한글 녹취 다운로드
아브라함이 바라본 믿음의 실상(히11:8-10)
서론
빌리 그래함 전도협회의 멤버인 킴 윅스라는 여자 복음성가 가수가 있었다. 그 사람이 이런 고백을 했다. “저는 소경이기 때문에 사람들의 인도를 받고 있습니다. 그런데 사람들은 10m전방에 무엇이 있다고 저에게 알려주지 않습니다. 단지 앞에 층계가 있으니 발을 올려놓으세요 합니다. 또 흙탕물이 앞에 있으니까 피하세요 합니다. 저는 저를 인도하는 그 사람의 말을 믿고 한 걸음씩 반드시 옮기다가 결국은 목적지에 도달하게 됩니다.” 그러면서 이야기했다. “저는 믿음으로 산다는 것이 이와 같은 것이라고 생각합니다. 나를 인도하시고 부르신 주님의 말씀을 믿고 한 걸음 한 걸음 옮기다보면 하나님께서 나를 위하여 예비하신 영광스러운 목적지에 도착할 줄로 믿습니다.” 참 믿음있는 분의 고백이다. 가장 신앙의 표본적인 삶은 하나님의 말씀을 따라 사는 삶이다. 주신 말씀을 확실히 믿는 것이 중요하다. 오늘 8절 말씀을 보게되면 믿음으로 아브라함은 부르심을 받았을 때 순종하며 나갔다고 나온다.
1. 아브라함을 부르심
1) 믿음으로 나아감
오늘 8절 말씀을 보게되면 믿음으로 아브라함은 부르심을 받았을 때 순종하며 나갔다고 나온다.
히 11:8 믿음으로 아브라함은 부르심을 받았을 때에 순종하여 장래의 유업으로 받을 땅에 나아갈새 갈 바를 알지 못하고 나아갔으며
한가지 질문을 하겠다. 여러분들은 하나님의 말씀을 믿으려고 하고 있는가 믿어지고 있는가. 비슷한 것 같지만 굉장히 큰 차이가 있다. 오늘 아브라함이 순종하면서 나아갔다고 나온다. 믿음으로 나아갔다. 한가지 또 질문하겠다. 이 금방 본문의 말씀을 어떻게 생각하시고 있는지를 잡아보시기 바란다. 이 말씀이 믿음이 있는 아브라함이 순종을 한 것인가 아니면 하나님의 선물인 믿음이 그를 순종의 자리로 인도한 것인가. 어떻게 생각하시는가. 먼저 믿음있는 아브라함이 순종함으로 나아갔다는 생각을 갖게 된다면 중요한 의미를 다시 생각해봐야겠다. 말씀에 반응한 것은 아브라함 자신의 결단에 있다는 것을 믿는 나의 신앙이다. 이 경우에는 믿음의 행위가 아주 중요한 역할을 감당하고 있다고 생각한다. 그런데 하나님께서 나에게 말씀하셨기 때문에 순종해서 결단으로 갔다는 것이다. 그런데 믿음이 아브라함을 순종의 자리로 이끌어갔다고 생각한다면 이 순종은 그의 결단으로 된 것이 아니라는 것을 붙잡아야한다. 아브라함이 결단하고 간 것이 아니라 믿음이 그를 인도해갔다는 것을 말씀하는 것이다. 이것은 무엇을 의미하냐면 나라는 존재는 믿음 안에서 죽고 없어진 것이다. 믿음이 나를 만들어나가는 것을 의미한다. 우리가 오늘 말씀을 보게되면 믿음으로 아브라함은 부르심에 순종하여 나아갔다고 분명히 기록하고 있다. 이 말씀에 진정한 의미는 나라는 존재는 이미 없었다는 것이다. 나아간 것은 오직 믿음의 열매로 나아간 것이다. 좀 더 구체적으로 말씀드리겠다.
2) 순종하여 나아감
창 12:1 여호와께서 아브람에게 이르시되 너는 너의 고향과 친척과 아버지의 집을 떠나 내가 네게 보여 줄 땅으로 가라
그런데 오늘 말씀에 보니까 나아갈새 갈 바를 알지 못하고 나아갔다고 말씀하고 있다. 어디로 가야할지 모르고 갔다는 것이다. 이것은 무엇을 의미하냐면 믿음이 아브라함을 인도해갔다는 것이다. 그 증거를 찾아볼 수 있다. 아브라함이 떠났던 나이가 75세였다. 그 나이에 미래가 불확실한 장소로 떠난다 하는 것은 있을 수가 없는 일이다. 편안하게 잘 살고있는데 집어치우고 떠나간다는 것은 비정상적인 사람 아니면 할 수 없다. 그런데 말씀을 보게되면 아브라함은 모든 것을 접고 어딘지도 모르고 집을 떠났다. 이것이 바로 우리가 생각하는 믿음의 세계의 이야기이다. 성경에서 말하는 믿음의 세계는 세상 기준하고는 완전히 다르다는 것이다. 가보지도 않았고 본 적도 없는 그 땅에 그냥 가는 것이다. 어떻게 갔는가. 하나님께서 떠나라 이 말씀 한 마디 붙잡고 모든 것을 버리고 떠났다. 어떻게 그렇게 갈 수 있는가. 바로 그것이 믿음의 세계에 있는 사람의 일이다. 믿음에 붙들린 삶이 바로 구원받은 자의 삶이다. 이 믿음의 삶을 통해서 성화가 이루어진다. 우리의 본성이 아닌 믿음의 삶으로 나아가게 된다. 우리의 본성의 삶이 무엇인가. 우리가 가진 본성의 삶은 창 3, 6, 11장의 삶이다. 내가 하나님처럼 되겠다는 것, 육신, 성공, 나를 위해서 사는 것이 본성이 갖고 있는 악한 삶이다. 모든 인간은 이 창 3, 6, 11장의 본성의 삶을 살다가 결국 멸망의 길로 빠져들어간다. 정말 하나님의 크신 은혜로 우리를 구원하셔서 믿음의 세계로 인도하셔서 믿음의 삶을 살게 하셨다. 이게 바로 축복의 삶이요 생명의 삶이다. 우리가 믿음의 삶을 산다는 것이 최고 감사한 삶이요 하나님께서 주신 최고 선물의 삶이다. 세상 사람들이 정말로 믿을 수 없는 것이 믿ㅇ므의 삶이요 그 삶 속에 있다는 것 자체가 어마어마한 축복의 삶 인줄로 믿는다. 이 축복 누리는 여러분 되시기 바란다.
2. 아브라함이 바라본 믿음
1) 약속의 땅에서의 삶
히 11:9 믿음으로 그가 이방의 땅에 있는 것 같이 약속의 땅에 거류하여 동일한 약속을 유업으로 함께 받은 이삭 및 야곱과 더불어 장막에 거하였으니
믿음으로 그가 이방의 땅에 있는 것 같이 약속의 땅에 살았다고 이야기하고 있다. 이 말씀은 약속의 땅에 갔음에도 남의 땅에 사는 것 처럼, 잠깐 살다 가는 것 처럼 살았다는 말이다. 아브라함이 그렇게 살았다는 말이다. 그런데 말씀에 동일한 약속을 유업으로 함께 받은 이삭 및 야곱과 더불어 장막에 거했다고 나온다. 그러니까 아브라함 뿐 아니라 이삭과 야곱도 텐트 생활을 했다는 것이다. 거기서 정착하지 않고 언제든지 이사갈 준비를 하고 살았다는 것이다. 이 땅이 어느 땅인가. 이 땅은 하나님이 약속하신 약속의 땅이다. 하나님께서 약속하신 땅에 왔으면 집도 잘 짓고 오래 살 준비도 해야할 것 아닌가. 그런데 이상하게도 아브라함도 그렇고 이삭도 그렇고 야곱도 그렇게 그냥 천막 친 사람을 살았다. 그 이유가 무엇인가.
2) 아브라함이 바라본 성
히 11:10 이는 그가 하나님이 계획하시고 지으실 터가 있는 성을 바랐음이라
여기서 하나님이 계획하시고 지으실 터가 있는 성이라는 것은 바로 천국을 나타내는 것이다. 하나님께서 아브라함을 인도하실 처음부터 천국을 바라보는 삶을 살게하신 것이다. 내가 네게 지시할 땅으로만 가라 하셨지 가나안 땅으로 가라고 하지 않으셨다. 가다보니까 가나안 땅에 와서 네가 여기 살 것이다 했는데도 이상하게 집을 짓고 살지 않았다. 하나님께서 아브라함에게 심어준 믿음은 천국을 바라보는 신앙이었다. 이것은 히브리서에만 나타나고 있다. 히브리서 기자는 분명히 이야기하기를 네가 약속의 땅에 들어갔다고 해도 항상 떠날 자세로 신앙 생활을 하라는 것이 바로 하나님의 계획이었다는 것이다. 여기서 믿음으로 아브라함은 갔다고 말한다. 믿음으로 미래의 세상을 깨닫게 하는데 하나님의 목적이 있었다. 히브리서 기자를 통해서 하나님께서 하시는 말씀은 하나님께서 주신 약속의 땅은 이 땅에 있는 것이 아니라 하늘에 있는 천국이다 하는 그 메세지를 주신 것이다. 이렇게 본다면 창세기를 볼 때 우리는 여태까지 봤던 것과 다른 시각으로 봐야한다. 분명히 히브리서에 나타나는 아브라함의 믿음은 이 땅에서 하나님의 나라를 사모하며 사는 믿음이었다. 히브리서 기자는 히브리서 11장을 통해서 아벨, 에녹, 노아, 아브라함을 이야기하면서 아브라함이 가진 믿음은 천국을 바라보는 신앙이었다는 것을 이야기하고 있다. 우리는 생각하기를 아브라함은 믿음의 조상이라고 해서 하나님의 말씀을 잘 순종하는 믿음을 가진 것으로 세상적으로 생각하는데 그것이 아니라 그가 가진 믿음은 천국의 소망을 갖고 사는 믿음이었다. 우리가 이 믿음을 갖게되면 이 세상에 있는 것이 별로 중요하지 않게된다. 아브라함은 자기 조카에게 이야기하기를 네가 오른쪽을 가면 내가 왼쪽으로 가고 네가 왼쪽으로 가면 내가 오른쪽을 택하겠다 하고 마음대로 택하라고 이야기했다. 조카 롯이 좋은 땅을 택하니까 아브라함은 하나님의 말씀을 붙들고 산으로 가버렸다. 이미 천국의 소망이 있었기 때문이다. 하나님 말씀을 붙잡은 아브라함을 하나님께서는 믿음으로 인도해나가셨다. 놀라운 영적인 눈이 띄어지는 축복을 받는다. 우리 이 믿음을 현장에서 실상으로 누려야겠다.
3. 믿음으로 누릴 실상
1) 말씀되신 그리스도
우리가 잡아야할 믿음의 실상은 무엇인가. 우리는 말씀되신 그리스도를 붙잡아야겠다. 아브라함이 말씀을 따라가는 믿음으로 나아간 것 처럼 우리를 말씀으로 살리는 믿음을 갖고 나아가야겠다.
요 6:63 살리는 것은 영이니 육은 무익하니라 내가 너희에게 이른 말은 영이요 생명이라
말씀이 바로 우리 영이요 생명이라고 말하고 있다. 실제 우리가 살아나는 것이 말씀을 통해서 살아난다. 말씀을 믿으면 정말로 살아난다. 믿음으로 인도받는 여러분 되시기 바란다. 연약했던 모든 부분들이 살아나는 역사가 말씀을 통해 나타난다.
엡 5:26 이는 곧 물로 씻어 말씀으로 깨끗하게 하사 거룩하게 하시고
우리 연약했던 모든 더럽고 추한 것이 말씀을 통해서 깨끗해진다. 우리가 실질적으로 그리스도를 고백하게될 때 실질적으로 깨끗해진다. 우리가 스스로 죄악의 본성을 이길 수 없다. 그러나 그리스도를 붙잡는 그 순간에 죄악을 이길 수 있는 권세가 주어진다. 우리는 그리스도를 고백함으로서 씻음을 받게된다. 나도 모르는 사이에 영이 깨끗해진다.
요 12:48 나를 저버리고 내 말을 받지 아니하는 자를 심판할 이가 있으니 곧 내가 한 그 말이 마지막 날에 그를 심판하리라
우리를 심판하실 이는 말씀이다. 말씀을 따르는 우리에게 축복의 역사가 나타날 줄로 믿는다. 그렇다면 내 믿음을 셋팅하는 시간을 우리가 가져야겠다.
2) 내 믿음의 셋팅
우리가 RUTC 뉴스를 통해서도 봐왔습니다만 믿음의 세팅이 대단히 중요하다. 이것을 쉽게 설명드리기 위해서 제 경험을 말씀드리겠다. 제가 박사학위 논문을 쓸 때 한 방법이다. 브레인스토밍 방법을 썼다. 논문을 쓸 때 제목을 정해야한다. 많은 생각을 하고 다 쓴다. 제가 했던 방법이 너무나 좋았기 때문에 RU 논문을 지도할 때도 이 방법을 쓰고 있다. 그래서 여러가지를 써놓고 난 다음에 가장 논문쓰기 편하고 중요한 것을 찾아낸다. 그래서 내가 제목은 이것으로 해야겠다 하고 통과하는 것이다. 일단 논문 제목이 정해졌으니 내용을 정해야한다. 그 타이틀을 놓고 수십가지 생각을 해낸다. 많은 것을 써 놓고 난 뒤에 공통된 것을 추리기 시작한다. 추려내면서 작은 타이틀을 만들어가기 시작한다. 그래서 그것에 대한 책을 연구하기 시작하고 컴퓨터나 논문을 다 종합하기 시작한다. 그래서 각 파트별로 조사해놓은 것을 편집하기 시작한다. 그러다보면 내가 이 방향으로 해야겠다 하는 것이 확실히 생긴다. 전체 내용이 내 안에 확립이 된다. 이것이 바로 믿음의 셋팅을 할 때 제일 처음 할 믿음의 편집이다. 우리가 신앙생활하는데 가장 중요한 편집은 복음이라는 타이틀을 갖고 해야겠다.
출20:2 나는 너를 애굽 땅, 종 되었던 집에서 인도하여 낸 네 하나님 여호와니라
이 말씀을 놓고 묵상에 들어가면서 모든 자료를 찾아내기 시작한다. 말씀을 보면서 출애굽 사건이 있구나, 세절기가 여기서 나왔구나, 언약궤가 여기서 시작되었구나 이런 것을 찾아낸다. 이 사건을 복음적으로 생각하면 아 이것은 사단에서 해방된 것, 죄에서 해방된 것, 하나님이 인도하시는 것을 나타내는구나 하는 것을 붙잡는다. 여기 나온 모든 말씀을 붙잡고 정리하는 것이다. 그래서 큰 타이틀 밑에 작은 타이들이 생겨나간다. 말씀을 깊이 연구하다보면 말씀이 각인되기 시작한다. 말씀이 각인되는 순간에 보좌의 축복의 역사가 나타난다. 그 말씀이 나한테 각인되고 실제 살아 역사한다. 그 다음에 설계하기 시작한다. 논문을 쓸 때 큰 타이틀이 나왔으면 각자 작은 타이들을 써내려가기 시작하고 소제목들을 작성하기 시작한다. 내가 논문을 쓰는데 이런 식으로 서론과 본론등을 세세하게 써나아가기 시작한다. 이것은 건물을 지을 때 설계하고도 똑같다. 건물을 지을 때 블루프린트가 나온다. 1층은 어떻게, 2층은 어떻게, 문은 어디로 만들고 하는 것을 세세하게 만들어낸다. 마찬가지로 복음도 설계를 하는 것이다. 방향은 하나님 영광에 방향을 잡고 해나간다. 우리를 창조하시고 구원하신 목적이기 때문이다.
사43:7 내 이름으로 불려지는 모든 자 곧 내가 내 영광을 위하여 창조한 자를 오게 하라 그를 내가 지었고 그를 내가 만들었느니라
이스라엘 백성들을 애굽땅에서 구원하신 하나님께서는 제일 먼저 하신 것이 성막, 장막, 회막을 짓게하는 일이었다. 예배를 통해서 영광을 받으시기로 작정하셨다. 그러면서 말씀을 주시기 시작한다. 율법을 다 주시면서 정리해나가기 시작하신다. 우리 믿음의 블루프린트를 만들어서 복음으로 완전히 뿌리를 내릴 수 있게 만들어야한다. 우리가 건물 블루프린트를 보고 딱 알 수 있듯이 내 복음의 블루프린트를 만들어서 가령에 초신자를 만났을 때 어떻게 복음을 전할 것인지 하는 청사진이 나와있어야한다. 복음이 완전히 뿌리내리게 하는 것이다. 그렇게 하게되면 하나님께서는 시공간을 초월하는 역사를 이루신다. 마지막으로 이제 디자인을 해야한다. 디자인이 무엇인가. 문제를 해결할 수 있는 접근 방법을 실제로 적용시키는 것이다. 실절적으로 해나가는 것이다. 복음의 디자인은 무엇인가. 행 1:8이다.
행1:8 오직 성령이 너희에게 임하시면 너희가 권능을 받고 예루살렘과 온 유대와 사마리아와 땅 끝까지 이르러 내 증인이 되리라 하시니라
복음의 블루 프린트가 되어있으면 그것을 가지고 나가서 살리는 것이다. 실제로 적용시키는 것이다. 어디서 부터 시작하는가. 기도에서부터 시작하는 것이다. 현장을 놓고 기도하기 시작한다. 그러면 하나님께서 현장에서 함께하시는 축복이 나타난다. 그렇게 되면 자연히 237 나라에 생명의 빛이 나타날 수 밖에 없다. 믿음으로 그렇게 인도해나가신다. 아브라함을 인도하신 것 처럼 우리도 똑같이 믿음의 자손으로서 같은 길을 갈 수 있도록 축복해주신다. 이 축복 누리시기 바란다.
결론
요 8:29 나를 보내신 이가 나와 함께 하시도다 나는 항상 그가 기뻐하시는 일을 행하므로 나를 혼자 두지 아니하셨느니라
우리가 믿음의 세팅을 하고있게 되면 하나님께서 우리와 늘 함께하실 줄로 믿는다. 우리가 복음을 편집하고 설계를 해나가고 디작인 하게되면 하나님께서 가장 기뻐하시는 한 가지가 있다. 하나님께서 말씀하셨다. 나는 항상 그가 기뻐하시는 일을 행함으로 나를 혼자 두지 아니하셨느니라. 여러분들이 이 믿음의 셋팅을 딱 붙잡을 때 하나님께서 여러분들을 혼자 두지 아니하시는 축복의 역사가 나타나게될 줄로 믿는다. 이 축복 누리시는 여러분 되시기를 축원한다.
Faith as the Substance of Things Abraham Hoped For (Hebrews 11:8-10)
Rev. Myung-sin Choi
“8 By faith Abraham obeyed when he was called to go out to the place which he would receive as an inheritance. And he went out, not knowing where he was going. 9 By faith he dwelt in the land of promise as in a foreign country, dwelling in tents with Isaac and Jacob, the heirs with him of the same promise; 10 for he waited for the city which has foundations, whose builder and maker is God.”
Introduction
There was female gospel singer named Kim Wickes who was a member of the Billy Graham Evangelism association and she made a confession regarding being guided by people since she is blind. Kim said that when people guide her, they don’t tell her what is 10 meters ahead and right before her step, they just tell her to take a big step. They also tell me to avoid puddles when I step forward. I trust the words of the people who guide me and listen to their words so I can reach my destination. I believe that I live by faith. God has called me and I live my life believing and having faith in God’s words, and if I do this, then I truly believe that God will guide me towards the most glorious destination. These words and is a confession of someone who has great faith. People of faith, they are guided by God’s words. It is so important that we have faith in God’s words.
1. Abraham's Calling
1) Going forward with faith
Verse 8 - I will ask you one question. Are you trying to believe in God’s words or do you believe in God’s words? These questions may seem similar but there is a vast difference. While Abraham was obeying God, he went forth according to what God said. He went out with faith. I will ask you another question. What do you think about this Biblical verse? What are your thoughts? Do you think Abraham believed in faith or do you think God guided Abraham to a place of faith? What do you think? First, if you think that Abraham went out with faith, then you need to rethink this more carefully. The reaction of God’s words means that Abraham had resolution, and this means that you have resolution within your walk of faith. In this case, faith played a huge role. God said His words so you obey with your actions and make a resolution, so Abraham made a resolution to go forth with God’s command. But if you think that faith led Abraham to obey, then this obedience was not moved by resolution. Abraham didn’t make a resolution but it was faith that guided him to the destination. This means that you, yourself, within faith allows you, yourself, be discarded. It is faith that makes and builds you up. With faith, Abraham was called out to go as it was said in verse 8. The meaning of this verse means that Abraham’s existence and presence was not that there. Abraham went out was with the fruit of faith. Let us break this down.
2) Going forward with obedience
Genesis 12:1 “Now the Lord had said to Abram: Get out of your country, From your family And from your father’s house, To a land that I will show you.” - It says that Abraham didn't know the final destination as it was seen in verse 8. It was faith that was guiding and leading Abraham. We can find evidence of this. When Abraham left, he was 75 years old and to depart to a land doesn’t make any sense at this age to a foreign country. He was living very comfortably but the fact that he was leaving his father’s household didn’t make any sense at all.
But in Genesis 12:1 - Abraham left everything behind and left. This means that this was the world of faith that Abraham lived in. The world of faith that the Bible speaks about is a different world than the physical world. Abraham never went to this land or never saw it but he still went. How was this possible? God commanded Abraham to leave and Abraham held onto this one command by God and left. How was this possible? This is the faith of those who live within the world of faith. In other words, those who hold onto faith and live the life of faith are those who have the life of salvation. Those who have the life of faith, you can live a life of hope and sanctification. You can start living a life of faith. What does it mean to live the fundamental life that God desires? It was part of our original nature to live a wicked nature of Genesis 3, 6, and 11, where people lived for our own success and greed. Because of our wicked and sinful nature, we live naturally only for our success and eventually led to our destruction, but God guided us and lead us to salvation. This is the life of blessing that we can live by now. To live within this blessing is the greatest life. We are living the life of faith and blessings that other people of the world cannot understand. May you enjoy this blessing.
2. Faith as the Substance of Things Abraham Hoped For
1) Living in the Promised Land
Verse 9 - With faith, Abraham lived as it was promised in a foreign country. This is very interesting. He went to the land that was promised to him but he lived there as a foreigner. Abraham lived like this.
Verse 9 - “...Dwelling in tents with Isaac and Jacob, the heirs with him of the same promise...” - Not only for Abraham but also Isaac and Jacob lived as nomads and lived in tents. The fact that they lived in tents means that they were living like nomads. Whose land were they living on? It was the land that God promised Abraham. If God promised this land to Abraham and Abraham arrived in this land, Abraham could have prepared to live in it for long term and maybe even attempt to build a house on it but strangely enough, Abraham, Isaac, and Jacob did not live like that but live like nomads in tents.
2) The city that Abraham hoped for
The reason for this is seen in verse 10 - There was God’s promise within this and God’s plan. This is talking about heaven. From the start, God was leading Abraham to live a life focused and directed towards the life of haven. To go to the land of promise by God was not the land of Canaan. But strangely enough, when Abraham arrived in Canaan, he didn’t live as if this was his permanent home. The faith that God imprinted in Abraham was the faith to live looking towards heaven. This is only seen in the book of Hebrews. Even if you go the promised land, live your walk of faith as if you can depart at any time. With faith, Abraham left to the promised land. The goal of this was to bless the people of this land by God. The message that God gave was not the promised land of Canaan but heaven, and this was what Abraham held not and was proclaiming. If you look at this, you are able to look at the book of Genesis differently.
If we look at this, we may see Abraham as the father of faith who obeyed God’s words, but this was not it, Abraham had the faith to look towards heaven. If we have this faith, then nothing in this world should be significant to us. Abraham commanded his nephew, Lot, to pick whatever land to choose when they separated from each other. When Lot picked the better land, Abraham grabbed held of God’s word and went up to the mountains. At that moment, he was holding onto the mission of heaven. Abraham who held onto God’s word, God guided him with faith. This was a blessing that he received unknown to our physical eyes.
3. The Substance to Enjoy by Faith
1) Christ who is the Word
The substance of faith that we must hold onto is Christ who was promised as the word of God. Just like Abraham who went out with faith and the word of God, we must go out with faith and obedience in God’s words.
John 6:63 “The Spirit gives life; the flesh counts for nothing. The words I have spoken to you—they are full of the Spirit and life.” - The word of God is our life and our Spirit. We live with the word of God alone. With faith and the word of God, then we can live. We must be guided by faith. All of our weaknesses and lacking, may be healed of them through faith.
Ephesians 5:26 “That He might sanctify and cleanse her with the washing of water by the word.” - How can we be cleansed ourselves? It is through the word of God. Realistically when we confess and proclaim of Jesus Christ, then we can become cleansed and sanctified. We cannot overcome our sins with our physical self but the moment we hold too Jesus Christ we can become cleansed completely. The moment we confess of Jesus Christ, then our sins will become cleansed. Without us knowing, our Spirit will become cleansed.
John 12:48 “He who rejects Me, and does not receive My words, has that which judges him—the word that I have spoken will judge him in the last day.” - The word of God will judge us. We who follow the word of God, may great blessings come to us. If that is so, we must set up our faith today.
2) The setting of your faith
We watch the RUTC news every week but today’s faith is very important. To explain to you in simple terms, I will give you a personal example. When I was writing my thesis for my doctorate degree, I wrote it with the technique of brainstorming. You brainstorm by putting first a title. When you determine a title, you start putting all kinds of ideas together and start writing down different ideas and information. Since I like brainstorming, I also use this method when I give lectures for Remnant University (RU). When you brainstorm, you can gather ideas and information that you like the most together, then you can put together a title. Since I wrote a title, you can start building the content. When you build the title, all kinds of details and information will start coming to your head and you can start writing them down. After you write all your ideas down, you can start shrinking and organizing all of the information together. You can start building subtitles for the information gathered and organized. When you start doing this, you can start your research with the internet and books. When you start putting everything into their own specific parts, you can start editing. When you do this, then you can start to see what direction you need to write your paper in. The entire content and everything starts coming together. This is first step that we need to take when we put a setting on our faith. The greatest edit that we can do with our faith is by putting a title in our walk of faith, which is the gospel.
Coordination (Exodus 20:2 “I am the Lord your God, who brought you out of the land of Egypt, out of the house of bondage.”) - With this, I will start meditating and putting all of the sources and information together. From here, you can see the background of the history of the Bible verse. From this event, you can see that the Israelites were freed from slavery of Satan and sin. From here, you can hold onto the word of God after everything gets organized. From the title you can start forming the subtitles. When you deeply research the word of God, then you can start imprinting the word of God in your heart. Once you become imprinted with the word of God, then you will receive the blessing of the royal throne of heaven coming upon you. Then you can live the life realistically applying the word of God.
Blueprint (Isaiah 43:7) - All the subtitles that are written, you can start determining all of the content, main points, introduction, conclusion, and onward. This is kind of constructing the blueprint of a building. This blueprint will show you on how you can build each floor and different parts of the building. With the gospel, it is the same thing. You can you hold onto the direction. You are going towards the direction that God wants to lead you and to go towards the glory to God.
Isaiah 43:7 “Everyone who is called by My name, Whom I have created for My glory; I have formed him, yes, I have made him.”- God who rescued and liberated the Israelites, the first thing that God commanded them to do was to build the tabernacle and to give worship to God. Through worship, they were able to give glory to God. From here, they were able to hear and receive God’s word. All of their laws were made from there. They were able to make a blueprint for their faith. When you look at the blueprint of the building you can see everything so when you look at the blueprint of people, you can see how you can save other people around you. In other words, you need to have the gospel imprinted inside of you. When you do this, then God will pour down His great works onto you.
Design (Acts 1:8 “But you shall receive power when the Holy Spirit has come upon you; and you shall be witnesses to Me in Jerusalem, and in all Judea and Samaria, and to the end of the earth.”) - Lastly you must make your design. You are applying what you have learned and the blueprint into the field. You are realistically constructing the building. What is the design of the gospel? It is Acts 1:8.
Acts 1:8 - When the gospel becomes imprinted in us, then we can save people around us. We are applying the gospel in our lives and in our fields. How can we have this start? It starts with prayer. When you are rooted with the gospel, you can start praying for your fields and you can experience the blessing of God being with you in your fields. When you do this, then God will allow you to shine the light in your fields and to all 237 nations. With faith, God will lead you. Just like how God guided Abraham with faith to the promised land, God will also guide you with faith. May you enjoy this blessing.
Conclusion
Hold onto John 8:29 “And He who sent Me is with Me. The Father has not left Me alone, for I always do those things that please Him.” - When you have the setting of your faith then you can enjoy the blessings given by God. When you make a design and blueprint for your faith, then you can live the life that God has prepared for you. Jesus has said that He will always do the things that pleases God and God will never leave Him. When you set the blueprint and design for your faith, then God will never leave you alone and always be with you. Truly enjoy this blessing.
Comments