1.30.2022
달라스 임마누엘 주일대예배
“예수님만 생각하라”
최명신 목사님
본문
“너희가 피곤하여 낙심하지 않기 위하여 죄인들이 이같이 자기에게 거역한 일을 참으신 이를 생각하라” (히브리서 12:2)
서론 Intro
1. 올바른 생각 Correct thoughts
어떤 가정 주부가 시장에 가서 고등어 두마리를 사서 집으로 왔다고 한다. 그러면서 내일 아침에 이것으로 반찬을 해야지 라고 생각했다. 그런데 아침에 일어나서 냉장고를 열어보니 고등어가 없는것이다. 냉장고 안에는 고등어 대신에 자기 구두가 들어있는거다. 너무 깜짝놀라 신발을 꺼내서 신발장으로 갔다고 한다. 신발장을 여니 거기 안에 고등어가 있는거다. 이 사람이 얼마나 충격을 받았겠나. 그 사람은 분명히 정신병자가 아니다. 치매 환자도 아니었다. 아주 정상적인 사람이었다. 그런데 왜 그런일이 생겼나. 그것은 반복적인 행동으로 아무 생각 없이 그런 행동을 한것이다. 반복되는 습관 속에 나도 모르게 행동을 하고 자기 생각은 빠져 나가는거다. 문제는 이것이 반복이 될 경우 심각한 문제가 될수가 있다는 사실이다. 생각과 행동이 따로 분리 되는것이다. 그러다 심하면 다른 생각에 사로잡히게 된다. 좀 심하게 되면 정신병으로 발전하는거다. 그렇다면 어떻게 하면 이런 문제를 해결할수 있을까. 오늘 말씀을 잘 붙잡으시기를 바란다. 지난 시간에는 예수님만을 바라보라 하는 말씀을 하나님께서 주셨다. 오늘은, 예수님만을 생각하라 라는 말씀을 주셨다. 우리의 생각과 행동을 어떻게 하면 승리하면서 축복받는 삶으로 이어나갈수 있나 이것이 정말 중요하다.
1) 인간들의 관심 Concerns of the people
히 Hebrews 12:3
엡 Ephesians 2:3
오늘 3절 말씀 보게 되면 “너희가 피곤하여 낙심하지 않기 위하여" 라고 되어있다. 사람들이 왜 피곤하고 낙심하나. 사람이 무언가에 실망을 하거나 피곤해지는 이유는 자기 뜻대로 되지 않아서다. 그렇다면 생각할것이 있다. 우리 인간들이 무엇에 대해 그렇게 관심을 가지고 살아가는가 이것이다. 모든 사람들이 무의식적으로 생각하는것이 바로 성경에 기록된 창세기 3, 6, 11장의 것들이다. 누구든지 내가 하나님처럼 되어야지. 누가 가르쳐주지 않아도, 내 욕심을 채우기 위해 본능적으로 살아간다. 성공해야지, 돈을 벌어야지, 모든 사람이 가르쳐주지 않아도 무의식적으로 이렇게 살아가고있다. 그래서 에베소서 2:3 말씀 보면 불신자들의 관심이 어디있는지가 나온다. “전에는 우리도 다 그 가운데서 우리 육체의 욕심을 따라 지내며 육체와 마음의 원하는 것을 하여” 라고 나와있다. 불신자들에게 가서 물어보시라. 자기의 육체의 욕심을 따라 지내지 않는 사람이 없고 육체와 마음의 원하는것을 하지 않는 사람이 없다. 이 말씀 보게 되면, 성경에서 그들은 하나님 앞에 본질상 진노의 자녀인거다. 불신자들은 그렇다고 치고 신자들은 어떤가 이 말이다. 문제는 이 믿는 사람들도 세상 욕심이 잠재적으로 깔려있는것을 알수가 있다. 그리스도, 십자가 외치면서도 나에게 축복을 주시겠지 하는 무언가가 깔려있다는거다. 신앙생활 잘 하는 사람들도 사업이 망하게 되면 시험에 당해 교회 가기를 싫어한다. 이것이 성취가 되지 않으면 피곤하고 낙심하게 되는거다, 믿는 사람들도 마찬가지이다. 그러면 이것을 어떻게 해결하나 이것이다. 오늘 3절 말씀, 마지막 부분을 보면 알수가 있다. “자기에게 거역한 일을 참으신 이를 생각하라" 라고 되어있다. 이 참으신 이는 바로 예수 그리스도를 나타낸다.
2) 하나님의 관심 God's concern
요 John 6:40
막 Mark 8:31, 33
우리가 여기서 인간은 그런 생각을 하고 있는데 하나님은 어디에 관심 두고 계시나 이다. 요 6:40 보게되면 “내 아버지의 뜻은 아들을 보고 믿는 자마다 영생을 얻는 이것이니 마지막 날에 내가 이것을 다시 살리리라” 라고 되어있다. 하나님 아버지의 모든 관심은 우리가 예수님 믿고 영생을 얻는것에 있다. 그런데 우리는 세상 욕심 채우기 위해 눈을 뜨고 있다. 하나님과 우리는 생각 자체가 아예 차원이 다르다는것을 알수가 있다. 예수님께서 우리에게 향하신 최고의 관심이 뭔지 아시나. 그것이 성경에 기록되어있다. “인자를 누구라 하느냐" 여기에 예수님의 최고 관심이 있는것이다. 그때 베드로가 “주는 그리스도시요 살아계신 하나님의 아들이시니이다" 라고 고백했다. 아마 예수님께서 가장 기뻐 하셨던 순간이 아닐까 싶다. 그 고백을 얼마나 기뻐 하셨던지, 내가 너를 통해 교회를 세우겠다, 음부의 권세를 이길 능력을 주겠다, 천국 열쇠를 주겠다 하시면서 축복을 쏱아 부으셨다. 이것이 바로 보좌의 축복을 주신것이다. 주님께서는 이것 때문에 오신거다. 우리에게 어마어마한 하늘 보좌의 축복 주시기 위해 이 땅에 오셔서 십자가에 못박혀 돌아가신것이다. 막 8:31 에 보면 베드로의 고백 들으신 예수님께서 하신 말씀이다 “인자가 많은 고난을 받고 장로들과 대제사장들과 서기관들에게 버린 바 되어 죽임을 당하고 사흘 만에 살아나야 할 것을 비로서 그들에게 가르치시되.” 이 이야기를 듣던 3년동안 예수님을 따라다니며 모든것을 배웠던 베드로가 안됩니다, 하고 예수님을 막았다. 마가복음 8:33에 예수님께서 이에 말씀 하신다, “사단아 내 뒤로 물러가라 네가 하나님의 일을 생각하지 아니하고 도리어 사람의 일을 생각하는도다". 중요한 말씀 하시는거다. 예수님께서 항상 생각하고 계셨던 것은 하나님 나라의 일 이다. 내가 십자가에 못박혀 죽어야 이 모든 사람이 살수 있다는것, 이것이 하나님의 뜻이자 계획이다 라는것을 알고 계셨다. 그러나 베드로는 사람의 일을 생각했다 라고 나와있다. 예수님을 가장 아끼는것처럼 하면서 십자가의 일을 막고 있었던거다. 아마 베드로는 예수님께서 살아야 자기의 출세길이 열릴텐데 라고 생각 했을수도 있다. 그 의도를 정확하게 알고있었던 예수님은 사탄아 뒤로 물러가라 하신거다.
2. 예수님을 깊이 생각 Think deeply about Jesus
1) 예수님의 참으심 Jesus' perseverance
요 John 18:3
요 John 13:2, 27
마 Matthew 26:26
예수님을 깊이 생각 하셔야겠다. 3절 말씀에 “죄인들을 이같이 자기에게 거역한 일을 참으신 이를 생각하라". 죄인들이 예수님을 배반해서 어려움을 겪에 만든다. 그 죄인들의 명단이 요한복음 18:3 에 나와있다. “유다가 군대와 및 대제사장들과 바리새인들에게서 얻은 하속들을 데리고 등과 홰와 병기를 가지고 그리로 오는지라" 죄인들이 누구였나, 군대가 오고 대제사장, 바리세인들이 왔다고 했다. 놀라운것은 이 사람들 전부 다 하나님을 잘 섬긴다고 생각했던 사람들이다. 그들이 하나님을 잘 섬긴다고 하면서 하나님의 아들을 죽이러 오는거다. 군대를 몰고 왔다는 것은 최고의 권세를 가지고 왔다는것을 의미한다. 제사장 이라는 위치는 하나님을 섬기는 최고의 종교 권위자 라는 의미 이다. 바리새인 이라 함은 당시 최고의 성경 전문가 라는 말이다. 이런 사람들이 하나님의 아들을 죽이러 오는거다. 얼마나 예수님께서 기가 막히셨을까. 예수님께서는 그것을 참으셨다고 나와있다. 그 뿐만 아니다, 제자 까지도 예수님을 배반한다. 놀라운 말씀이 요 13:2 에 나온다, “마귀가 벌써 시몬의 아들 가롯 유다의 마음에 예수를 팔려는 생각을 넣었더라". 무슨 말씀인가 하면, 사단이 가롯 유다의 마음에 돈이 중요하지 예수가 중요하냐 라는 돈을 사랑하는 생각을 집어 넣은거다. 요 13:27 말씀에 “조각을 받은 후 곧 사탄이 그 속에 들어간지라" 라고 되어있다. 예수님이 주신 떡조각을 받은 이후에 사단이 그 속으로 들어간것이다. 여러분 이 떡조각을 받을때 중요한 사건이 있었던것을 생각 해야한다. 마 26:26에 떡조각을 주시기 전에 예수님께서 떡조각을 떼어 축복 하시고 제자들에게 주시며 받아 먹으라, 이것은 내 몸이니라 하셨다. 이미 유다가 그런 마음을 먹고 사단이 준 돈 생각에 잡혀 있는것을 아시고 주님께서는 마지막에 또 복음을 전해서 그에게 다시한번 기회를 주시는것을 볼수가있다. 이 떡을 떼며 이것을 먹으라 이것은 내 몸이니라 하며 주시는 순간에, 나는 죽을건데 나의 죽음을 통해서 너희가 살게 될것이다, 그렇지 않으면 네 삶의 주인공이 네가 될수 있다 하는 경고의 말씀으로 볼수가 있다. 그런데 유다 에게는 그런 소리가 전혀 들어오지 않는거다. 오직 그의 관심은 돈에 있었다. 빨리 가서 돈받아야지. 돈 받아서 값을 치뤄야지 이런 생각밖에 못하는거다. 예수님께서는 그것을 아시고 네가 하는 일을 속히 행하라 하며 가롯유다에게 말씀 하신다.
2) 예수님의 치유 Jesus' healing
요 John 19:30
고후 2 Corinthians 5:17
갈 Galatians 2:20
골 Colossians 3:1-3
예수님께서는 끝까지 참으시며 기회를 주셨던것을 우리가 볼수있다. 마침내 예수님께서 십자가에 못박혀 돌아가시게 되고 돌아가시는 순간에 요19:30에 나왔듯이 “다 이루었다” 말씀 하시며 영혼이 떠나가신다. 하나님의 뜻이 성취되는 순간이다. 하나님의 뜻이 성취되었다는 것은 고린도전서 5:17의 말씀이 성취되었음을 말한다, “그런즉 누구든지 그리스도 예수 안에 있으면 새로운 피조물이라 이전것은 지나갔으나 보라 새것이 되었도다”. 예수님께서 우리의 모든 문제를 해결 하시고 예수님을 영접한 자 는 완전히 새로운 피조물이 되었다 이 말씀이다. 우리가 항상 옛날에 사로 잡힐것이 아니라 우리가 새 피조물이 되었다는 사실을 붙잡아야겠다. 갈라디아서 2:20에 다섯가지 완전히 죽은것이 나타나고 있다. 네가 그리스도와 함께 십자가에 못박혀 죽었다 라고 나와있다. 운명이 완전히 죽임당했다. 불신자 상태에 있던 운명이 완전히 죽은거다. 옛날에 우상숭배 하던것, 아무상관없다. 완전히 죽고 새로운 피조물이 나타났다는거다. 누구든지 태어나면서 지옥 가는것이 예약 되어있었다. 그것은 원죄 때문이다. 나와 전혀 관계 없어보이는 아담과 하와의 죄 때문에 원죄 문제가 생겼다. 예수님께서 십자가에서 완전히 그 원죄 문제를 해결 하셨다. 그렇기 때문에 하나님 자녀에게 분명히 천국 가는 길이 열렸다. 우리 가문이 그동안 고통받던 그 가문의 죄가 완전히 끝난것이다. 우리 조상들의 우상숭배 하던 것이 완전히 끝났다. 이제 거기에 사로잡힐 필요가 없는거다. 옛날에 믿기 전에 지었던 모든 죄도 완전히 끝난것이다. 그러니 거기에 사로잡힐 필요가 없다. 옛날에 우리를 그렇게 괴롭혔던 사단의 세력, 완전히 박살난것이다. 우리가 얼마나 바뀌었는가. 이제는 그 사단을 향해서 예수 그리스도 이름으로 기도하면 그 권세를 무너뜨리는 축복의 역사가 있다. 정말 누리시기를 바란다. 이 생각을 꼭 붙잡고 있어야한다. 고전 3:1-3에 나와있다. “그러므로 너희가 그리스도와 함께 다시 살리심을 받았으면 위의 것을 찾으라 거기는 그리스도께서 하나님의 우편에 앉아 계시느니라. 위의 것을 생각하고 땅의 것을 생각하지 말라 너희가 이미 죽었고 너희 생명이 그리스도와 함께 하나님 안에 감추어져 있느니라. 우리가 구원 정말 받고 하나님 자녀 되었다 하면 이제는 위의 것을 바라보라 하는거다. 위에 누가 계시는가. 바로 그리스도께서 하나님의 보좌 우편에 앉아계시니 그 보좌를 바라보라는것이다. 우리가 생각할것은 오직 위의것 이라는거다. 이땅에서 잘되고 돈벌고 출세하고 그런것에 집중 하지 말고 오직 하늘의 것을 바라 보라는것이다. “너희 생명이 그리스도와 함께 하나님 안에 감추어졌음이라." 우리는 이미 보좌의 축복을 누리는 축복 가운데 있는줄을 믿는다.
3. 누려야할 생각 Thoughts to enjoy
1) 완전 보장의 축복 Blessings of complete guarantee
고후 2 Corinthians 4:8-9, 4:7, 6:10
그렇다면 우리가 항상 보좌의 축복을 누려야 한다는 사실을 생각해야한다. 우리에게 어려움이 올수도 있다. 고린도후서 4:8-9 말씀 꼭 붙잡으시기를 바란다. “우리가 사방으로 우겨쌈을 당하여도 싸이지 아니하며 답답한 일을 당하여도 낙심하지 아니하며 박해를 받아도 버린 바 되지 아니하며 거꾸러뜨림을 당하여도 망하지 아니하고.” 하고 말씀 하고있다. 여기서 사도바울은 “내가” 가 아닌 “우리가" 라고 한 사실에 주목 해야한다. 이 말은 이 안에 사도바울 뿐만 아니라 우리 또한 포함 되었다는것이다. 우리가 어떠한 사방의 우겨싸임, 답답한 일 당해도 낙심 하거나 두려워 할 필요가 없다. 우리는 어려움을 당한다 하여도 버린바 되지 않고 거꾸러뜨림을 당하여도 망할수있는 존재가 아니다. 왜 그런가. 고린도후서 4:7 때문이다. 우리가 이 보배를 질그릇에 가졌으니 이는 심히 큰 능력은 하나님께 있고 우리에게 있지 아니함을 알게 하려 함이라" 절대 우리가 망하지 못하는 이유가 바로 보배되신 그리스도를 소유했기 때문이다. 모든 문제 완전히 해결하시고 승리하시고 부활하신 그 영이 우리 안에 들어와있기 때문이다. 우리는 흙으로 빚음 받은 질그릇에 지나지 않지만 질그릇된 우리 속에 그리스도의 어마어마한 영이 계시다는 말이다. 우리는 연약하고 다치고 상처도 나고 춥기도 하고 덥기도 하고 그렇다. 그러나 우리에게는 어마어마한 능력이 있다는 말이다. 우리 안에 계신 그 분은 모든 복의 근원되신 근원적인 축복을 지닌 그 분이시다. 그 분이 내 안에 있는데 무엇이 걱정이 되겠나. 그러므로 고린도후서 6:10에 우리가 누려야할 신앙을 분명히 말씀하고 있다, “근심하는 자 같으나 항상 기뻐하고 가난한 자 같으나 많은 사람을 부요하게 하고 아무 것도 없는 자 같으나 모든 것을 가진 자로다.” 믿으시는가? 여러분 모두 세상에서 가장 최고의 축복 가진 최고 행복자임을 믿는다. 어떤 재벌 보다도 더 큰 행복을 가지고 있는줄 믿는다. 세상 어떠한 성공자보다도 이미 더 큰 성공 가진줄 믿는다. 여러분의 삶은 내 안에 계신 하나님 통해서 완전히 보장된 삶을 살고 있음을 믿는다.
2) 하나님이 주시는 응답 God-given answer
준비(창22:14) Preparation (Genesis 22:14)
응답(창26:19) Answers (Genesis 26:19)
미래준비(창26:22) Preparation for the future (Genesis 26:22)
여기서 우리가 메시지를 잘 잡아야겠다. 하나님께서 주시는 응답을 우리가 분명하게 잡고 한주간 승리 하셔야겠다. 어떤 일이있던지 무슨 일이 있던지 하나님께서 준비하신것이 있다는 사실이다. 아브라함에게 하나님께서 이삭에게 바치라는 명령을 하셨다. 아브라함이 모리야 산에 갔더니 하나님께서 이미 이삭 대신에 양을 준비 하신거다. 그래서 항상 우리 주님께서는 여호와 이레로 준비하고 계시는 분이시다 라는걸 붙잡아야겠다. 지금 삶에 무슨 일이 있으신가? 하나님께서 준비하신, 그리스도를 통해 해결될 그 문제의 해답이 이미 와있음을 믿는다. 이것을 붙잡으시라. 그리고 하나님의 응답을 잡아야한다. 아브라함의 아들 이삭이 우물을 파는데 자꾸만 쫒겨다니는 상황에 처했다. 와서 뭐라고 하면 알았다고 말 하면서 계속 우물을 찾아 파고 다녔다. 그렇게 다니다가 창세기 26:19 말씀에 보면 샘의 근원을 얻었다 라고 되어있다. 핍박을 받는것 같은데, 핍박 받으면서 도망다니는거 같이 보이는데 사실은 하나님께서 더 큰 근원적인 축복을 예비해 놓으신것이다. 어떠한 문제 생기더라 해도 걱정하지 마시라. 문제가 생기면 생길수록 더 크고 근본적인 축복이 임할줄을 믿는다. 하나님께서는 미래 까지도 완벽하게 준비하고 계신다. 이삭에게 주셨던 축복이다. 이 창세기 26:22 말씀 보게 되면 마지막으로 가서 또 우물을 파게 된다. 그런데 그 지역이 “르호봇" 이라는 지역이었다. 그 이후서부터는 하나님께서 완전히 막아 주시면서 지경을 넓혀주시는, 땅을 넓게 해주는 그런 축복을 허락하시는것을 볼수가있다. 오직 하나님의 인도함을 받으며 계속 나아가면 우리 미래 까지 완벽히 열어두시고 더 번성하고 축복된 길을 예비 한다는 사실이다. 무슨 말씀인가. 우리가 예수님만, 그리스도만 생각 하게 되면 이 축복을 받게 된다는 사실이다. 이 축복 받는 여러분 되시기를 바란다.
결론
골 Colossians 2:3
말씀 맺겠다. 골로새서 2:3 이다. 그 안에는 지혜와 지식의 모든 보화가 감추어 있느니라. 세상 사람들은 성공하기 위해 돈 벌기 위해 갖은 애를 다 쓰고 고생을 하고 다닌다. 여러분, 지난시간에 봤듯이 그것은 신기루에 지나지 않는다. 연기처럼 한순간에 없어지고 말것들이다. 진짜 보화가 무엇이냐 이것이다. 그리스도 이다. 모든것이 그 안에 다 들어있다 라고 나와있다. 그리스도만 붙잡게 되면 모든것이 회복되는, 축복받는 그런 역사가 있게 될줄을 믿는다.
Consider Only Jesus (Hebrews 12:3)
Rev. Myung-sin Choi
“For consider Him who endured such hostility from sinners against Himself, lest you become weary and discouraged in your souls.”
Introduction
A wife of a household bought two mackerels and came home and thought to herself that she will make this into a side dish in the morning. But when she woke up and opened the refrigerator, the mackerel had disappeared and was not there. She was so surprised because inside the refrigerator, she saw a pair of her shoes and in her shoe cabinet, she saw the mackerels. The wife was so really shocked to see this. This person was not a mentally ill patient and she didn’t have dementia, and was a normal human being but why did this happen? Without thinking, she put the mackerel in the wrong place. She was being absent minded and was completely unaware of what she was doing. The problem is that if this repeats, then a severe problem will come to you. This means that your thoughts and actions are acting separately and are disconnected. If this becomes severe, then you will become controlled by something else. If this becomes more severe, then this will become a mental problem. Then, how can we solve this problem? Hold onto today’s sermon very well. Last week, God gave us the message to fix our eyes on Jesus. Today’s sermon is about to think about only Jesus. It is so important to think about how through our thoughts and actions, how can we live a victorious and blessed life?
1. Correct Thoughts
1) Concerns of the people
Verse 3 - Why do people become discouraged, weary, and lethargic? People become disappointed and lethargic because something doesn’t go the way they want it to go. From here, we need to think deeper. We need to think about what the main focus and concern of people of this world are. All people of this world naturally and unconsciously think about the nature of Genesis 3, 6, and 11. Whoever they are, they want to become their own god in their life. Even though people don’t teach you, you live to fill your own greed. You want to succeed and make a lot of money. But even though we don’t get taught this, unconsciously people of this world live this way and with this mindset.
Ephesians 2:3 “Among whom also we all once conducted ourselves in the lusts of our flesh, fulfilling the desires of the flesh and of the mind, and were by nature children of wrath, just as the others.” - This shows where the thoughts and concerns of nonbelievers are at. Ask nonbelievers, there is no one who doesn’t chase after their own greed and desires. When you look at this Bible scripture, it says that they are considered as children of wrath before God. As nonbelievers, they will be destroyed and live a life of wrath, then how should believers and children of God live? The problem is that even believers, fundamentally possess worldly desires and greed. You talk about Jesus and the cross all the time, and you think that you deserve all of the blessings and good things from God. We may even see people who have a good walk of faith but when they get disappointed a little bit and suffer from God or lose money, they stop going to church. They get disappointed and feel wavered as well as become powerless and lethargic. Then, how can we fix and solve this?
Verse 3 - The last part of this Biblical scripture speaks about the method to solve this. The one who endured is speaking about Jesus. What is God’s main concern?
2) God's concern
John 6:40 “And this is the will of Him who sent Me, that everyone who sees the Son and believes in Him may have everlasting life; and I will raise him up at the last day.” - The entire focus of God is on Jesus and to provide eternal salvation to His people. But we are so focused on filling ourselves with worldly things and possessions. So, we can see that there is a vast difference between God’s concern and our concern. God’s greatest concern is written in the Bible. God’s greatest concern is bringing eternal salvation to His people and who God is. Simon Peter confessed in Matthew 16:16 (“Simon Peter answered and said, 'You are the Christ, the Son of the living God.' ”). I am sure this was one of the most happy and pleased moments that God had. God was so pleased and happy that He promised that the three blessings of how Gates of Hades will be overcome, on a rock, a church will be built, and the keys of heaven and earth will be given to Simon Peter. God ended up pouring tremendous blessings to Peter as a result of his confession. This is the blessing of God’s throne. This was the reason why Jesus came to Earth. He came to give us the great blessings of God’s throne.
Mark 8:31, 33 “And He began to teach them that the Son of Man must suffer many things, and be rejected by the elders and chief priests and scribes, and be killed, and after three days rise again. 33 But when He had turned around and looked at His disciples, He rebuked Peter, saying, 'Get behind Me, Satan! For you are not mindful of the things of God, but the things of men.' ” - This was the confession that was given after Simon Peter’s confession. Jesus spoke about His suffering, His death on the cross, and resurrection. Simon Peter who followed Jesus during His ministry for three years on Earth told Jesus that he couldn’t do that and tried to stop Jesus.
At that time Jesus rebuked Simon Peter in Mark 8:33 - This was where Jesus said something important. What Jesus always thought about was the work of God. Because only when Jesus dies on the cross, then mankind can live and Jesus can fulfill God’s absolute plan and will for Him. But, Peter only thought about his worldly desires and himself. He acted like he treasured Jesus but in the end, he was blocking the gospel. You never know, Peter could’ve used Jesus to get himself a better position and for his own benefit. Jesus who knew of Peter’s ulterior motives rebuked Peter. We must think deeply about Jesus.
2. Think Deeply about Jesus
1) Jesus' perseverance
Sinners persecuted Jesus and He experienced betrayals, persecution, and suffering from them. This is shown in John 18:3 “So Judas came to the garden, guiding a detachment of soldiers and some officials from the chief priests and the Pharisees. They were carrying torches, lanterns and weapons.” - The sinners who came before Jesus were the troops, soldiers, and chief priests. These were people who supposedly said and proclaimed that they believed in God. They thought that they were serving and devoting their life to God but they came to kill Jesus, the Son of God. The fact that they bought the soldiers means that they bought their best soldiers and chief priests before God. The Pharisees were considered people who knew the Bible the best but they all came to kill Jesus, the Son of God. Imagine how baffled Jesus must have been. But Jesus withstood all of this and endured it. Not only that but even the chief priests and a disciple of Jesus betrayed Jesus.
What is said here is surprising in John 13:2, 27 “And supper being ended, the devil having already put it into the heart of Judas Iscariot, Simon’s son, to betray Him, 27 Now after the piece of bread, Satan entered him. Then Jesus said to him, 'What you do, do quickly.' ” - This means that Satan put in the heart of Judas the love of money and caused the betrayal of Jesus for money.
John 13:27 - The moment Judas received the bread, Satan entered the heart of Judas. The bread is referring to an important event.
Matthew 26:26 “And as they were eating, Jesus took bread, blessed and broke it, and gave it to the disciples and said, 'Take, eat; this is My body.' ” - The moment they broke the bread and Jesus gave it to the disciples, this was what Jesus told His disciples. Jesus knew that Satan had entered into the heart of Judas and that Judas was captivated by the heart of money, so at that point, Jesus proclaimed the gospel for the last time to Judas. When they were breaking the bread, Jesus said that this was His body and told His disciples that He will die and through His death that they will all live. At that time, Jesus was warning Judas and was giving Judas a final chance to repent. But none of this entered into Judas’ ears and he was only focused on making money. Jesus who knew of this told Judas to do what he was going to do and to do it quickly in John 13:2. We can see that Jesus was being so patient with Judas and endured it till the end for him, and was giving Judas the final chance to repent and return to Him.
2) Jesus' healing
John 19:30 “So when Jesus had received the sour wine, He said, 'It is finished!' And bowing His head, He gave up His spirit.” - Jesus made this confession, died on the cross, and resurrected. At that time, Jesus fulfilled God’s will. What does this mean?
This means that this word was fulfilled in 2 Corinthians 5:17 “Therefore, if anyone is in Christ, he is a new creation; old things have passed away; behold, all things have become new.” - Jesus finished all our problems once and for all, and made us into a new creation through His death. We should not be bound by our past but we must hold onto the fact that we are now a new creation.
Galatians 2:20 “I have been crucified with Christ and I no longer live, but Christ lives in me. The life I now live in the body, I live by faith in the Son of God, who loved me and gave Himself for me.” - The five parts of us have died. In Christ, we no longer live. Our fate and destiny of a sinful life have been completely abolished in the name of Jesus and through the cross. The old fate and destiny of our past as a nonbeliever have all been demolished. Our past of idol worship and sins have been completely broken. Our destiny of facing the condemnation of hell has been demolished. Our original sin that came from Adam and Eve that made us fall into the destiny of hell has been completely demolished when Jesus died on the cross. In this way, children of God have been opened the way to go to heaven. The sins of our family lines have been completely broken. Our family line of idol worship has been completely finished. There is no need for us to be bound by them anymore. Our sins before we accepted Jesus, we are no longer bound by it. There is no need for us to be bound by it. The forces of Satan that captivated us no longer have a hold of us anymore. We are now able to break down the powers of Satan when we pray in the name of Jesus. We possess this blessing and authority. Truly enjoy this. We must possess and hold onto this thinking.
Colossians 3:1-3 “If then you were raised with Christ, seek those things which are above, where Christ is, sitting at the right hand of God. 2 Set your mind on things above, not on things on the earth. 3 For you died, and your life is hidden with Christ in God.” - When we become children of God, we must seek after things above. Who is above us? It is Jesus who is sitting at the right hand of God. We must look towards the heavenly throne. What must we think about? We must think of the things above us. Don’t focus on how we can make more money and live a good life but we must set our entire focus on the above.
Colossians 3:3 - We are already in the midst of blessings where we can enjoy the blessing of God’s throne. If that is so, we must enjoy the blessing of God’s throne.
3. Thoughts to Enjoy
1) Blessings of complete guarantee
Hardships may come to us but hold onto 2 Corinthians 4:8-9, 4:7, 6:10 “We are hard-pressed on every side, yet not crushed; we are perplexed, but not in despair; 9 persecuted, but not forsaken; struck down, but not destroyed. 4:7 But we have this treasure in earthen vessels, that the excellence of the power may be of God and not of us. 6:10 As sorrowful, yet always rejoicing; as poor, yet making many rich; as having nothing, and yet possessing all things.” - Here Paul said, “we” not “I.” This is referring to not only Paul but we are included in this, “we.” No matter what hardship and difficulties come upon us, we will not grow weary and will not fall into despair if we become perplexed. If we become persecuted, we will not become forsaken. Even if we are struck down, we will not be destroyed. Why is that?
It is because of 2 Corinthians 4:7 - The reason why we won’t be destroyed is because we possess the treasure of Jesus. Jesus solved all our problems, resurrected, and was victorious. This Jesus is within us. We were made with dust from the ground but inside of us, we possess the Spirit of God. We feel weary, sick, and lethargic but the great Spirit of God is inside of us. The being inside of us is the greatest treasure of all treasures and has the potential to give us the greatest blessings of all blessings. Then, why do you have anything to worry about?
That is why it is written in 2 Corinthians 6:10 - This is the life that we must live as children of God. Do you believe in this Biblical scripture? In this world, you are the happiest person. Even compared to the wealthiest person in this world, you possess greater blessings than them. You possess more success and victory than any successful person in this world. Through the life of Jesus, we live the most treasured life. From here, we must hold onto the word of God correctly. We must hold onto God-given answers and be victorious this week.
2) God-given answer
No matter what happens, there is God’s absolute and prepared plan for us. God gave Abraham the command to sacrifice Issac. Abraham went to Mount Moriah but God already prepared a ram for him. God will always prepare everything ahead for us. What problem do you have right now? Find the prepared answers of God in the name of Jesus Christ. Hold onto this. Hold onto God’s answer. Issac, Abraham’s son was always being chased by people for his wells and waters and had to run away to dig more wells.
Preparation (Genesis 22:14 “And Abraham called the name of the place, The-Lord-Will-Provide; as it is said to this day, 'In the Mount of the Lord it shall be provided.' ”) -
Answers (Genesis 26:19 “Also Isaac’s servants dug in the valley, and found a well of running water there.”) - In the mist of running around digging wells, he received this answer. He was living a life being persecuted and chased by people but for God, it was a time where God prepared the greatest answer for Issac. No matter what problem comes to you, don’t worry. When a problem comes to you, God has prepared a greater answer for you. God has guaranteed and prepared your future. This was the same blessing that God gave to Issac.
Preparation for the future (Genesis 26:22 “And he moved from there and dug another well, and they did not quarrel over it. So he called its name Rehoboth, because he said, 'For now the Lord has made room for us, and we shall be fruitful in the land.' ”) - Issac dug a well for the last but at that time, there was a region called Rehoboth but this was where God gave the greatest answer to Issac where he was able to keep this well instead of it being stolen by other people. Not only that but God expanded Issac’s land and gave him great possessions. Issac received the greatest answer from God, where he possessed even greater land and a more flourishing well. This means that when we think of only God, then we can receive this answer. May you receive this blessing.
Conclusion
Colossians 2:3 “In whom are hidden all the treasures of wisdom and knowledge.” - People of this world are so busy chasing the things of the world. Last week we spoke about how we all have limitations in our lives. In the end, everything will all vanish. Where is the real treasure? It is in Christ. Everything is in Christ. If you just hold onto Christ, then you will be restored of all things.
Comments