한글 녹취 다운로드
구원의 여망이 없어졌더라(행27:9-20)
서론
여러분들이 보셨습니다만 이 사람들의 발길이 얼마나 아름다운지 모르겠다. 그런 재난과 위기 가운데서도 복음을 전하기 위해서 무장을 하고 마스크를 나누어줬다. 저는 이것을 보면서 참 하나님께서 우환 지역을 축복하실 것이라는 마음이 들었다. 지금은 저주의 땅이라고 이야기하고 있지만 최고의 축복의 땅이 저들의 손길과 발길을 통해서 이루어질 줄로 믿는다. 우리가 봐도 감격스러운데 하나님께서 보시면 얼마나 기뻐하시겠는가. 하나님께서 최고의 발길로 축복해주시고 관심을 가지시는 줄로 믿는다. 여러분들의 발길이 바로 이런 발길인 줄로 믿는다. 오늘은 제목은 ‘구원의 여망이 없어졌더라’ 이다.
1. 세상 사람들의 문제
1) 세상 사람들의 기준
사도바울이 복음을 전하기 위해서 죄가 없음에도 자칭해서 로마 황제에게 찾아가겠다고 얘기했다. 지난 시간에는 배에 오르게 되는 것을 보았다. 본격적인 항해가 시작되었다.
행27:9 여러 날이 걸려 금식하는 절기가 이미 지났으므로 항해하기가 위태한지라 바울이 그들을 권하여
이 말씀을 보게되면 금식하는 절기라는 것은 대속죄일을 나타내는데 그 절기가 끝나고 나면 항상 바닷길이 험하고 위험했던 것을 경험했던 것을 이야기하고 있다. 고후 11:25에 보면 찾아볼 수 있다.
고후11:25 세 번 태장으로 맞고 한 번 돌로 맞고 세 번 파선하고 일 주야를 깊은 바다에서 지냈으며
이 내용은 사도바울이 이미 로마에 가기 이전에 그런 경험을 했다는 것이다. 왜냐하면 고린도후서를 기록한 시기가 AD 56년에 기록한 것으로 밝혀지고 있다. 그런데 로마로 향해 가는 시기은 AD 60년 내지 61년이라고 기록하고 있는데 한 4년 5년이 지나고 난 다음에 로마에 가는 배를 타게 된 것이다. 이미 벌써 배가 세번이나 부서지는 경험을 했었고 일주일 동안이나 깊은 바다에서 고생했던 경험을 기록하고 있다. 사도바울은 경험했기 때문에 그냥 가지 않고 하나님께 기도했을 것이다. 기도한 응답이 10절 말씀에 나타난다.
행 27:10 말하되 여러분이여 내가 보니 이번 항해가 하물과 배만 아니라 우리 생명에도 타격과 많은 손해를 끼치리라 하되
기도하는 사람인 사도바울은 이 사실을 백부장을 불러서 전했다. 백부장은 사도바울의 말을 듣고 선장에게 물어봤을 것이다. 선주와 선장은 괜찮다 하면서 여기서 빨리 떠나서 가는게 낫다고 이야기했다.
행 27:11 백부장이 선장과 선주의 말을 바울의 말보다 더 믿더라
세상 사람들의 판단 기준이 하나님의 말씀과 기도의 응답보다도 선주와 선장의 경험과 지식인 것을 볼 수 있다. 그보다도 더 중요한 것이 미항이라는 항구에 있는데 이곳은 너무 좁아서 270명이나 되는 이 사람들이 숙소를 찾기 힘들고 너무 추운 지역이기 때문에 빨리 떠나야한다는 것이다. 45 km만 지나가면 베니스라는 항구가 있는데 항구도 크고 숙소도 많고 바람도 잔잔하기 때문에 거기서 겨울을 납시다 하는 것이다. 그러니까 많은 사람들도 역시 선장의 말씀대로 거기에 가는게 좋겠습니다 하고 따르게 된다. 세상 사람들은 하나님 말씀이나 기도응답은 무시해버린다. 경험과 육신의 이익이 중요하니까 바울의 말을 무시해버렸다. 바울이 특별히 부탁을 했는데도 불구하고 무시했다가 아주 무서운 결과가 일어났다.
2) 세상 사람들의 능력
때를 맞춰서 남풍이 순하게 불었다고 한다. 선장 선주 말이 맞지 않느냐 사도바울이 뭘 아느냐 하고 그들이 득이양양했다. 선장이 배를 해안을 끼고 항해했다고 나온다. 위험이 또 오게되면 빨리 피할 수 있도록 경험에 따라 안전하게 운행을 하는 것이다. 그런데 이게 왠일인가. 섬 중간에 높이가 2천미터나 되는 높은 산이 있었다. 거기서부터 바람이 내리치기 시작하더니 광풍이 몰려왔다. 배를 조종할 수 없는 상태가 되었다. 해안을 끼고 가다가 걷잡을 수 없이 폭풍이 몰려오니까 배가 막 밀려났다. 아무리 배의 전문가고 경험이 많다고 해도 도저히 헤어나올 수가 없는 것이다. 그러니까 이들이 그냥 바람과 파도에 맡겨버렸다고 나온다. 이미 바람 앞에 모든 것을 포기했다는 것이다. 참 인간의 능력이 얼마나 약한 것을 다시 확인할 수 있다. 인간의 경험이 얼마나 보잘 것 없는지를 이야기해준다. 그 바람 앞에 인간의 능력은 아주 보잘것 없었다. 이 가운데서 우리는 불신자의 모습을 바라봐야겠다.
3) 세상 사람들의 한계
불신자들이 하나님 말씀을 무시하고 자기 경험과 지식에 기대어 살아갈 때 일어나는 문제로 볼 수 있다. 불신자들을 보게되면 뭔가 처음에는 잘되는 것 같다. 그 뜻을 이루는 것 같다. 그런데 갑자기 풍랑이 밀어닥친다. 그런데 불신자들에게 이것이 한 두번 일어나는 것이 아니라 계속 찾아온다. 그래서 불신자는 성공을 해도 불안하다. 잘되도 불안하다. 혹시 이러다 망하는 것 아닌가 하고 불안과 초조 속에 살아간다. 갑자기 재난이나 어려움이 닥치게되면 속수무책에 빠진다. 바로 이들의 모습이 그 모습이다. 이 상황이 되고 나니까 배 안에 있는 사람들이 연장을 다 내려버렸다고 나온다. 모래톱이 또 나타나게 되니까 모래톱에 박히면 큰일 난다. 그것은 피하기 위해서 돛도 내려서 부딪히지 않게 했다. 폭풍이 치고 비가 몰아치니까 배에 물이 차기 시작한다. 폭풍이 몰아치면 배가 올라갔다가 푹 떨어지기도 하고 물이 배에 확 들어오기도 하고 살 소망이 없어지는 것이다. 그렇게되면 많은 사람들이 물 퍼내기에 바쁘다. 물이 차게되니까 할 수 없이 짐을 버려라 하게 됬다. 그러니까 로마까지 갈 식량 같은 것을 다 바다에 던지는 것이다. 이제는 사는 것이 중요하니까 다 포기하는 것이다. 19절 말씀에는 기구까지 다 버렸다. 그들이 자는 침대, 테이블, 의자, 소파 같은 것을 다 버리는 것이다. 당장 물이 차서 배가 무거워서 가라앉게 되니까 다 버리는 것이다. 먹는 것 쉬는 것 다 중요한 건데 다 포기하고 버리는 것이다. 그것으로 끝나지 않았다. 20절 말씀에 해도 보이지 않고 별도 보이지 않았다. 배를 타는 사람은 해와 별의 위치를 보면서 시간을 알고 방향을 잡아나갔었다. 몇일 동안이나 해도 안보이고 별도 안보이고 깜깜한 가운데서 파도치는데서 헤매고 있는 것이다. 우리같은 사람들은 배 몇시간만 나도 멀미가 나서 쩔쩔매는데 배가 그냥 올라갔다 내려갔다 하면 정신 못차리는 것이다. 파도가 치면 배가 꼭대기에 올라갔다가 파도가 지나가면 그냥 떨어진다. 그러면 그냥 죽었구나 하면서 떨어지는 것이다. 이것을 밤낮으로 몇일동안 한다면 정신 못차리는 것이다. 해도 안보이고 달도 안보이고 별도 안보이고 캄캄한 가운데서 물이랑 싸우면 정신 못차리는 것이다.
행 27:20 여러 날 동안 해도 별도 보이지 아니하고 큰 풍랑이 그대로 있으매 구원의 여망마저 없어졌더라
죽는게 낫겠다 하는 이런 마음이 드는 것이다. 결국은 죽음만 기다리는 결과가 되어버렸다. 유라굴로 폭풍을 만난 사도바울이 탄 배에 대한 이야기이지만 세상 사람들이 살고 있는 삶의 모습을 기록한 것으로 볼 수 있다. 하나님 없는 세상 사람들은 이런 풍파 가운데서 아무런 소망도 없이 고생하며 살아가고 있다. 그들이 당하고 있는 경제적 어려움, 가정의 어려움이 있을 것이다. 특별히 만일에 영적인 정신적인 문제를 갖고 있는 사람들은 정말로 심각한 것이다. 우울증, 조울증, 정신분열에 어려움 당하는 사람들은 하나님 정말로 여기서 빠져나올 수 있도록 도와달라고 하는 것이다. 실질적으로 눈에 보이지 않는다고 하더라도 고통 당하며 사는 사람이 많다. 그러나 많은 사람들이 고통받고 있다. 많은 사람들이 얘기를 들으면 같은 이야기를 하는 것을 볼 수 있다. 왜 나한테만 이런 고통이 오냐는 것이다. 왜 나한테 이런 영적문제가 오냐는 것이다. 세상 어떤 사람보다도 내가 제일 고통받고 어려움 받는 것 같이 보인다. 이건 사는게 사는게 아니라고 한다. 그러면서 다니고 있다. 마약 중독에 빠진 사람들도 거기서 헤어나오지 못하고 살고있다. 바로 이 사람들의 모습이 똑같은 모습이다. 그들은 해도 볼 수 없고 별도 달도 볼 수 없다. 소망이라는 것은 전혀 볼 수 없다. 그러면 이 시대는 언제부터 왔는가.
2. 시대적 문제
1) 재난의 시작
창1:27-28 말씀을 보면 원래 하나님이 인간을 창조하실 때 그런 식으로 창조하시지 않았다. 하나님의 형상으로 창조하셨다는 것은 모든 우주를 다스리는 권세를 부여받은 존재로 창조하셨다는 것이다. 딱 한가지 문제는 예수님께서 하나님께서 하신 말씀, 선악을 알게하는 나무의 열매를 먹지 말라 하는 말씀을 따르지 않았던 것이다. 사도바울이 분명히 응답을 받고 말씀을 증거했음에도 그것을 무시했을 때 엄청난 결과가 생겼다. 아담과 하와가 정녕 죽을 것이라고 말씀 하셨는데도 무시함에서 모든 문제가 왔다. 뿐만 아니라 사단이 너희가 결코 죽지 않을 것이다 먹는 날에는 하나님 처럼 될 것이다 라고 한 유혹에 빠졌다. 똑같다. 베닉스에 가면 더 편한데 왜 여기서 고생하려고 하느냐 하니까 다 가자 하고 합의를 봤다. 우리 살아가면서 그러고 있다. 하나님은 이렇게 말씀하시지만 우리가 조금만 인본주의 방법을 쓰면 괜찮을텐데 왜그러나 잠시만 하면 될 것 아니냐 하면서 하나님 말씀을 거역하게 된다. 그래서 그 얘기를 듣고 창 3:6과 마찬가지로 먹어버리는 것이다. 하나님 말씀 아닌데도 그렇게 해버리는 것이다. 자기가 편하니까. 그것이 사단의 유혹인 줄 모르고 빠지는 것이다. 그래서 결국은 모든 평안을 잃고 에덴 동산에서 쫓겨난다. 왜 인간들이 재난을 당하고 있는가. 많은 사람들이 평생에 사단의 자녀로 살아간다. 사단은 절대로 축복을 주지 않는다. 영혼은 도적질하고 죽이고 멸망시키는 것이 사단의 본업이다. 마약을 먹으면 그것이 망하는 길이지 그것이 행복을 주지 않는다. 진노의 자녀로 갈 수 밖에 없다. 아까 우환 사태를 봤지만 지금 한국에서도 3천명이 넘게 확진자가 생겼다. 저는 다른 지역은 잘 모르겠다. 한국의 형편을 보면서 하나님이 심판하고 있구나 하는 마음이 많이 들었다. 한국에 이런 본격적인 문제는 신천지 교회 이만희 때문에 생겼다. 거기 있는 신자서 부터 모든 것이 심각해졌다. 대구에 있는 모든 사람들이 거의 다 신천지 때문에 이렇게 되었다. 저는 그것을 보면서 하나님께서 신천지를 심판하시기 위해 어려움을 주고 계시다는 생각이 들었다. 그들의 전략을 보게되면 기존 교회에 들어가서 교회를 파괴시키고 자기 교회로 끌고가는 것이 목적이다. 타락을 시키고 미혹을 하면서 가정을 파괴시킨다. 저는 김상후 목사님 간증을 듣고 깜짝 놀랐다. 거기 신천지 교회 학생을 만났는데 신천지라는 것을 알아내고 네가 신천지지 했다고 한다. 그러니까 깜짝 놀라면서 맞다고 고백을 했다. 그 젊은 대학생 아이가 한 교회를 타겟해서 멸망시키기 위해서 파송을 받았다고 한다. 그 교회 목사를 타락하게 하기 위해 젊은 여자 대학생이 유혹을 하면서 몸을 주기위해서 왔다는 것이다. 자기 몸은 신천지를 위해서 바칠 수 있다는 것이다. 신천지 교인에게 들은 목사님이 저에게 거짓말을 할 이유가 없다. 신천지가 이런 식으로까지 교회를 파괴시키려고 하는구나 했다. 지금 한국에 수많은 교회를 파괴 시키면서 20만이나 되는 교인을 모았다. 정치인들에게는 돈을 주어 포섭해서 자기들을 반대하지 못하도록 손을 쓰고 있다. 하나님께서 하시는구나.
2) 재난의 마지막
마24:23-24 그 때에 사람이 너희에게 말하되 보라 그리스도가 여기 있다 혹은 저기 있다 하여도 믿지 말라. 24 거짓 그리스도들과 거짓 선지자들이 일어나 큰 표적과 기사를 보여 할 수만 있으면 택하신 자들도 미혹하리라
참 여기 보게되면 ‘할 수만 있으면 택하신 자들도 미혹하리라’ 하고 성경에 기록되어있다. 이 택한 자라 하는 것은 하나님께 구원받은 자라는 것이다. 이런 사람들도 거기에 들어갈 수 있다는 것이다. 왜 들어가는가. 말씀 보게되면 그리스도가 여기 있다 저기 있다 하는데 따라간다는 것이다. 예수님은 하늘로부터 오신다고 했음에도 불구하고 그 말을 믿지 아니하고 이들의 말을 따라가고 있다는 것이다. 신천지 들어간 사람들의 간증을 들어보았다. 교회 지도자들의 역할이 정말로 중요하다는 생각을 다시 한 번 한다. 복음을 모르니까 끌려가는 것이다. 말도 안되는 교리를 이야기하는데 거기에 넘어가고 있다는 것이다. 우리는 꼭 잡아야겠다.
겔9:4 여호와께서 이르시되 너는 예루살렘 성읍 중에 순행하여 그 가운데에서 행하는 모든 가증한 일로 말미암아 탄식하며 우는 자의 이마에 표를 그리라 하시고.
이런 이단에 빠지고 잘못된 길로 빠지는 사람들을 위하여 눈물 흘려 기도하는 사람들의 이마에 표를 하라는 얘기이다. 그렇지 않는 사람들에게는
겔 9:5-6 그들에 대하여 내 귀에 이르시되 너희는 그를 따라 성읍 중에 다니며 불쌍히 여기지 말며 긍휼을 베풀지 말고 쳐서. 6 늙은 자와 젊은 자와 처녀와 어린이와 여자를 다 죽이되 이마에 표 있는 자에게는 가까이 하지 말라 내 성소에서 시작할지니라 하시매 그들이 성전 앞에 있는 늙은 자들로부터 시작하더라
마지막 심판 하는데 어디서부터 심판하느냐. 교회서부터 심판한다는 것이다. 특히 늙은 자 부터 심판한다고 한다. 목사, 장로, 중직자부터 심판한다. 지도자 부터 심판한다는 것이다. 이번에 모든 사건은 정치 지도자들 교회 지도자들 사회 각층 지도자들에게 하나님께서 경고를 주시는 것인 줄로 믿는다. 지금 이런 가운데 우리는 정확한 시대적인 해답을 붙잡고 있어야한다. 여기서 하나님의 뜻을 우리가 붙잡아야겠다.
3. 시대적 해답
1) 하나님의 뜻
요 6:40 내 아버지의 뜻은 아들을 보고 믿는 자마다 영생을 얻는 이것이니 마지막 날에 내가 이를 다시 살리리라 하시니라
하나님께서 재난에 빠진 모든 사람들을 구원하고 영생을 얻게하는 것이 목적이다. 하나님의 뜻은 엡 2:1이다.
엡2:1 그는 허물과 죄로 죽었던 너희를 살리셨도다
죄와 허물에서 해방시키는 것이다.
엡 2:2 그 때에 너희는 그 가운데서 행하여 이 세상 풍조를 따르고 공중의 권세 잡은 자를 따랐으니 곧 지금 불순종의 아들들 가운데서 역사하는 영이라
하나님의 뜻은 사단에게 붙잡혀있는 자를 해방시키는 것이다. 그리스도께서 십자가 상에서 모든 문제 해결했지 않느냐, 그리스도 이름으로 건져내라는 것이다.
엡 2:6 함께 일으키사 그리스도 예수 안에서 함께 하늘에 앉히시니
폭풍 가운데서 건져내서 이제는 하나님 보좌 옆에 함께 앉도록 만들라는 것이다. 예수님께서 십자가에 못박혀 돌아가실 때 하나님의 계획을 말씀하신 것이다.
2) 하나님의 명령
딤전2:4 하나님은 모든 사람이 구원을 받으며 진리를 아는 데에 이르기를 원하시느니라
하나님은 그 누구도 풍랑 속에서 헤매며 소망도 없이 살아가기를 원하지 않으신다. 거기서 어떻게 건져내느냐 하는 것이 하나님은 고민이다.
사6:8 내가 또 주의 목소리를 들으니 주께서 이르시되 내가 누구를 보내며 누가 우리를 위하여 갈꼬 하시니 그 때에 내가 이르되 내가 여기 있나이다 나를 보내소서 하였더니
하나님은 항상 찾으시는 것이 전도자이다. 그 때 내가 여기 있나이다 나를 보내소서 이 언약을 붙잡는 것이 중요하다. 하나님께서 이런 사람을 찾으신다. 우환의 상황을 보았다. 저런 사람을 찾으시는 것이다. 어떤 위험과 문제가 있다고 하더라도 사람을 살려야겠다고 외치는 이 사람을 찾는 것이다. 하나님의 모든 관심을 거기에 두신다. 바로 여러분들인 줄로 믿는다.
막16:15 또 이르시되 너희는 온 천하에 다니며 만민에게 복음을 전파하라
우리 모든 삶의 목적은 여기에 있어야할 줄로 믿는다. 만나는 모든 사람들에게 복음을 전해서 그들을 살려야한다. 흑암에 빠진 자 저주에 빠진 자를 살려야한다. 이 재앙 속에 빠진 자를 살려야한다. 풍랑 속에 있는 자를 건져내야한다. 이 유일한 방법이 예수 그리스도를 증거하는 것이다. 예수님만 그들에게 들어가면 산다. 고통에서 빠져나온다. 우울증에서 빠져나온다. 어떤 것도 문제 될 것이 없다. 하나님은 언약의 완성자이기 때문에. 응답받는 여러분 되시기 바란다. 말씀 맺겠다.
결론
호6:3 그러므로 우리가 여호와를 알자 힘써 여호와를 알자 그의 나타나심은 새벽 빛 같이 어김없나니 비와 같이, 땅을 적시는 늦은 비와 같이 우리에게 임하시리라 하니라
이스라엘 백성들에게 하나님께서 호세아 선지자를 통해서 하신 말씀이다. 이스라엘 백성들은 하나님을 다 아는 사람들이었다. 그들에게 외치는 말씀이다. 여호와를 알라는 것이다. 우리 하나님 안믿어 한다. 그런 하나님이 아니라 정말로 알라는 것이다. 힘써 여호와를 알라는 것이다. 무슨 말인가. 참 복음을 알라는 말이다. 섞인 복음이 아니라 참 복음을 알라는 것이다. 그냥 복음이 아니라 오직 복음을 알라는 것이다. 우리가 오직 복음 속에 들어가야할 줄로 믿는다. 그러면 새벽 빛 같이 어김없이 축복을 주실거라는 것이다. 우리가 이번에 메세지를 같이 들었다. 우리만 복음 있다는 것이 아니다. 다 복음있다. 우리만 전도하는 것이 아니다. 다 전도한다. 중요한 것은 무엇인가. 그냥 복음이 아니라 오직 복음이어야 된다는 것이다. 섞인 복음이 아니라 오직 복음이어야 산다는 것이다. 그냥 전도가 아니라 오직 그리스도만 전도하는 오직 전도가 있어야한다. 하나님께서 여기에 모든 관심을 갖고 계신 줄로 믿는다. 이럴 때 비와 같이, 땅을 적시는 늦은 비와 같이 우리에게 임하시리라. 되어지는 전도의 축복을 누리게 될 줄로 믿는다. 여호와를 제대로 알고 그리스도만 제대로 알면 되어지는 축복을 누리게된다. 하나님께서 함께하시면서 역사하심을 보게되는 축복을 누리게 될 줄로 믿는다. 이게 복음이다. 응답받는 여러분 되시기 바란다.
All Hope that We Would Be Saved Was Finally Given Up (Acts 27:9-20)
Rev. Myung-sin Choi
Scripture: “ 9 Now when much time had been spent, and sailing was now dangerous because the Fast was already over, Paul advised them, 10 saying, 'Men, I perceive that this voyage will end with disaster and much loss, not only of the cargo and ship, but also our lives.' 11 Nevertheless the centurion was more persuaded by the helmsman and the owner of the ship than by the things spoken by Paul. 12 And because the harbor was not suitable to winter in, the majority advised to set sail from there also, if by any means they could reach Phoenix, a harbor of Crete opening toward the southwest and northwest, and winter there. 13 When the south wind blew softly, supposing that they had obtained their desire, putting out to sea, they sailed close by Crete. 14 But not long after, a tempestuous head wind arose, called Euroclydon. 15 So when the ship was caught, and could not head into the wind, we let her drive. 16 And running under the shelter of an island called Clauda, we secured the skiff with difficulty. 17 When they had taken it on board, they used cables to undergird the ship; and fearing lest they should run aground on the Syrtis Sands, they struck sail and so were driven. 18 And because we were exceedingly tempest-tossed, the next day they lightened the ship. 19 On the third day we threw the ship’s tackle overboard with our own hands. 20 Now when neither sun nor stars appeared for many days, and no small tempest beat on us, all hope that we would be saved was finally given up. ”
<Introduction>
As you can tell, the footsteps of these evangelists in China are so beautiful. They are doing what they can to share the gospel in Wuhan, China by passing out face masks. When I saw this video, I saw that God was opening the door to bless the region of Wuhan, China. Even though people are cursing this land as a disaster zone, I truly believe that this region will become the most blessed region by God because of these great evangelists and Christians. It may be very moving for us but imagine how happy God is right now. God will bless these evangelists’ footsteps to the greatest extent. I pray that you may have these blessed footsteps as well. Today’s title is “All Hope that We Would Be Saved Was Finally Given Up” and Apostle Paul was on his way to stand before Caesar even though he was proven innocent to share the gospel. He was finally on the ship to go to Rome. We can see that he finally started sailing on the ship to Rome.
1. The Problem of the People of the World
1) The standard of the people of the world
Verses 9-12 - When you look at this scripture, it said that the fast was over and the ship started sailing towards Rome. But, it said that Paul saw how dangerous the sea has gotten for the ship to sail in. The fasting season represents after the Day of Atonement is over and usually after this season, the sea becomes very dangerous and windy to sail in.
2 Corinthians 11:25 (“Three times I was beaten with rods; once I was stoned; three times I was shipwrecked; a night and a day I have been in the deep.”) - This explains the dangerous journeys and experiences that Paul experienced. This content shows all of the hardships and experiences that he experienced before he went to Rome. This was because when the books of Corinthians was recorded, it was during 56 AD but when he was on his way to Rome, it was after 4-5 years, which is approximately 60-61 AD. This meant that before his way to Rome, he already experienced many hardships such as shipwrecks and days in storms in the seas. During his hardships, he didn’t just burden all of them but stayed inside of prayer. You can see answers that Paul received during his hardships in verse 10. Paul who was a man of prayer, he relayed this message that the ship will face a storm to the captain of the ship. When the centurion heard that the ship will face a storm, he confirmed with the captain but the captain said that there will be no storm. And, the people on the ship listened to the captain and not to Paul. This shows that people of this world do not listen to the Word of God but listen to people of experience and people of this world.
The captain of the ship and people agreed that they were docked at a port that was too narrow for the people of this ship to stay in for the night and too cold so they started to go forth to sail out to sea. The captain continued to say that there was a land called Venice, which is only 45 kilometers out so if they sail out to there, they can find a warm accommodation and the port is large as well. This also shows that the people on the ship decided to listen to the captain of the ship and not to Paul. People of this world, they don’t listen to the Word of God but would rather depend on their own knowledge and experiences. Even though Paul pleaded for them to listen to him, the people ignored him and eventually face a detrimental result. But as you know later on in the scripture, the ship does face a great storm. Before they were about to sail out to sea, there was no evidence of an impending storm so the people started criticizing and ridiculing Paul.
2) The power of the people of the world
Verses 13-15 - It said that the south winds started coming towards them and started hitting the ship greatly. But before the winds started hitting the ship, there was no wind or evidence of storm so the people were criticizing Paul for his arrogance. And, the captain was sailing along the coastline of an island. This shows that, when captains sail along the coastline, they do this so that they can reach safety faster and easier. But, then what happened? There was a mountain that was 2,000 meters high on that island. From that mountain, great winds started hitting and shaking the ship. The ship started facing this tremendous storm and winds that it could not handle. Even though the captain may have had great experience and skills, if a great storm and winds hit the ship that the captain cannot control, he cannot do anything. The captain just hoped that the ship would handle the storm and winds.
3) The limit of the people of the world
Verses 16-20 - This shows how weak mankind are. You can see how limited mankind’s experiences and skills are in times of hardships and disasters. Through this, we can see the state of nonbeliever. When people depend on their own knowledge and experiences and ignore God’s Words, we can see the detrimental results that take place in the end. For nonbelievers, it may seem like everything is fine but all of sudden, a great storm and crisis will hit them. But, this crisis does not hit them just once but constant crises will continue to come. What is worse is that, even though they reach the seat of success, they are still anxious. They are always anxious that they will fail one day and all things will disappear. When a crisis hits them, they cannot do anything no matter how successful or wealthy they are. This was what the people on the ship were facing. Since the ship was shaking with the storm and winds and was about to sink, they started throwing everything off the ship. But as they were throwing everything off the ship, there were sandbars surrounding all around the ship and if the ship gets stuck on the sandbar, it will become very dangerous for the ship. In order for the ship to avoid the sandbars, the ship put down its anchor and the mainsail or the main cast. The storm was hitting the ship so hard that the water started flowing into the ship and the ship was about to sink. If water starts plowing into the ship in a fast rate, the ship will eventually sink. The people on the ship are busy trying to empty the water off the ship but since they cannot empty the water off the ship fast enough, they started throwing all of their luggage and supplies off the ship. They were giving up everything and trying to survive.
They were throwing all of essential supplies such as food, water, and everything because they were trying to survive and prevent the ship from sinking. But it didn’t end there. What was more important was that in verse 20, it said that the sun and stars were no where to be seen for days. The sun was considered an important compass for people back in the days and they would use the sun move and navigate in land and on a ship. When we ride a ship for a long time, we get sea sick but this ship was constantly rocking back and forth for days because of the storm. The people on the ship all thought that they were all going to die and they were going insane for days.
Verse 20 - They thought that they were all going to die and that it would be better for them to die than to face this storm. They were all waiting for the day of death for them. Even though this is an event that occurred for Paul and the people on the ship, this shows the reality of what people are going through today without God on a daily basis. People who don’t believe in God, this is the kind of storm that they are facing on a daily basis. They are facing countless problems such as family and financial problems. But, what is worse is that they are facing physical and mental problems on top of all of that. When people who are facing mental and physical problems, they are pleading for God to save them. They are facing so much suffering that they cannot handle. They give up hope and just accept the state of their diseased lives. What we can see is that people are constantly facing problems and suffering. We can see the common words that people say are, “Why me? Why am I the only one who is suffering? Living is not living. Everyone else seems to be okay but why am I the only one who is suffering?” People who are facing mental problems, not only are they suffering from mental problems but also from addiction. People who don’t have God, they are facing a life without hope. They have no sun or stars to look at. They have no God to give them hope and direction.
2. Historical Problem
1) The start of disasters
Genesis 1:27-28 (“So God created man in His own image; in the image of God He created him; male and female He created them. 28 Then God blessed them, and God said to them, 'Be fruitful and multiply; fill the earth and subdue it; have dominion over the fish of the sea, over the birds of the air, and over every living thing that moves on the earth.' ”) - This was not the way God created man. He created mankind to have authority and dominion over all of the earth. But there was one command that God gave to mankind and that was to not eat the fruit of good and evil. All problems started because they disobeyed God’s Word.
Genesis 3:4-5 (“Then the serpent said to the woman, 'You will not surely die. 5 For God knows that in the day you eat of it your eyes will be opened, and you will be like God, knowing good and evil.' ”) - They fell into the deception of Satan who told them that they won’t die if they eat the fruit of good and evil. This was the same deception that the people on the ship faced. They all agreed that they should not listen to the words of Paul but rather sail to Venice since it will be better for them. This is the same thing for us. We all get deceived into doing things according to our own and worldly methods and briefly discard and ignore God’s words and commands. Just like that, that is why mankind had no choice but to eat the fruit of good and evil and disobeyed God’s Word.
Genesis 2:17 (“But of the tree of the knowledge of good and evil you shall not eat, for in the day that you eat of it you shall surely die.”) - Adam and Eve who listened to Satan’s words and forgot about God’s Word, they ate the fruit of good and evil and eventually, they lost all peace and were exiled from the garden of Even. Satan will never bless you. Satan’s goal is to deceive, lie, kill, and destroy mankind. When you take drugs, it does not led you into the path of happiness but rather to the path of destruction. That is why you have no choice but to enter into the path of destruction.
I saw the video regarding the situation in Wuhan but also in South Korea, there are 3,000 known cases of the coronavirus. I don’t know about the other countries but I think God’s judgment is upon South Korea. The main problem with South Korea is due to the Korean cult group, Shincheonji. We can see that the spread of the coronavirus all started because of this cult group. The city of Daegu was infected because of Shincheonji. I realized that God allowed this happen to bring His judgment upon Shincheonji You can see that goal of Shincheonji is to infiltrate the Christian churches, divide them, and steal their church members. They tempt people and break apart families to bring them into their cult group. I was so surprised when I heard the testimony of Pastor Ted Kim in Austin. He met a student who was from Shincheonji and she confessed herself that, even though she was this young college student, she was commissioned out to infiltrate into churches and divide them. And, what is more corrupt was that in order to infiltrate and destroy the church that she was commissioned to destroy, she was going to sleep with the pastor to do that. She said that she was willing to do anything for Shincheonji and that her body belonged to Shincheonji. Of course, pastor Ted Kim would never lie to me or fabricate this story. When I heard this, this was when I realized how dangerous this cult group, Shincheonji was. We can see that this group has destroyed and divided many Christian churches in Korea. Shincheonji also gave many money to politicians so that they can protect the Shincheonji group.
2) The end of disasters
Matthew 24:23-24 (“Then if anyone says to you, ‘Look, here is the Christ!’ or ‘There!’ do not believe it. 24 For false christs and false prophets will rise and show great signs and wonders to deceive, if possible, even the elect.”) - If we look at this, we can see that even Christians are capable of being tempted and deceived. The elect is speaking about those who are saved by God. But these people, Christians, can be tempted and deceived too. How could this happen? There will be many false christs and prophets during the end times but there will be Christians who get deceived by this. the Bible absolutely tells us that Jesus Christ will come for His second coming by descending from heaven but rather some Christians will start listening to the words of others and of the world instead. I heard a testimony and hearing a testimony, I realized how important leaders are to a church. People go around leaders who don’t have the gospel at all. The truth is that people fall into the nonsensical words that their leaders are saying to them.
But we must hold onto Ezekiel 9:4-6 (“And the Lord said to him, 'Go through the midst of the city, through the midst of Jerusalem, and put a mark on the foreheads of the men who sigh and cry over all the abominations that are done within it.' 5 To the others He said in my hearing, 'Go after him through the city and kill; do not let your eye spare, nor have any pity. 6 Utterly slay old and young men, maidens and little children and women; but do not come near anyone on whom is the mark; and begin at My sanctuary.' So they began with the elders who were before the temple.”) - This scripture is saying that there will be marks that will be placed on people who cry for those who have fallen into the false, cult organizations Ezekiel 9:4. In Ezekiel 9:5-6 - During the last days of the judgment, the first place that God will start will be the church first and then the eldest people of the church. Which means that God will judge the pastors, elders, and church officers of the church first. He will judge the leaders of the church first. I believe that God is giving the leaders and leaders of the church of the world a warning through the coronavirus. We need to hold onto God’s will during this crisis.
3. Historical Solutions
1) God's will
What is God’s will? It is written in John 6:40 (“And this is the will of Him who sent Me, that everyone who sees the Son and believes in Him may have everlasting life; and I will raise him up at the last day.”) - God’s will is to bring people out from the disasters and to save them all.
God’s will is Ephesians 2:1, 2, 6 (“And you He made alive, who were dead in trespasses and sins 2 in which you once walked according to the course of this world, according to the prince of the power of the air, the spirit who now works in the sons of disobedience, 6 and raised us up together, and made us sit together in the heavenly places in Christ Jesus.”) - God’s will is to bring people out from the captivity of Satan. Jesus Christ died on the cross to bring people out of disasters. God wants to be with you and bring you out of the storm.
2) God's command
1 Timothy 2:4 (“Who desires all men to be saved and to come to the knowledge of the truth.”) - God’s greatest concern is to bring people out of their storms and crisis.
That is why God gave us the word of Isaiah 6:8 (“Also I heard the voice of the Lord, saying: 'Whom shall I send, And who will go for Us? Then I said, 'Here am I! Send me.' ”) - God always search for evangelists and His people. At that time, it is very important that you hold onto God’s covenant and call out to God to use you. These are the type of people that God is looking for. God is looking for people like the Christians in the Wuhan region. God is looking for people even despite the crises and disasters that come upon this world, who are willing to stake and sacrifice their lives to save others.
Mark 16:15 (“And He said to them, 'Go into all the world and preach the gospel to every creature.’ ”) - Our main focus and goal within our lives is towards this. We need to direction our path to save all people. We need to save them from the disasters and curses of the world. The only method to do this is to proclaim the gospel. Only when Christ enters into them, they will be saved. Nothing will be a problem when you do this. May you receive answers.
<Conclusion>
Hosea 6:3 (“Let us know, Let us pursue the knowledge of the Lord. His going forth is established as the morning; He will come to us like the rain, Like the latter and former rain to the earth.”) - This is the Word that God gave to prophet Hosea to the people of Israel. The Israelites knew of God but Hosea told the people to know God. But the Israelites were saying that they already knew of God. But Hosea was saying to them to really know who God is. This means that you need to know the true gospel. We are not just speaking merely of the gospel but what this means is only the gospel alone. May we enter into only the gospel. When we do this, then God will bless and come to us like the rain. I am not saying that we are the only ones with the gospel or the only ones who share the gospel but what is more important is knowing that it must be the gospel alone. The gospel alone can save. We are not just evangelizing but we are evangelizing of only Christ. It is not the mixed gospel but only the gospel. This is where God’s greatest concern is. Then, God will come to us like rain, like the latter and former rain. This when we can experience evangelism naturally taking place for us. May we receive the blessings to receive answers. If we truly know who our Lord and Christ is, then the blessing of things naturally and rightfully taking place will come to us. You will receive the blessing where you can experience and see that God is with you and working upon you. This is the gospel. May you be the people who receive answers.
Comments