2.6.2022
임마누엘 달라스 주일 대예배
“하나님의 자녀 사랑”
최명신 목사님
“너희가 죄와 싸우되 아직 피흘리기까지는 대항하지 아니하고 또 아들들에게 권하는 것 같이 너희에게 권면하신 말씀도 잊었도다 일렀으되 내 아들아 주의 징계하심을 경히 여기지 말며 그에게 꾸지람을 받을 때에 낙심하지 말라 주께서 그 사랑하시는 자를 징계하시고 그가 받아들이시는 아들마다 채찍질하심이라 하였으니 너희가 참음은 징계를 받기 위함이라 하나님이 아들과 같이 너희를 대우하시나니 어찌 아버지가 징계하지 않는 아들이 있으리요” (히브리서 12:4-7)
서론
아프리카나 남태평양 밀림에 가면 원숭이들이 있다. 그 원숭이를 잡는 쉬운 방법이 있다고 한다. 이 원숭이들은 동작도 빠르고 머리도 좋아 쉽게 잡히지 않는다고 한다. 그런데 그런 원숭이를 쉽게 잡는 방법이 있다고 한다. 그것은 원숭이를 잡을 자루에 원숭이 손만 겨우 들어갈수 있는 작은 구멍을 낸 뒤에 그 자루 안에 맛있는 과일을 넣어 두는것이라고 한다. 그렇게 하면 원숭이가 냄새를 맡고 와 손을 자루 안에 넣고 과일을 손에 쥔뒤 빼려고 할때 그 손이 빠지지 않는다고 한다. 자루에 손을 넣었을때는 빈 손 이었지만 꺼낼때는 과일을 붙잡고 있기 때문에 빠지지 않는것이다. 원숭이가 과일을 붙잡은것을 본 순간에 사람들이 소리를 크게 지르면서 원숭이를 잡으러 달려 간다고 한다. 소리에 놀란 원숭이는 당황하며 허둥지둥 하다가 손을 자루에 넣은채 잡힌다고 한다. 손에 잡은 과일을 놓으면 쉽게 빠져나갈수 있을텐데 손에 잡고 있는것을 놓지 못해 결국에는 잡힌다고 한다. 결국은 먹는것 때문에 생명을 잃게 되는것이다. 창세기 3장의 우리 인간이 멸망한것과 똑같은 방법으로 원숭이가 붙잡히는거다.
본론
1. 영적 싸움 Spiritual battle
1) 죄와의 싸움 Battle against sin
히 Hebrews 12:4
창 Genesis 2:17
요 John 1:12
오늘도 우리가 귀중한 말씀을 받게 된다. 4장 말씀 보게 되면 “너희가 죄와 싸우되 아직 피 흘리기 까지는 대항하지 아니하고” 라고 나와있다. 죄 라는 것은 아담이 선악과를 먹은 후에 6,000년 동안 인간을 괴롭힌 그것이다. 우리가 분명히 잡아야 할것은 죄의 종류는 두가지로 구분 되어진다는것이다. 죄책과 오염 이렇게 두가지가 있다. 죄책은 guilt 라고 하는데, 이것은 창세기 2:17에 나오는 선악과를 먹으면 정녕 죽으리라 이 말씀에 대한 불순종의 책임, 그 댓가로 이땅에 죽음으로 오게 된것이다. 먹으면 죽을것 이라는 죄에 대한 책임을 먹는 사람이 지게 되는것이다. 그런데 이 죄에 대한 문제를 해결하시기 위해 예수님께서 이땅에 오셔서 십자가에 못박혀 돌아가심으로 이 문제가 해결이 되는거다. 오늘 말씀 보게 되면 죄와 싸우되 피흘리기 까지 싸웠다 라고 이야기 하고있다. 예수님이 피흘리시면서 죄와 싸우시고 죽으시고 부활 하심으로 결국에는 승리 하셨다는 말이다. 예수님께서는 죄와 싸우셔서 결국은 이기신것이다. 그래서 요 1:11 에 마찬가지로, “영접하는 자 곧 그 이름을 믿는 자들에게는 하나님의 자녀가 되는 권세를 주셨으니” 믿는 순간에 하나님의 자녀로 신분이 완전히 바뀌는 축복 속으로 들어가게된다. 우리의 죄책이 십자가를 통해 완전히 해결 되는것이다. 문제는 이 오염이 문제인것이다. 오염이 뭔가 하면, 우리 안에 있는 오염된 죄의 성을 말하는것이다. 그것이 바로 우리에게 각인되어 있고 뿌리 내려 있고 체질 되어있는 죄의 성은 구원을 받아도 그대로 가지고 있다는것이다. 이것은 어떻게 해결 해야 하는가. 이것은 우리가 직접 해결 해야하는 부분이다. 오늘 말씀이 바로 그 부분이다. “너희가 죄와 싸우되 아직 피흘리기까지 대항 하지 아니하고” 이 말은 너희는 그 오염된 죄의 성을 위해서 생명을 걸고 싸우라는 이야기다. 여기서 싸움 이라함은 사람 둘이 서서 싸우는것이 아니라, 옛날 로마 시대에 검투사들이 서로 생명걸고 싸우듯이 그 죄와 싸우라는 의미이다. 이 싸움은 네가 죽느냐 내가 사느냐 하는 각오를 가지고 싸워야 한다는것이다.
2) 영적 전쟁 Spiritual warfare
히 Hebrews 12:5
벧전 1 Peter 5:8
골 Colossians 3:3
롬 Romans 12:1
성경에 보게 되면 이것에 대해 영적 전쟁에 대한 기사가 아주 많이 나와 있는것을 알수가있다. 바로 이것이 그것을 의미하는것이다. 그 전쟁은 어떻게 하나, 5절 말씀에 나와있다. “내 아들아, 주의 징계하심을 경히 여기지 말며 그에게 꾸지람을 받을 때에 낙심하지 말라" 라고 말씀하고 있다. 구원받은 하나님의 자녀에게는 특별히 도와주시는 손길이 있다는것이다. 징계와 꾸지람을 통해 도와주시는것이다. 구원받은 우리에게도 똑같이 창 3장 6장 11장 통해 공격이 들어온다. 그래서 벧전 5:8에 “근신하라 깨어라 너희 마귀가 우는 사자 같이 두루 다니며 삼킬 자를 찾나니" 불신자에게 아니라 믿는 신자에게 하는 말씀이다. 그렇다면 이것을 어떻게 싸워 이길것이냐 이것이다. 로마서 12:1에 보면 “그러므로 형제들아 내가 하나님의 모든 자비하심으로 너희를 권하노니 너희 몸을 하나님이 기뻐 하시는 거룩한 산 제사로 드리라 이는 너희의 드릴 영적 예배니라”. 여기서 “거룩한 산 제물로 드리라” 이 말은 우리가 하나님 자녀로 살아가는데 자꾸만 우리 속에 각인, 뿌리, 체질된 죄의 본성이 자꾸 나타나는데 그럴때마다 그것을 붙잡고 하나님의 제단에다 내놓으라 이 말씀 이다. 우리가 구원받을때는 그리스도께서 십자가에 못박혀서 돌아가심으로 해결 됬지만, 이제는 죄지은것을 하나님의 보좌 앞에 제단에 다 내려 놓아야한다. 구약 시대에 많은 사람들이 죄 지었을때에는 제물을 가져와서 제단 불에 태웠다. 우리는 그동안에 잡고있던 우리 각인 뿌리 체질된 모든것을 제단 앞에 다 내려 놓아야한다는것이다. 그러면 주님께서 싹 다 태워버리신다. 골로새서 3:3 말씀 보게 되면 “위엣 것을 생각하고 땅엣 것을 생각하지 말라 이는 너희가 죽었고 너희 생명이 그리스도와 함께 하나님 안에 감취었음이니라” 이라고 되어있다. 자꾸만 땅엣 것을 생각하고 세상 육신 창3, 6, 11 의 것을 생각 하기에 이런 문제들이 생기는데 더이상 그런것 하지 말고 오직 하늘만 바라보라는것이다. “너희 생명이 그리스도와 함께 하나님 안에 감추어졌음이라”, 보좌의 축복을 누리라는 말이다. “너희 생명이 그리스도와 함께 하나님 안에 감추어져 있느니라.” 보좌의 축복을 누리라는 말이다. 이 땅엣것 관심 가지지 말고 보좌의 축복 누리게 되면 승리할수 있다는 말이다.
2. 징계의 축복 The blessing of retribution
1) 문제를 통해 Through problems
히 Hebrews 12:6
얍 James 1:16
요 John 14:26
그런데 6절 말씀 보면 또 재밌는 말씀이 나온다. “주께서 그 사랑하시는 자를 징계하시고 그가 받아들이시는 아들마다 채찍질 하심이라". 사랑하는 자를 징계를 하신다고 나와있다. 다시 말하면 하나님께서 우리를 사랑 하시기 때문에 우리에게 문제를 주시고 고통을 허락 하실것 이라는 말이다. 우리가 신앙생활 잘 하고 열심히 하려고 하고 있는데도 문제가 오고 고통이 올때가 있다. 그럴때 절대로 낙심이나 실망 하지 말라는것이다. 하나님께서 나를 사랑하지 않는 모양이야, 이런 생각 하지 말라는것이다. 야고보서 1:16 말씀 보면 “내 사랑하는 형제들아 속지 말라" 라고 나와있다. 서론에 원숭이 이야기 했다. 원숭이를 어떻게 잡나? 원숭이의 욕심을 이용해서 잡는것이다. 원숭이가 얼마나 빠른가. 원숭이는 꾀도 굉장히 많다. 그런데 손을 집어 넣고 나면 사람들이 잡으러 달려와도 아무것도 못한다고 한다. 먹으려는 욕심 때문에 그렇다. 이런 지경에 빠져 사는 사람들이 많다. 만일 원숭이의 엄마가 그것을 봤다면 어쩌겠나. 빨리 쫒아가서 나오라 할것이다. 그런데 새끼가 그런데도 안 놓으려 한다면 엄마 원숭이가 때려서라도 빠져 나오게 할것이다. 왜 그렇나. 자기 자식을 사랑하기 때문에 그렇게 하는것이다. 이것이 바로 징계이다. 요한복음 14:26에 말씀 하신다, “보혜사 곧 아버지께서 내 이름으로 보내실 성령 그가 너희에게 모든 것을 가르치고 내가 너희에게 말한 모든것을 생각나게 하리라" 성령 께서는 우리에게 여러가지 방법으로, 말씀을 통해, 또 행동을 통해, 삶을 통해 계속 우리를 가르치시고 인도해 나가신다는 말이다. 문제를 통해서 깨닫게 하시는것이다. 그것이 성령께서 하시는 일이다.
2) 말씀을 통해 Through the Word
히 Hebrews 4:12
고전 1 Corinthians 15:31
빌 Philippians 3:14
말씀을 통해서도 징계의 축복을 받는 경우도 있다. 히브리서 4:12 말씀 보면, “하나님의 말씀은 살아 있고 활력이 있어 좌우에 날선 어떤 검보다도 예리하여 혼과 영과 및 관절과 골수를 찔러 쪼개기까지 하며 또 마음의 생각과 뜻을 감찰하니” 라고 나와있다. 우리 믿는 사람들에게 가장 바람직한 방법이 바로 이것을 통해 우리 마음이 징계를 받고 축복을 받는것이다. 우리가 말씀을 받고 포럼하고 묵상한다. 그 중에 하나님 음성을 듣는다. 마음을 꿰뚫는 이 말씀의 칼을 묵상하는 중에 피할자는 아무도 없다. 왜냐하면 우리의 연약함을 아시고 사랑하는 자에게 깨달음을 반드시 주시기 때문이다. 말씀을 통해서 마음, 생각, 혼, 영 까지 파헤치시면서 찔러 쪼개기 까지 하시는것이다. 말씀을 묵상하다가 마냥 마음을 찢는다, 그럴때 고통을 느끼게 되고 아, 주여 하면서 눈물이 나게 된다. 말씀이 우리 불신앙을 책망하고 징계 하시는것이다. 여기있는 제자 여러분들은 많이 느꼈을것이다. 주여 정말 주님 앞에 회개 합니다, 내 죄를 용서 하소서 하며 통감 하는 기도가 나온다. 그 누가 뭐라 하지 않았는데도 불구하고 말씀을 듣고서 통회 하면서 주님 앞에 죄를 고백하며 눈물 흘리고 통곡하게 된다. 하나님 께서는 이 말씀의 징계를 통해 치유 하시고 우리를 성화 시켜 나가신다. 저는 이 축복 제일 많이 받은 사람이 사도바울 같다. 사도바울이 어떤식으로 이 말씀을 받았나, 고린도전서 15:31 보면 알수가 있다. “형제들아 내가 그리스도 예수 우리 주 안에서 가진 바 너희에 대한 나의 자랑을 두고 단언하노니 나는 날마다 죽노라.” 사도바울이 단언하고 자랑 한다고 이야기 했다. 그게 뭔가. 나는 날마다 죽는것이다. 주님 앞에 날마다 죽는것이다. 말씀 붙들고 날마다 죽는것이다. 사도바울이 이것 때문에 참 큰 축복을 받았구나 싶었다. 빌립보서 3:14 에 또 말씀하고 있다. “푯대를 향하여 그리스도 예수 안에서 하나님이 위에서 부르신 부름의 상을 위하여 달려 가노라”. 바울이 쓰임받은 이유가 바로 이거다. 징계를 통하여 날마다 자기를 통회 하며 바라보는것은 오직 보좌를 향해서 뛰어 가라는것이다. 전도 하면서 그 많은 어려움을 당했음에도 불구하고 경주 하면서 보좌를 향해 뛰어 갔다고 한다. 여러분들도 보좌의 축복 아시지 않나, 이것을 향해 뛰어 가시기를 바란다.
3. 징계의 열매 The fruit of retribution
1) 하나님의 계획을 성취 The fulfillment of God's plan
히 Hebrews 12:7
욥 Job 23:10
창 Genesis 45:7
이 징계가 나쁜줄만 알았더니 그것의 열매가 기가 막힌것을 볼수가 있다. 7절 말씀에 보면, “너희가 참음은 징계를 받기 위함이라 하나님이 아들과 같이 너희를 대우하시나니 어찌 아버지가 징계하지 않는 아들이 있으리요.” 여러분, 정말로 남들이 겪지 못하는 그런 경험과 고통을 당한적이 있으신적 있나. 나는 정말 너무 힘들다 하는 고통 속에 있으신분 계신가. 답답한 문제속에 있는 분 계시는가. 오늘 말씀 보니 징계는 하나님이 자신의 아들에게만 주시는 특별한 은혜라고 말씀 하신다. 그것을 만나게 될때 참으로 감사 하시기를 바란다. 욥기 23:10 말씀 보게 되면 이 징계에 대한 열매를 찾아볼수 있다. “그러나 내가 가는 길을 그가 아시나니 그가 나를 단련 하신 후에 내가 순금 같이 되어 나오리라". 욥이 얼마나 많은 어려움을 당했나. 그 어려움 통해 욥이 정금같은 신앙을 갖게 된것이다. 고통으로 끝나는것이 아니라 정금같은 신앙, 정말 오직 그리스도만 붙잡을수 있는 신앙을 가질수 있게 되었다는것이다. 이 정금같은 신앙으로 어떤 열매 맺었는지 아시나. 사단의 어마어마한 시험 을 이기는, 영적전쟁에서 승리하는 축복된 자리속에 들어간것을 볼수가 있다. 사단과 싸워서 이기지 않나. 하나님께서 얼마나 기뻐 하셨겠나. 성경에 욥은 누구를 전도했다는 얘기도 하나도 없다. 그런데 사단과 전쟁에서 싸워 이긴것을 가지고 성경에서 그렇게 자세하게 이야기 하는것이다. 얼마나 큰 축복인가. 뿐만 아니라, 창세기 45:7 말씀 보면 요셉에 대한 이야기도 나온다. “하나님이 큰 구원으로 당신들의 생명을 보존하고 당신들의 후손을 세상에 두시려고 나를 당신들보다 먼저 보내셨나니". 요셉이 잘못한것이라고는 아버지한테 받은 옷 자랑하고 꿈 자랑 한것이 전부다. 그런데 꿈 자랑 하고 옷 자랑하는 그것 때문에 형제들의 시기를 사 노예로 보내져 버린다. 그것이 잘못인것 치고는 이 징계는 너무나 가혹한것이다. 노예로 팔리고 감옥소 가서 얼마나 고생을 했는지 모른다. 그런데 이것은 사실 하나님의 뜻이 있는 징계 였다는것이다. 그 징계를 통해서 하나님의 뜻을 성취하신것을 볼수가 있다. 이것은 징계가 아닌 축복의 과정 이었다는것을 알수가 있다. 여러분 정말로 내가 신실하게 신앙 생활 하고 있는데도 불구하고 왜이렇게 문제가 해결이 안되고 답답하나 라고 생각 하시는 분 계시나. 기뻐 하시기를 바란다. 감사 하시기를 바란다. 하나님의 놀라우신 뜻과 섭리가 그 속에 있고 나를 사용하고 계시다는 사실 분명히 아시기를 바란다. 하나님께서 원하시는것은 우리에게 근본적인, 근원적인 축복 주시기 위해 모든것을 하신다는것이다.
2) 근원적인 축복 Fundamental blessings
근원적인 치유의 시작(마8:2) The beginning of fundamental healing (Matthew 8:2)
근원적인 치유의 상태(마8:3) The state of fundamental healing (Matthew 8:3)
근원적인 치유의 결과(마8:4) The result of fundamental healing (Matthew 8:4)
본부 1부 메시지에 나병환자에 대해 들었다. 나병 환자라고 함은 보통 하나님 앞에 저주 받은 사람으로 여겨져왔다. 그런 나병 환자가 예수님을 만난것이다. 그 저주 가운데 있었음에도 불구하고 주님만 바라보는 그런 확실한 신앙을 가졌다는것 이다. 이 나병 환자가 축복 받은 비밀이 여기에 나와있다. 마태복음 8:2 말씀에 보면 “나병 환자가 나아와 절하며 이르되 주여 주가 원하시면 저를 깨끗하게 하실수 있나이다” 하고 예수님께 말한다. 이 나병 환자는 예수님을 나의 주인으로 고백 했다는 말이다. 내 삶을, 나의 생명을 주관 하시는 분이 바로 예수님 이십니다 하는 고백을 한거다. 바로 이것이 근원적인 치유의 시작 이었다. 우리가 분명히 잡아야겠다. 그 소리를 들은 예수님께서 뭐라고 하셨나 이거다. 마태복음 8:3에, “예수께서 손을 내밀어 그에게 대시며 이르시되 내가 원하노니 깨끗함을 받으라 하시니 즉시 그의 나병이 깨끗해졌다 라고 나와있다. 그 나병환자의 믿음과 마음, 순수한 신앙을 보시고 주님께서 즉시 말씀하시는것이다. 내가 원한다, 내가 너를 고치기를 원한다, 깨끗함을 받으라 주님께서 명령 하신것이다. 그러니까 “즉시" 라고 했다. 주님께서 응답하시는 그 순간에 즉시 이다. 즉시 라는것은 근본적 완전 치유를 말한다. 그러면 어떠한 결과가 나오나. 8:4절에 나와있다. “예수께서 이르시되 삼가 아무에게도 이르지 말고 다만 가서 제사장에게 네 몸을 보이고 모세가 명한 예물을 드려 그들에게 입증하라 하시니라". 이 나병 환자는 증인의 축복속에 들어간것을 볼수가 있다. 그리고 누구한테 가라 하셨나, 제사장에게 가라고 하셨다. 이 제사장이 누구인가. 당시 정말로 겉만 번들번들한 종교인을 말한다. 그 종교인에게 가서 내가 너를 고친것을 증언하라 하신것이다. 엄청난 축복 가운데 들어간것을 볼수가 있다. 나병 환자는 징계를 받아 고생을 받았지만 결과적으로 주님앞에 증인으로 쓰임받는 엄청난 축복속으로 들어가게 된것을 볼수가 있다. 정말 이 축복 받으시기를 바란다. 내가 응답 못받아 힘들다, 우리 가문은 왜 이렇게 응답이 없나 이 수준속에 실망 하는것이 아니라 정말 하나님이 큰 축복 주시려고 대기하시고 계시는구나, 지켜보고 계시는구나 깨닫기를 바란다.
결론
빌 Philppians 1:6
말씀 맺겠다. 빌1:6장 말씀 꼭 잡으시기를 바란다. “너희 안에서 착한 일을 시작하신 이가 그리스도 예수의 날까지 이루실 줄을 우리는 확신하노라”. 우리 안에 계신 주님께서 이미 이 착한일을 시작 하신줄을 믿는다. 나에게 또 우리 교회에게 응답이 없다 생각되면 이 말씀 붙잡으시기를 바란다. 놀라운 축복의 응답이 예비 되어있음을 믿는다. 이 말씀 붙들고 지금까지 막혔던 모든 문이 열리는 축복 속으로 들어가는 여러분 되시기를 예수 그리스도 이름으로 축원한다.
God's Love for His Children (Hebrews 12:4-7)
Rev. Myung-sin Choi
“4 You have not yet resisted to bloodshed, striving against sin. 5 And you have forgotten the exhortation which speaks to you as to sons: 'My son, do not despise the chastening of the Lord, Nor be discouraged when you are rebuked by Him; 6 For whom the Lord loves He chastens, And scourges every son whom He receives.' 7 If you endure chastening, God deals with you as with sons; for what son is there whom a father does not chasten?”
Introduction
In Africa, in the mountains there is a monkey in Africa. There is an easy way to capture these monkeys and these monkeys are very versatile and fast so it is really difficult to capture them. But these people have a simple method to capture them. The simple method is to put a small hole in a trap where the monkeys’ hands can slide in and they would put fruits in that trap. Then those monkeys will put their hands inside the trap and the moment the monkeys try to take their hands out, it won’t come out. It is big to put their hands in but it is not big enough to put the monkeys hands out with the fruits in their hands. The moment they see the people see the monkeys trapped, the people will run towards the monkey and the trap, and capture them. If the monkeys just let the fruit go, then the monkeys can escape but they don’t do this. Just for food, they end up getting captured. This is the same destruction that occurred for mankind after the fall of mankind in Genesis 3. Today's message is a very important message.
1. Spiritual Battle
1) Battle against sin
Verse 4 - The sin referred in this scripture is referring to the sin that occurred after Adam and Eve ate the forbidden fruit. This sin has been tormenting mankind even 600 years after Adam and Eve committed sin. Guilt and corruptive sins. Two types.
The guilt sin is referring to the sin that was caused after mankind disobeyed God’s command to not eat the forbidden eat in Genesis 2:17 “But of the tree of the knowledge of good and evil you shall not eat, for in the day that you eat of it you shall surely die.” The people responsible for committing that sin are those who ate the forbidden fruit. In order to solve this guilt sin, Jesus Christ died on the cross and forgave us of our sins.
Jesus Chirst died on the cross, shed His blood, and resurrected to forgive us our sins. He fought against our sins and won, and was victorious.
That is why it says in John 1:12 “But as many as received Him, to them He gave the right to become children of God, to those who believe in His name.” - The moment you believe, you receive the status and authority to become a child of God. Your identity completely changes to a child of God. You are completely forgiven of your sins once and for all. The problem is the corruptive sin. The corruptive sin is referring to the fundamental corruptive nature of mankind. This is what is imprinted, rooted, and part of our nature even after we are saved. How can we solve this kind of sin? We need to solve and work on ourselves. This is what today’s sermon is saying in verse 4. For our corruptive sin, we must stake our lives and fight against our sin. Fighting is not referring to a physical, combative fight but it is referring to the fight that Roman soldiers staked their lives to fight for their lives as gladiators in the arenas.
2) Spiritual warfare
This fight is to fight for your life while staking your life for it. The Bible refers to spiritual warfare. How can we fight the spiritual battle?
It is written in Verse 5 - as children of God, God helps you so that you can fight the spiritual warfare. We who are saved, we also possess the same nature and imprints of Genesis 3, 6, and 11.
That is why it is written in 1 Peter 5:8 “Be sober, be vigilant; because your adversary the devil walks about like a roaring lion, seeking whom he may devour.” - This was not written for nonbelievers but was written for the believers. Then, how can we fight and win?
Romans 12:1 “I beseech you therefore, brethren, by the mercies of God, that you present your bodies a living sacrifice, holy, acceptable to God, which is your reasonable service.” - Giving your body as a living sacrifice means to, as you live your walk of faith, your fundamental sins of Genesis 2, 6, and 11 keeps rising and coming out. When that sinful nature comes out, take hold of your sins, lay them before God, and come before God as a living sacrifice before God. Jesus Christ finished everything on the cross but our sins that we commit, we must lay them down before God at the altar. In the Old Testament, when they committed sin, they had to bring a blood sacrifice and burn it at the altar. All of our old nature of sins, they had to lay them down to the priests at the altar and burn them with the blood sacrifice. Then, God would burn all of their sins.
Colossians 3:3 “For you died, and your life is hidden with Christ in God.” - You keep thinking about the physical things and Genesis 3, 6, and 11 and this causes you to commit sins and causes constant problems. But God is telling us to look above and look up to God alone. This is the blessing of God’s throne. When we enjoy the blessing of God’s throne, then God will bless you.
2. The Blessing of Retribution
1) Through problems
Verse 6 - This is very interesting what is written here. God said that He chastens His children whom He loves. He loves us but He shows His love by disciplining and chastening us. Even though we live on a good walk of faith, problems and difficulties may come to us. But at that time, don’t waver and be discouraged. Don’t think that God doesn’t love you.
James 1:16 “Do not be deceived, my beloved brethren.” - We spoke about the monkey and the trap. How do they catch the monkey? They are caught because of their greed for food. If they just release the fruit, then they can escape but the people know that monkeys have greed for food so this is what causes them to be caught. Monkeys are very fast and smart but the moment they take hold of the fruit, the people come running to capture them but they don’t let go of the fruit despite that. This is because of their greed for their food. This is how people of this world are living like. If the monkey’s mother saw this happening? I am sure the mother would try to pull the monkey out and release the hand but if the baby monkey keeps holding onto the fruit, I am sure the mother would do anything to chastise the baby monkey to release the fruit. The mother monkey will chastise the baby monkey because she loves her child.
John 14:26 “But the Helper, the Holy Spirit, whom the Father will send in My name, He will teach you all things, and bring to your remembrance all things that I said to you.” - with many methods in the Bible, God is constantly teaching and guiding us. Through problems, it will help us realize and understand. This is the work of the Holy Spirit. But through God’s word, we can also receive the blessing of retribution.
2) Through the Word
Hebrews 4:12 “For the word of God is living and powerful, and sharper than any two-edged sword, piercing even to the division of soul and spirit, and of joints and marrow, and is a discerner of the thoughts and intents of the heart.” - When you receive the word, we can hear God’s voice and calling. Through the sword of God’s word, nothing can escape the sharpness and work of the sword. The word of God helps us realize and understand, and moves our heart. It pierces us into our heart, mind, and soul. We may even bring us sorrow and pain because God’s word is breaking down our disbelief and is discipling us. I am sure you may have felt this. During your times of meditation on God’s word, I am sure you repented before God. I am sure there were times when you made confessions of faith and times of repentances before God during times of meditation. You cry during these times. God will help you to receive healing. I think Paul was someone who received this the most.
He received God’s word as written in 1 Corinthians 15:31“I affirm, by the boasting in you which I have in Christ Jesus our Lord, I die daily.” - Paul was boasting about this. He was boasting about how he dies every single day. He was dying in Christ every single day. While holding onto God’s word, he was dying every single day. This was the reason why Paul had no choice but to live a blessed life.
Philippians 3:14 “I press toward the goal for the prize of the upward call of God in Christ Jesus.” - The reason why Paul was used was he always ran while looking towards God’s heavenly throne. He faced many difficulties while evangelizing but he always continues to run towards God’s heavenly throne. Through this, you know of God’s throne and may you run towards God’s throne as well.
3. The Fruit of Retribution
1) The fulfillment of God's plan
Verse 7 - Are you experiencing hardships and difficulties in your life? Do you feel frustrated and suffocated by your problems? But God says today that the retributions for children of God are all part of God’s grace for you. If you realize and understand this, then you have no choice but to give thanksgiving.
Job 23:10 “But He knows the way that I take; When He has tested me, I shall come forth as gold.” - This Biblical scripture speaks about the fruit of retribution. There are so many hardships that occurred for Job but the retribution that he received was the greatest fruit of faith of gold. He received the faith of gold to be able to look up to God alone. For that faith of gold, what kind of fruit did he receive? He received the oath of faith of gold to be able to win the spiritual battle against Satan. He even won against people. Imagine how pleased God must have been. He fought against Satan and won. Imagine how pleased God was. This is a great blessing.
Genesis 45:7 “And God sent me before you to preserve a posterity for you in the earth, and to save your lives by a great deliverance.” - This is talking about Joseph. For Joseph, all he did boast about was his dream and his coat from his father. All he did was boast about those two things but he was hated by his brothers. If this was all that he did, then the retribution was severe for what he did. He suffered a lot because he went to become a slave and prison. But this was all part of the process for God’s plan. Through that retribution from God, we can see that Joseph found God’s great plan. It wasn’t a retribution but in actuality, it was a path of blessing for Joseph. When you are living a walk of faith, if problems come to you and you don’t know why problems are not being solved, then give thanksgiving. Be thankful to God. God’s great plan is behind that problem and God has a great blessing hidden behind that problem and situation. In order to give you the most and greatest blessing, God is giving you that problem.
2) Fundamental blessings
Matthew 8:2-4 “And behold, a leper came and worshiped Him, saying, 'Lord, if You are willing, You can make me clean.' 3 Then Jesus put out His hand and touched him, saying, 'I am willing; be cleansed.' Immediately his leprosy was cleansed. 4 And Jesus said to him, 'See that you tell no one; but go your way, show yourself to the priest, and offer the gift that Moses commanded, as a testimony to them.' ” - With the second headquarters message, we heard about the leper. When we think about a leper mentioned in the Bible, you may think they lived a cursed life. A leper came before God and showed his great love of faith in God before Jesus. This was the evidence of blessings that came to the leper. The leper received Jesus as the master of his life and he confessed that Jesus alone was the Lord over his life. This was the start of fundamental healing that started for the leper. This is what we must hold onto.
Matthew 8:3 - With the faith and heart of leper, Jesus saw that and gave him this word. Jesus commanded for the leper to be cleaned. Immediately the leper was healed. The moment Jesus made this commandment, the leper was healed. The leper was fundamentally and completely healed. Then, what was the result?
Matthew 8:4 - The leper entered into the greatest blessing. He entered within the blessing of God. Who did he come before? Jesus told him to go before the priests. Where were the priests? The priests were people back in the days, who would say that they believed in God the most and the best but Jesus told the leper to go before the priests and show them that he was healed. This was an opportunity where the leper was able to receive the greatest blessing. Truly receive blessings. You may think that you are having a hard time and you may be disappointed by the lack of answers and the presence of tribulations in your life and family, may you truly look up to God alone during that time. During that time you will see God’s answer of retribution as a source of great blessing.
Conclusion
Hold onto Philppians 1:6 “Being confident of this, that he who began a good work in you will carry it on to completion until the day of Christ Jesus.” - Jesus who is inside of us has already started the good work in us. You may say that you have no answers in your life and in our church but hold onto this word today then, great and tremendous prepared answers will come to you. May you receive the blessing where all closed doors are opened for you.
Commentaires