진다는 말이다. 계시록 22:13 말씀 보게 되면 그것의 주인공이 누구인지 나온다, “나는 알파와 오메가요 처음과 마지막이요 시작과 마침이라.” 여러분, 마지막 심판 때에는 3차원 공간에 있는 모든 세계가 완전히 끝이 날것이라는 말씀이다. 우리가 알고있는 시간 이라는 개념도 그때는 끝나는것이다. 온 우주 공간 모든 해, 달, 별, 눈에 보이는 모든것이 끝나는것이다. 뿐만 아니라 지금까지 흘러왔던 인간들의 모든 역사가 끝난다는 말이다. 그러니까 모든것이 끝나는 그 순간이 오게 될것이다 라는 말이다.
2) 새하늘과 새땅 New heaven and new earth
히 Hebrews 12:27
벧후 2 Peter 3:10
계 Revelation 21:1
그렇다면 27절 말씀에 어떻게 되는지 나온다, “이 또 한 번이라 하심은 진동하지 아니하는 것을 영존하게 하기 위하여 진동할 것들 곧 만드신 것들이 변동될 것을 나타내심이라” 그렇게 온 세상을 마지막에 심판하신 이유, 진동하지 않는것 이라 함은, 영원한 하나님의 나라를 말한다. 그것을 영존하게, 견고하게 세우기 위해서 그런 일을 하셨다는 말이다. 여기서 붙잡아야겠다. 땅과 하늘이 진동해야 하는 이유가 무엇인가 이것이다. 인간의 타락에 의해 모든것이 저주 받았다. 하나님께서는 이 마지막 심판을 통해 흔들면 흔들어지는 모든 피조물들을 흔들어 쓸어버리는것을 나타낸다. 마치 홍수 심판때에 죄악으로 가득찬 인간을 물로 쓸어버리셨던것 처럼 이제는 마지막 심판때에 모든것을 다 쓸어버리는것을 나타낸다. 사람들이 그렇게 자랑하고 다니는 재산, 물질, 명예, 권세, 그들의 생명 까지도, 모든것을 흔들려 없어지게 된다. 그래서 마 24:30-31에 보면, “그 때에 인자의 징조가 하늘에서 보이겠고 그 때에 땅의 모든 족속들이 통곡하며 그들이 인자가 구름을 타고 능력과 큰 영광으로 오는 것을 보리라 31 그가 큰 나팔소리와 함께 천사들을 보내리니 그들이 그의 택하신 자들을 하늘 이 끝에서 저 끝까지 사방에서 모으리라.” 예수님이 오신다고, 마지막 심판 한다고 조롱 하던 사람들 앞에 홀연히 나타나시고 그들이 통곡하게 될것 이라는 말이다. 중요한 이야기가 나타나고 있다. 천사를 보내 그들이 택하신 자들을 하늘의 이끝에서 저 끝까지 사방에서 모으신다 라고 하셨다. 대단히 중요한 말씀이다. 우리가 누릴것 새 하늘과 새 땅에 살게 하기 위해서 하나님 께서는 우리를 다 모으신다는 말씀이다. 여러분, 우리가 앞으로 거할 영원한 새 에덴의 축복을 나타내는거다. 이것은 무슨 꿈이나 소설의 이야기가 아니라 실질적으로 우리 앞에 나타날 미래를 말하는것이다. 그 새 하늘과 새 땅은 우리가 미래의 반드시 살게될 곳임을 분명히 잡으시기를 바란다. 중요한 말씀 하신다.
2. 예수님의 구원 Jesus's salvation
1) 흔들리지 않는 나라 The kingdom which cannot be shaken
히 Hebrews 12:28
마 Matthew 16:16
요일 1 John 3:2
28절 말씀에, “그러므로 우리가 흔들리지 나라를 받았은즉", 여기서 “흔들리지 않는 나라” 라 함은 지난 시간에 본바와 같이 시온산에 있는 하늘의 예루살렘, 바로 하나님 나라를 나타내고 있다. 하나님의 보좌, 그것이 있는곳을 말한다. 그곳은 절대로 흔들리지 아니한다. 그 흔들리지 않는 나라를 우리가 받았다 라고 말한다. 이것을 분명히 잡아야 한다. 흔들리지 않는 나라를 받은 근거가 무엇이냐 이것이다, 어떻게 해서 우리가 받게 되는가 이것이다. 그것은 흔들리지 아니하는 반석되신 예수 그리스도를 붙잡음을 말한다. 마 16:16의 “주는 그리스도시요 살아 계신 하나님의 아들이시니이다” 하는 고백 한 자에게 주님 주신 어마어마한 축복이 나타난다. 흔들리지 않는 이유가 무엇인가, 우리는 흔들릴만한 모든 것들이 완전히 해결된 자들이다. 우리를 잡고있던 사단의 세력이 완전히 결박되고 우리를 그렇게 힘들게 만들던 죄 문제도 완전히 해결 되었다. 그리고 성령을 받아 하나님 자녀가 된것이다. 이 고백이 얼마나 중요한가. 이 고백의 유무에 따라 어마어마한 하늘 땅 차이의 엄청난 역사가 나타난다. 세상에 모든것은 흔들리어 다 없어지지만 예수가 그리스도 이심을 고백을 한 자들은 내가 교회를 세우리라 라고 약속 하셨다. 이 교회, 주께서 세우신 교회는 견고한 하나님의 영광 속으로 들어갈수 있는것이다. 주님 때문이다. 모든 사람들 멸명하는 가운데 우리는 이런 어마어마한 축복 받았다. 요일 3:2 말씀에 이렇게 나온다, “사랑하는 자들아 우리가 지금은 하나님의 자녀라 장래에 어떻게 될지는 아직 나타나지 아니하였으나 그가 나타나시면 우리가 그와 같을 줄을 아는 것은 그의 참모습 그대로 볼것 이기 때문이니." 사도 요한이 이렇게 기록 한것이다. 자기 자신을 포함해서 이야기 하는것이다. 사랑하는 자들아, 우리는 하나님의 자녀가 아니냐. 이것만으로도 어마어마한 축복 아닌가. 그런데 놀라운 말씀 하시는거다, 장래에 어떻게 될지는 아직 나타나지 아니하였으나 그가 나타나시면 우리가 그와 같을 줄을 안다 라고 하는것이다. 예수님과 같을 줄을 너희가 알고 있느냐 이 말이다. 이것이 어떻게 나왔나, 우리가 지난 시간에 보았지만 요한복음 17:11에 예수님께서, 아버지와 내가 하나인것 처럼 그들도 우리와 하나가 되게 해 주옵소서 하며 주님께 기도 하셨다. 주님께서 아버지께 기도한 그 내용이 그대로 성취 되었다. 주님 재림때 그와 같아진다는 말이다. 우리는 분명히 보좌의 축복을 누릴 주인공으로 등장하게 되는거다. 어마어마한 축복을 받게 되는것이다. 누구에게 이런 일이 일어나나, 주는 그리스도시요 살아계신 하나님의 아들 이나이다 라고 진실로 고백하는 자들에게 이다. 믿으시는가? 이 축복이 이미 여러분께 임한줄 믿는다.
성경에서 분명히 이야기 하고 있다, 흔들리지 아니하는 나라를 이미 받았다 라고 했다. 받을것이라 하지 않고 받았슨즉 이라는 말은 이미 받았다는것을 나타내는 말이다. 현재 완료형이다. 이미 내가 그 모든것에 자격이 있고 권리가 주어졌다는것이다. 우리의 정체성은 하나님의 자녀이고 그의 자녀로 이 축복이 완전히 보장 되어있다는 사실이다. 우리는 시시한 존재가 아니다. 불신자 앞에가서 사정하고 비굴하게 살아야 하는 존재가 아니다. 하나님께서는 완전히 보장해 주시는 축복 가운데 이미 그 신분 가지고 있다는것을 나타낸다.
2) 은혜를 받자 Let us have grace
갈 Galatians 2:20
그런데 여기서 또 중요한 이야기 있다. 그렇다면 우리가 해야 할 일이 무엇인가 이것이다. 28절에 “그러므로 우리가 흔들리지 않는 나라를 받았은즉 은혜를 받자 이로 말미암아 경건함과 두려움으로 하나님을 기쁘시게 섬길지니,” 여기서 은혜를 받자 라고 했는데 원어에는 hold 라고 되어있다. 은혜를 붙잡으라는 말이다. 주신 은혜 붙잡기를 바란다. 무슨 은혜 붙잡으라는 말인가. 먼저 보좌의 축복 붙잡으시라. 보좌의 축복 누리는 삶을 사는것이다. 보좌의 축복을 누리는 삶을 사는것이 은혜를 붙잡는것 이라는 말이다. 어떻게 하면 그렇게 되나, 갈 2:20 이다. 갈 2:20에 하나님께서 우리에게 이미 주신 다섯가지 축복을 꼭 붙잡고 누리면서 사는것이다. 내가 그리스도와 함께 십자가에 못박혔다고 했다. 나의 모든것이 이미 다 죽었다는것이다. 무엇이 죽었나. 옛날 예수님 영접하기 이전에 나를 붙잡고 있던 운명에서 완전히 해방 되었다는 사실이다. 나는 이것을 생각하면 얼마나 감사한지 모른다. 내가 태어날때 점쟁이들이 이야기 하기를 이 아이의 사주팔자에 40세 이전에 죽을 운명 이라고 나와있다 라고 했다. 그런데 예수님을 영접하는 순간에 나의 운명이 십자가에 못박혀 죽어 버렸다. 지금까지 살아서 이렇게 하나님 말씀 증거하고있다. 그것이 첫번째 감사할 부분이다, 여러분의 사주팔자 운명은 완전히 끝났다, 세상 사람들이 이야기 하는 운명은 완전히 아니고 끝났다는 사실이다. 우리의 원죄가 다 끝나버렸다. 나의 원죄 문제가 십자가에서 완전히 못박혀 죽어 버렸다. 애초에 인간은 원죄 때문에 지옥 가게 되는것이다. 그런데 우리를 지옥으로 인도하던 원죄가 십자가에 못박혀 완전히 죽어버린것이다. 그렇기 때문에 이제는 우리가 갈곳은 천국 밖에 없다. 새 하늘과 새 땅에 갈 일밖에 없는것이다. 이것이 얼마나 감사한 사실인가. 이것을 누리며 살기만 하면 된다. 뿐만 아니라 우리 가문의 모든 저주, 재앙, 조상의 죄가 완전히 끝나게 되었다. 우리 집안을 그렇게 어렵게 만들던 흑암의 권세가 완전히 십자가에 못박혀 죽어 버린것이다. 이미 해방 되어버린거다. 이제 우리는 누리기만 하면 되는것이다. 누리지 못할때는 그대로 있는것이다. 그런데 주님께서 분명히 말씀에 십자가에서 못박혀 죽었다 라고 하셨다. 누리시기를 바란다. 그 다음에 내가 지은 모든 죄까지도 십자가에 해결 받았다. 내가 하나님 앞에 바로 서지 못한 많은 죄가 있다고 해도 그 죄 마저도 주님께서는 십자가에 못박아 해결 하셨다. 무엇보다 감사한것은 우리를 유혹하고 힘들게 했던 사단을 십자가에 완전히 못박혀 죽으시면서 그의 세력을 완전히 꺾으셨다. 그리고 우리를 하나님 자녀 삼으셨다. 세상을 지배하는 사단을 예수님의 이름으로 물리치면 모든 세력이 무너진다는 말이다. 이것을 누리기만 하면 되는것이다. 그래서 갈2:20 붙잡으시고 나를 얽매던 모든것은 끝났다, 나는 이제 새 삶을 사는것이다 믿으시기를 바란다. 그렇게 되면 우리가 할것은 감사밖에 없다. 모든것을 완전히 해결하신 성삼위 하나님께서 지금 보좌에 계신것이다. 그 보좌에 우리가 함께 동참하고 있다. 이 축복 정말로 누리시기를 바란다.
3. 성령의 역사 The working of the Holy Spirit
1) 소멸하는 불 A consuming fire
히 Hebrews 12:29
신 Deuteronomy 4:24
고전 1 Corinthians 3:12-13
29절에 정말 중요한 말씀 나온다. “우리 하나님은 소멸하는 불 이심이라”. 하나님 께서는 죄를 태워버리는 하나님 이시다 라는 말이다. 우리 하나님께서 앞으로 우리가 누릴 보좌의 영광을 위해 우리에게 원하시는것은 정금같은 신앙이다. 우리가 살아가면서 가끔가다 힘들수도 있다. 하나님께서는 그런 우리를 정금같은 신앙으로 만들기 위해서 축복 가운데로 이끄시는것이다. 고전 3:12-13 보게 되면, “만일 누구든지 금이나 은이나 보석이나 나무나 풀이나 짚으로 이 터 위에 세우면 각 사람의 공적이 나타날 터인데 그 날이 공적을 밝히리니 이는 불로 나타내고 그 불이 각 사람의 공적이 어떠한 것을 시험 할 것임이라". 여러분이 일생을 살아가며 많은 일을 했을것이다. 어떤 분들은 주님의 영광 위해 모든것 바쳐 열심히 일하고, 또 어떤 사람들은 세상것 위해 밤낮 쉬지 않고 일하는 사람도 있다. 하나님께서는 하나님 영광을 위해 사는 금과 같은, 보석 같은 신앙을 귀하게 여기실것이다. 그러나 흔들리고 난 뒤에 없어질 모든것을 위해 열심히 나무로 지었던 건물과 모든것은 불에 타버릴것 이라는 것이다. 이 말씀 주시면서 말하셨다, 너희들은 불에 타지 않을 신앙에 모든 방향을 맞추어라, 다른것들은 다 타서 결국에 없어진다. 우리가 하나님 나라의 가치를 정말로 붙잡아야겠다. 하나님 나라를 위해 모든 방향 맞춰 살아가는 사람들은 하나님께서는 금 같은 신앙으로 지키시며 인도해 나가실줄을 믿는다. 그런데 아이고, 먹고 사는게 먼저지 하면서 일단 먹고살아야될것 아니냐 말하며 하나님 나라의 일을 가볍게 여기며 예배를 소홀히 하는 사람들은 소멸 될것이라 말씀 하신다. 그동안에 살아가면서 그렇게 많은것을 모으셨다 해도 다 불타 없어질것들 이다. 아무것도 남는것이 없이 허무한 결과로 흘러가는것이다. 우리가 이 소멸하는 불의 세계에서 나오는것이 어떻게 가능했나 붙잡아야겠다. 바로 “주는 그리스도시요 살아계신 하나님의 아들이시니이다” 하는 고백 통해 나오는것이 가능했다. 불의 세계에서 나올수 있었던것은 예수님의 십자가 덕분 인것이다. 성삼위 하나님의 구원의 축복 꼭 붙잡고 승리 하시기를 바란다. 이것 붙잡을때 성령께서 여러분들에게 증거를 주실줄을 믿는다. 주님을 고백하는 자에게는 흑암이 분명히 무너지며 사단이 완전히 결박 되어지는 역사가 있을줄을 믿는다.
2) 하나님의 나라 God's kingdom
요 John 3:3
마 Matthew 12:28
눅 Luke 11:13
그리스도 누리게 되면 나도 모르게 평안이 오고 힘과 권능 얻게 된다. 이것이 바로 하나님 나라의 축복이다. 이 하나님 나라의 축복은 죽어서 얻는것이 아니라 이미 이 땅에서 부터 우리에게 주어진것이다. 지난번에 1부 예배에 나왔다, 이 땅에서부터 증거가 나타난다. 요3:3 말씀 보면, “예수께서 대답하여 이르시되 진실로 진실로 네게 이르노니 사람이 거듭나지 아니하면 하나님의 나라를 볼 수 없느니라" 이 말씀은 성령으로 거듭난 순간 하나님의 나라가 이미 네게 임했다는것을 볼수 있게 될것 이라는 말이다. 마 12:28 말씀 보게 되면, “그러나 내가 하나님의 성령을 힘입어 귀신을 쫓아내는 것이면 하나님의 나라가 이미 너희에게 임하였느니라” 하고 말씀 하고 있다. 여기서 중요한 내용이 예수님께서 하신 말씀이다, 내가 하나님의 성령을 힘입어 귀신을 쫓아낸다고 되어있다. 여기서 “내가” 하는것은 예수님이 하시는 말씀이다. 무슨말씀 이냐면, 우리가 예수님 이름으로 귀신을 쫓아내는 그 순간이면 벌써 하나님 나라가 너희에게 임했다는것을 알라는것이다. 붙잡으시기를 바란다. 우리는 하나님 자녀 이기 때문에 예수 이름으로 기도하게 되면 하나님의 나라가 풍성하게 임하는것이다. 어마어마한 권세가 우리에게 주어진다는 사실이다. 누가복음 11:13 이다, “너희가 악할지라도 좋은 것을 자식에게 줄 줄을 알거늘, 하물며 너희 하늘 아버지께서 구하는 자에게 성령을 주시지 않겠느냐". 이 하나님의 나라 어떻게 임하나, 바로 기도를 통해 하나님 나라 임하게 된다. 기도를 통하면 반드시 하나님께서 역사해 주신다는 사실이다. 이 축복 받는 여러분 되시기를 바란다. 기도를 통해 성령 충만함 받아서 이 능력 온전히 행하시는 여러분 되시기를 예수님 이름으로 축원한다.
결론
사 Isaiah 65:17-18
말씀 맺겠다. 이사야서 65:17 이다, “보라 내가 새 하늘과 새 땅을 창조 하나니 이전 것은 기억 되거나 마음에 생각나지 아니할 것이라 너희는 내가 창조한것으로 말미암아 영원히 기뻐하며 즐거워 할지니라.” 여기서 “내가” 는 하나님을 말한다. 하나님이 새 하늘과 새 땅 창조 하셨다고 되어있다. 분명히 말씀하고 계신다, “너희는 내가 창조한것으로 말미암아 영원히 기뻐하며 즐거워 할지니라”. 새 하늘과 새 땅에서 영원히 기뻐하며 즐거워 하는 삶을 살게되는 여러분 될줄을 믿는다. 이 언약잡고 큰 축복 받는 여러분 되시기를 예수 그리스도 이름으로 축원한다.
The Reason We Should Enjoy Being with the Triune God (Hebrews 12:26-29)
Rev. Myung-sin Choi
“26 Whose voice then shook the earth; but now He has promised, saying, 'Yet once more I shake not only the earth, but also heaven.' 27 Now this, 'Yet once more,' indicates the removal of those things that are being shaken, as of things that are made, that the things which cannot be shaken may remain. 28 Therefore, since we are receiving a kingdom which cannot be shaken, let us have grace, by which we may serve God acceptably with reverence and godly fear. 29 For our God is a consuming fire.”
Introduction
There is a famous Italian vocalist and he sang a song in a 1988 opera, “Tears of Secret” and he received applause for an hour and 8 minutes. People were so moved with his singing that they applauded for an hour and 8 minutes. In 1981, this opera vocalist sang and he also participated, and princess Diana also participated. In order to listen to his singing, 150,000 people came to listen. But when the performance was about to start, it started raining. The performance couldn’t proceed so the performance restarted once the rain stopped. Since it was raining, people were holding umbrellas so they couldn’t see the performance. Not only that but due to the sound of the rain, people couldn’t hear the performance. The host spoke before the people at the performance, could you please put down your umbrellas and Princess Diana folded her umbrella first, and started listening to the performance. Once princess Diana did that, everyone started following along and everyone at the performance show, they listened and sat in the rain for 2 hours. When I read this content, I was moved. I really enjoyed this opera vocalist but imagine how beautiful his voice and singing ability is that people were willing to sit in the rain for 2 hours to listen to his voice. I thought about this, if people’s voice is this beautiful, I wonder how much people concentrate to listen to God’s voice during the time of worship. If we listen to God’s voice with this same heart, then God will bestow His great works upon you.
1. God's Covenant
1) Shaking not only the earth, but also heaven
Today God gave us His word in verse 26 - This was a moment when God the Father appeared before the world on Mount Sinai and all darkness started trembling. God appeared before the people of God after the Israelites were freed from Egypt after the Passover. At that time, God revealed HIs covenant to them. The Israelites who received God’s covenant, they started their way to the land of Canaan.
Verse 26 “…Yet once more I shake not only the earth. But also heaven.” - This is referring to God’s promise in Haggai 2:6 “For thus says the Lord of hosts: ‘Once more (it is a little while) I will shake heaven and earth, the sea and dry land;'” - This is the day referring to the Final Judgment Day when Jesus Christ comes for His second coming. The people of God who received God’s covenant, they will experience the day where not only will earth shake but make heaven shake.
2) New heaven and new earth
2 Peter 3:10 “But the day of the Lord will come as a thief in the night, in which the heavens will pass away with a great noise, and the elements will melt with fervent heat; both the earth and the works that are in it will be burned up.” - Heaven will make a loud noise and everything will perish. Everything will perish with fire.
Revelation 22:13 “I am the Alpha and the Omega, the Beginning and the End, the First and the Last.” - On the final Judgment Day, Earth will perish and the new earth will form. Right now, time may exist but when the final judgment day comes, time will no longer exist. All of the universes and space will also perish as well and no longer exist. Even all of the historical events on Earth will also end and disappear. The day when everything will end, that is the Final Judgment Day.
Verse 27 - The reason why God will bring the Final Judgment Day is to bring forth the eternal kingdom of God. God will establish this to further establish the kingdom of God that will never be shaken. The reason why earth and heaven will shake is because when mankind corrupted, everything was cursed. When the final judgment day, everything will shake away the weaknesses and destruction of this world. God will bring absolute chaos and cause everything to be shaken apart. All of the success of the world and people’s worldly gain, all of that will be shaken out.
Matthew 24:30-31“Then the sign of the Son of Man will appear in heaven, and then all the tribes of the earth will mourn, and they will see the Son of Man coming on the clouds of heaven with power and great glory. 31 And He will send His angels with a great sound of a trumpet, and they will gather together His elect from the four winds, from one end of heaven to the other.” - People may think that Jesus will never come and don’t believe in his second coming but when Jesus does come, these people will mourn.
Matthew 24:31 - This is an important message. In order for us to live in the new heaven and new earth, God will gather all of His people together. This is the blessing of the New Eden. This is not a fantasy story but this will absolutely occur and this is our future. That new earth and new heaven is the location that we will live in, we must hold onto this.
2. Jesus's Salvation
1) The kingdom which cannot be shaken
There is an important message here in verse 28 - the kingdom that will ot be shaken is the new Jerusalem that we spoke about last week. The throne of God is also referring to the kingdom that will not be shaken. The heavenly throne is unshaken.w have received the heavenly throne of God. We must hold onto this. What is the evidence that we have received the unshaken heavenly throne of God? We are holding onto Jesus Christ, the foundation of the unshaken heavenly throne of God.
Matthew 16:16 “Simon Peter answered and said, 'You are the Christ, the Son of the living God.' ” - This great blessing will come upon us. The reason why it is unshakeable, this is because Jesus Christ has solved all of our problems. The power of satan has been completely broken, the state of sin has been forgiven, and we have become children of God through receiving the spirit of the Holy Spirit. How important is this confession? This confession will make a heaven and earth difference. Everything will disappear and wil be shaken up but those who confess that Jesus is the Christ, God promised that He will build a church on them. The church that God will arise up, God will reveal His upmost glory. This is astounding. This is all possible through Jesus Christ. We have received tremendous blessings.
1 John 3:2 “Beloved, now we are children of God; and it has not yet been revealed what we shall be, but we know that when He is revealed, we shall be like Him, for we shall see Him as He is.” - Apostle John confessed this. We are children of God, this is a tremendous blessing. But don’t be astounded by this because it has not yet been revealed what we shall be, we know that when He is revealed, we should see Him as He is.
Last week we spoke about how Jesus prayed to God to ask God to make mankind one body with God. What Jesus prayed, it was fulfilled exactly as He prayed. Through the second coming of Jesus Christ, we will become like Jesus Christ. We have become the main figure of blessings. Those who confess Jesus is the Christ, they will receive this tremendous blessing. This blessing has already come upon you. This is already spoken in the Bible.
Verse 28 - Therefore we are receiving a kingdom that cannot be shaken… - We have received this already. We have already given the right to receive this blessing. What is our identity? As children of God, we have been guaranteed of this blessing. We are not lacking and weak people where we have to live like pathetic beings before the people of this world. God has guaranteed us of these tremendous blessings so we already possess them. Then, what is the work that we must do with the blessing given to us?
2) Let us have grace
Let us have grace, the original content means to hold onto God's grace. What kind of grace must we hold onto? We must hold onto the blessing of the heavenly throne. We have to live a life where we enjoy the blessing of the heavenly throne. Living this life enjoying this is holding onto the heavenly throne of God.
Galatians 2:20 “I have been crucified with Christ and I no longer live, but Christ lives in me. The life I now live in the body, I live by faith in the Son of God, who loved me and gave Himself for me.” - We must enjoy the five blessings. We must hold onto these 5 blessings. We have been crucified with Christ, we are dead. What is dead? The fate that held onto us before we accepted Christ, that is dead and finished. I am so thankful when I remember this Bible verse. My fate and destiny before I met Christ, I was supposed to die at the age of 42. The shamans told my parents and people around me that I will die by the age of 42. But after I accepted Christ, my fate and destiny was finished on the cross. I am still living and proclaiming the word of God. That is the first thanksgiving that we must enjoy. Our fate and destiny have been completely finished. All our original sin has died on the cross. Due to our original sin we had to die in hell. That original sin that made us fall into the destiny of hell, that has died on the cross. We have new life. We should be thankful. We must enjoying this as we live our lives. Not only that but the curses within our family line has been completely finished and died on the cross. All of the darkness in my family and family line has been finished on the cross. We have been freed. We must enjoy this. If we don't enjoy this, then we will continue to be bound by it. Jesus Christ confessed and proclaimed that it is finished when He died on the cross. All off rosins has been finished dont he cross. Even though we have sinned that prevented us standing correctly before Jesus, that has been completely finished on the cross. Not only that but Satan that has held onto us, his power has been completely demolished on the cross. Satan who held onto us, the moment we proclaim the name of Jesus Christ, Satan will absolutely flee. We must enjoy this.
As you hold onto Galatians 2:20, you must hold onto that everything has been finished and died on the cross. When we do this, then we can give thanksgiving. The holy Triune God who has finished everything is sitting on the heavenly throne. We are also partaking in the heavenly throne. Truly enjoy this blessing.
3. The Working of the Holy Spirit
1) A consuming fire
Verse 29 - God burned up our sins. Our God, what God wants from you is for you to have faith that is like gold. We may face difficulties but in order to give us faith like gold, God is continuing to guide us.
Deuteronomy 4:24 “For the Lord your God is a consuming fire, a jealous God.” - As we live our lives, we may face many incidents and events. There are people who say that they live for God and there are those who live for the world. God remembers those who have faith like gold and live for Him. But all of the things that we build for the world , all of that will perish one day. When God gave us this word, God told us to have a foundation in faith in gold that won’t perish. When we direct our entire lives for the kingdom of God, then God will bless them to have faith like gold. But here are people who say that things of the world are more important and ignore God, they will dealt with God later on. Until now, we have lived in this world and gathered many possessions in this world but one day, all of that will perish and burn away. Then, you will end up living a desolate and empty life. When we consume this fire, what comes out of that, is what we must hold onto. The confession of Jesus is the Christ, this is the foundation that we must have. The fact that we have been able to come out of fire was through the event of the cross. Had onto the salvation of the Triune God gave us salvation, hold onto. If we hold onto this, then the Holy Spirit will give us evidence in our lives. Darkness will be bound and satan’s power will flee, we will experience this and Holy Spirit will start to work. When we start Hmong Christ, we will start find peace and power, and authority. May this power be upon you. This is the blessing of the heavenly throne. The blessing of God’s throne is not something that we enjoy once we die but we can enjoy this now. Last week it was said in HQ 1st lecture, we will see proof of this.
1 Corinthians 3:12-13 “Now if anyone builds on this foundation with gold, silver, precious stones, wood, hay, straw, 13 each one’s work will become clear; for the Day will declare it, because it will be revealed by fire; and the fire will test each one’s work, of what sort it is.”
2) God's kingdom
John 3:3 “Jesus answered and said to him, 'Most assuredly, I say to you, unless one is born again, he cannot see the kingdom of God.' ” - The moment the Holy Spirit takes hold of us and gives us new life, then we can see the kingdom of God.
Matthew 12:28 “But if I cast out demons by the Spirit of God, surely the kingdom of God has come upon you.” - This is important content written here. It is referring to Jesus Christ. This means that when we cast out demons in the name of Jesus Christ, this is proof that the heavenly throne is upon you. Hold onto this. Since we are children of God, if we pray in the name of Jesus Christ, the kingdom of God will be restored. We possess this great authority.
Luke 11:13 “If you then, being evil, know how to give good gifts to your children, how much more will your heavenly Father give the Holy Spirit to those who ask Him!” - How will the kingdom of God be restored? It is through the prayer that the kingdom of God will be restored. Through prayer, God will answer you absolutely. Truly enjoy this blessing. Through prayer, restore this blessing.
Conclusion
Isaiah 65:17-18 “For behold, I create new heavens and a new earth; And the former shall not be remembered or come to mind. 18 But be glad and rejoice forever in what I create; For behold, I create Jerusalem as a rejoicing, And her people a joy.” - It is referring to God. For us, God said that He created the new heaven and new earth. It absolutely said that in Isaiah 65:18 that we can live a rejoicing life in eternity in the new heaven and earth. Hold onto this and receive great blessings.
Comentarios