한글 녹취 다운로드
로마로 가는 바울(행27:1-8)
서론
제가 어떤 선교사님에 대한 이야기를 들었다. 리로이 아임스라는 선교사님이다. 그가 선교를 위해서 중남미를 여행하고 있었다. 그 날 밤에 호텔 근처에서 잠을 자는 도중에 요란한 총소리가 났다. 그래서 그 소리에 잠이 깼다. 무슨 일이 일어났나 싶어서 신문과 텔레비전을 보았다. 신문을 보고 텔레비전을 보니까 이 나라가 반미감정이 대단하다는 것을 느꼈다. 그런데 얼마 안있으니까 총소리가 점점 가까워졌다. 그러더니 대포소리까지도 났다. 그래서 그 소리를 듣고 아내와 선교사님은 공포에 떨었다. 도대체 무슨 일이 일어나는가, 사상자가 얼마나 많을까. 총소리가 오랫동안 진행되었다. 긴 시간동안 마음을 졸이면서 공포에 떨었다. 아침이 되었다. 식당에 가서 식사를 하기 위해서 나갔다. 근데 많은 사람들이 식사를 하고 있었다. 식사를 반 쯤 하는데 다시 총소리가 났다. 놀라서 종업원에게 물었다. 도대체 무슨 소리입니까. 그러니까 종업원이 기쁜 얼굴로 우리가 가장 존경하는 성인의 탄생일을 기념하는 기념식이라고 했다. 어젯밤에는 전야제로서 사람들이 축포를 터뜨리는 것이었다. 그것을 듣고 깜짝 놀라 이야기했다. “나와 아내는 밤새도록 근거없는 공포로 떨었습니다. 공연한 두려움에 사로잡혀 꼼짝없이 떨었습니다.” 이 사람이 이것을 기록한 것이다. 여러분들은 이런 경험이 없는가. 정신병 증상이 이렇게 비슷하게 나타난다. 아무런 근거도 없이 벌벌떨고 공포 속에 빠진다. 아무런 근거도 없이 오해를 하고 생각한다. 이것이 자주 일어난다면 심각한 것이다. 그러므로 우리가 정확하게 상황을 판단하는 것이 중요하다. 사실상 이런데 시달라는 사람이 얼마나 많은지 우리는 상상도 못한다. 정상적인 사람이라고 생각하는 그 사람에게도 이런 증상으로 시달리는 것을 볼 수 있다. 우리는 이들에게 정확한 복음을 증거해야겠다. 그래서 우리가 하나님의 인도를 받는 것이 너무나 중요하다.
1. 하나님의 인도
1) 동역자들
오늘 본문에 사도바울이 로마로 가는 길을 보게되면 하나님께서 완전히 동행하시는 삶인 것을 볼 수 있다. 하나님께서 사도바울이 로마로 가는데 홀로 보내지 않으시고 동행자를 같이 보내신 것을 볼 수 있다. 오늘 1절 말씀에 보게되면 우리가 배를 타고 갔다고 이야기한다. “우리가” 라는 것은 이 사도행전을 기록한 누가를 이야기한다. 누가가 사도바울이 로마로 가는 길에 동행했다는 것이다. 어떻게 해서 동행하게 되었는가. 하나님께서 사도바울이 질병 가운데 있는 것이 아신다. 우리가 성경에서 봤습니다만 사단의 가시라고 하는 병을 갖고 있는데 하나님께서는 그것을 치유해주시지 않았다고 나온다. 그러니까 사도바울은 계속 그 병에 시달리면서 사역을 했다는 것이다. 하나님은 그것을 아시고 누가라는 의사를 붙여서 같이 동행하게 했다. 그런데 그것보다 더 중요한 이유가 있다. 누가가 동행했던 이유는 마지막으로 사도바울과 같이 로마로 가게 되는데 로마로 가는 여정이 너무나 중요하기 때문에 기록하기 위하여 보내신 것을 볼 수 있다. 로마로 가는 마지막 항해는 사도바울의 절정을 의미하고 있다. 누가가 거기에 참여했기 때문에 정확하게 상황을 기록할 수 있었다. 하나님은 누가를 통해서 하나님의 정확한 역사를 기록할 수 있도록 하셨다. 뿐만 아니라 마게도냐의 데살로니가 사람 아리스다고가 동행했다고 나온다. 이 아리스다고는 데살로니가에서 사도바울에게 복음을 받았던 사람이다. 이 사람은 데살로니가에서 복음을 받고 얼마나 감격을 받았는지 사도바울을 꼭 따라다녔다. 사도바울이 에베소에서 복음을 증거할 때 난리가 나서 사도바울을 잡기위해 무리가 몰려온 적이 있었다. 그 때 이들이 사도바울을 잡지 못하니까 행 19:29에 보면 가이오와 아리스다고를 붙들었다고 나온다. 아리스다고는 복음의 감격을 혼자 간직하지 못하고 사도바울을 따라다니면서 복음을 전했다. 뿐만 아니라 골 4:10 말씀 보게되면 사도바울이 이야기하기를 나와 함께 같이 아리스다고와 바나바의 생질 마가라고 한다. 가이사랴에서 2년 동안 감옥에 잡혀있는데 아리스다고가 함께 감옥에 있었던 것이다. 사도바울이 죽으면 같이 죽고 살면 같이 살고 전도하면 같이 전도하고 붙어다녔던 아리스다고였다. 이 사도바울의 사역의 특징을 보게되면 항상 팀으로 사역을 나갔다. 사도바울이 아데네에서 복음을 전한 것 외에는 항상 팀으로 사역을 했다. 같이 다녔던 동역자들을 보게되면 사도바울과 마찬가지로 생명을 걸고 죽음의 위기 가운데도 생명 구원에 앞장 선 것을 볼 수 있다. 하나님께서는 팀으로 함께 가도록 하신다.
2) 백부장 율리오
뿐만 아니라 백부장 율리오라는 사람을 붙이셨다. 바울의 안전을 책임진 백부장인데, 황제 소속 특수부대 백부장이었다. 율리오가 베스도 총독으로 부터 사도바울에 대해서 이야기를 자세히 들었을 것이다. 베스도에게 무슨 말을 들었는지 몰라도 율리오는 바울을 특별대우한다. 3절 보게되면 시돈에 이르렀을 때 시돈에 있는 사람들이 사도바울을 대접하고 싶다고 요청한다. 그런데 그 사람들의 만남을 허락한다. 사도바울은 특별히 그 사람들을 만나고 싶었을 것이다. 여기서 제자나 동역자라고 이야기하지 않고 친구라고 이야기한다. 스데반의 핍박으로 인해 흩어져서 각지에서 복음을 증거할 때 시돈 땅에 교회를 세우고 복음을 증거한 사람들로 알려져있다. 그런데 그 사람들이 도망갔던 이유가 사도바울이 핍박해서 스데반을 죽인 것 때문에 도망갔던 것이다. 그런데 그 핍박했던 사도바울이 사도가 되어서 복음을 전하는 사람이 되었으니까 만나서 대접을 하고 싶어하는 것이다. 율리오는 그것을 허락하고 좋은 교제를 할 수 있게 해주었다. 하나님께서 율리오를 통해서 허락해주신 것이다. 그 만남은 아마 큰 감격이 있었을 것 같다. 나를 핍박해서 여기까지 오게했는데 당신이 전도자가 되다니 어떻게 이런 일이 있을 수 있느냐 하며 반가운 만남이었을 것이다. 이것을 보게되면 하나님께서 사도바울이 로마까지 가는데 큰 관심을 갖고 일일히 배려해주시는 모습을 볼 수 있다. 여기서 우리가 꼭 잡아야할 것이 있다.
2. 하나님의 관심
1) 언약 속에 있는 자
하나님의 관심 속에 있는 자가 어떤 축복을 받고 있는지를 발견해야한다. 아마 당시 지구 상에서 하나님의 최고 관심이 사도바울에게 집중된 것으로 생각할 수 있다. 사도바울이 어떻게 해서 이런 관심을 받게 되었는가. 사도바울은 언약 속에서 언약의 여정을 가고 있는 사람이었기 때문이다. 우리가 사도바울처럼 하나님 관심 속에 있다 하게되면 우리는 끝난 것이다. 정말 이 축복받는 여러분 되시기 바란다. 하나님의 관심 속, 언약 속에 있는 자는 하나님이 큰 축복을 내려주신다. 그 사람 뿐 아니라 그 사람과 함께 있는 모든 사람이 다 축복 받는 것을 볼 수 있다. 이 사도바울과 같이 가는 배 속에 많은 사람들이 있었는데 다른 죄수들도 있었다. 죄수라는 것은 사형수에 해당하는 사람들이다. 옛날에 사형에 해당되는 사람들을 로마에 불러서 맹수과 검투사와 싸우게 만들어서 로마 사람들이 구경하게 했다. 이 사람들은 사람들 뿐 아니라 하나님 앞으로부터 저주를 받은 사람들이라고 볼 수 있다. 수많은 사람들을 죽인 나쁜 사람들이 배에 같이 타고 있었다. 그런데 사도바울과 같이 있었던 이들은 유라굴로 폭풍 가운데서도 다 같이 구원받는 축복 속에 들어갔다. 참 중요하다. 언약 속에 있는 사람은 하나님께서 그 주변 모든 사람들도 축복해주신다. 성경에서도 복의 근원의 축복이 있을 것이라고 한 것이 성취되는 것이다.
창39:5 --요셉을 위하여 그 애굽 사람의 집에 복을 내리시므로 여호와의 복이 그의 집과 밭에 있는 모든 소유에 미친지라
이 요셉이 언약 속에 있게 되니까 주인의 경제까지도 축복 속에 들어갔다. 성경을 보게되면 요셉을 만난 모든 사람들이 다 축복받았다. 보디발이 축복을 받았고 장관이 축복 받았고 바로까지 축복을 받았다. 나중에 애굽 나라까지도 축복을 받았다. 그렇기 때문에 우리가 언약 속에 있다 하게되면 그와 함께하는 모든 자들이 축복을 받는다. 여러분들이 이 축복 속에 들어가시기 바란다. 한 명만 언약 속에 있어도 그 주변이 다 축복 받게 된다. 이것이 하나님께서 주신 축복의 비밀이다.
2) 하나님 관심의 원인
사도바울이 하나님의 관심을 받은 비결이 무엇인가. 여러가지가 있지만 세가지만 말씀드리겠다. 사도바울은 행 9:15를 확실히 잡았다.
행9:15 주께서 이르시되 가라 이 사람은 내 이름을 이방인과 임금들과 이스라엘 자손들에게 전하기 위하여 택한 나의 그릇이라
사도바울은 이 언약을 평생의 언약으로 잡았다. 사도바울은 행 1:8의 언약을 평생 잡고 나갔다. 그래서 행 20:24 에 말한다.
행20:24 내가 달려갈 길과 주 예수께 받은 사명 곧 하나님의 은혜의 복음을 증언하는 일을 마치려 함에는 나의 생명조차 조금도 귀한 것으로 여기지 아니 하노라
내가 이 사명을 감당하기 위해서는 목숨이 위험에 달한다고 하더라도 지키겠다는 것이다. 하나님께서 이 사도바울을 보고 축복하셨다. 뿐만 아니다.
빌3:8 또한 모든 것을 해로 여김은 내 주 그리스도 예수를 아는 지식이 가장 고상하기 때문이라 내가 그를 위하여 모든 것을 잃어버리고 배설물로 여김은 그리스도를 얻고
나에게 가장 필요한 것은 그리스도지 다른 것은 필요 없다는 것이다. 그리스도는 완전하고 충분하다, 오직 이것만을 원한다고 고백한 것이다. 이런 사도바울을 보면서 하나님은 큰 축복을 주셨다. 얼마나 큰 축복을 주셨는가. 가는 곳곳마다 하나님의 놀라운 능력의 역사가 나타났다. 우리도 사도바울처럼 하나님의 능력을 체험하는 여러분 되시기 바란다.
3. 하나님의 능력
1) 기도의 24시
그러기 위해서 우리는 기도의 24시로 들어가야한다.
빌4:6-7 아무 것도 염려하지 말고 다만 모든 일에 기도와 간구로, 너희 구할 것을 감사함으로 하나님께 아뢰라. 7 그리하면 모든 지각에 뛰어난 하나님의 평강이 그리스도 예수 안에서 너희 마음과 생각을 지키시리라
구역공과에서 말씀을 받았다. 마음과 생각을 그리스도로 24시 집중하게 되면 끝난다. 여기서 잡아야할 것이 있다. 마음이 무엇인가. 감정을 다스리는 힘이다. 내 감정을 못 다스린다면 심각한 문제가 생긴다. 이 감정을 못다스리게 되면 갑자기 욱해서 살인죄도 범할 수 있고 심각한 문제를 일으킨다. 감정을 컨트롤 못하면 정신문제로 오게된다. 그래서 감정을 컨트롤하는 것이 중요하다. 이것이 마음에서 시작된다. 마음은 생각과 아주 밀접한 관계가 있다. 간단히 말씀드리자면 나쁜 생각을 하게되면 나쁜 마음이 뿌리내려진다. 좋은 생각을 하면 좋은 마음이 뿌리내려진다. 만일 내가 복음의 생각을 하게 되면 복음이 내 마음 가운데 뿌리내려진다. 그렇기 때문에 생각이 중요하다. 생각은 어디서 오는가. 보고 듣고 체험한 것이 뇌에 저장된다. 그래서 모든 들은 것 본 것은 통해서 뇌에 각인되어서 필요할 때마다 순간순간 나온다. 생각은 내 뇌를 통제하는 기능을 갖고있다. 뇌를 다스린다. 뇌는 내 몸을 움직이게 만든다. 생각을 통해서 육신의 행동이 나온다. 그래서 생각을 통제하는 것이 중요하다. 그런데 생각은 내가 알고 있는 범위 내에서 역사가 나타난다. 내 생각은 전혀 듣지 못했던 것은 생각하지 못한다. 듣고 아는 것 내에서 생각이 난다. 그것을 통해서 역사가 일어나기 시작한다. 그렇기 때문에 주님께서 말씀하시기를 네 마음과 생각을 지키시라고 이야기했다. 그렇기 때문이 지키는 방법이 감사함으로 하나님께 아뢰는 것이다. 이 마음을 통제하고 생각을 통제하는 방법이 24시 기도로 들어가는 것이다. 그렇게 되면 뇌에 각인이 된다. 그렇게 될 때 치유가 일어난다.
2) 영적치유 방법
우리는 여기서 다시 한 번 영적 치유하는 방법을 붙잡아야겠다. 영적문제 가진 사람들도 사실 마음과 생각을 통해서 흑암이 역사한다. 우리가 원인을 정확히 알게 된다면 치유는 간단하다. 우리가 말씀에 집중해야하는데 집중에 방향이 있다. 5분만 잡생각 전혀 없이 집중할 수 있다면 기적이 일어난다고 한다. 이 집중을 못하고 자꾸만 잡생각이 나고 분열을 일으킨다. 이것이 제대로 못하도록 역사한다. 집중이 얼마나 중요한지 모른다. 그런데 이 집중을 오해하게 되면 집착으로 나타난다. 특히 하나님 없는 사람, 신앙생활을 제대로 못하게 되면 집착으로 빠진다. 집중과 집착에는 엄청난 차이가 있다. 집착으로 흔히 나타나는 것이 조급증이다. 고집이다. 절대로 안할거야 싫어 하면서 되지도 않는 것을 우겨댄다. 이게 정신병으로 가기 시작한다. 조급증이 가장 위험한 정신적인 암이라고 한다. 이렇게 되면 정신병으로 쉽게 빠져들어간다. 이 문제를 해결하기 위해서 찾다가 찾는 것이 중독이 되는 것이다. 마약중독, 게임중독, 도박중독으로 빠지게된다. 그러면 문제는 이 분열과 집착을 치유해야하는데 어떻게 해야하는가. 분열과 집착의 근본적인 원인이 생각에서부터 시작한다. 이것을 통해서 자꾸만 잘못된 것이 각인된데에서 시작된다. 잘못된 각인에서 하나님의 각인으로만 바뀌게 된다면 치유가 일어난다. 그런데 성경에서는 의외로 간단하게 해결방법을 이야기한다.
요 15:7 너희가 내 안에 거하고 내 말이 너희 안에 거하면 무엇이든지 원하는 대로 구하라 그리하면 이루리라
주님께 집중하고 말씀에 집중하면 치유된다는 것이다. 그러므로 말씀 집중과 기도 집중을 하면 된다는 것이다. 그럼 말씀을 집중을 어떻게 하는가. 강단 말씀과 주시는 말씀을 녹취를 하는 것이다. 녹취 할 때는 집중이 된다. 그게 치유되는 순간이다. 또 말씀을 암송하라고 한다. 또 포럼하라고 한다. 이게 집중하는 방법이다. 말씀을 나누고 암송하면 집중하게 된다. 이 때는 성령께서 역사하신다. 그러면 어떤 문제도 해결된다. 그 다음에 기도에 집중한다. 기도는 무엇인가. 강단 말씀을 붙잡고 기도하고 묵상하는 것이다.
3) 언약기도
그리고 가장 중요한 언약 기도로 들어가는 것이다. 믿고 행하시기 바란다. 믿는 그 순간에 흑암이 무너질 줄로 믿는다. 성경은 너무나 간단하다고 이야기한다. 하기만 하면 된다. 그런데 안하기 때문에 문제가 생기는 것이다. 축복받는 여러분 되시기 바란다. 그러면 언약기도는 어떻게 해야하는가. 주신 말씀을 집중으로 붙잡고 묵상에 들어가시기 바란다. 그러면 성령께서 강하게 역사하실 줄로 믿는다. 먼저 잡을 것이 히 2:14 말씀이다.
히2:14 자녀들은 혈과 육에 속하였으매 그도 또한 같은 모양으로 혈과 육을 함께 지니심은 죽음을 통하여 죽음의 세력을 잡은 자 곧 마귀를 멸하시며
이 말씀은 말씀되신 하나님께서 육신을 입고 이 땅에 오신 이유를 말한다. 육신을 입고 이 땅에 오신 것은 죽음을 통하여 죽음의 세력을 잡은자 마귀를 멸하기 위함이라고 나온다. 십자가에 죽으심을 통해서 마귀의 세력을 완전히 꺾었다는 것이다. 주님께서 날 위해 십자가에 못박혀 돌아가신 것을 믿는 순간 사단은 꺾이는 것이다. 두번째 잡을 것은 사 53:5-6이다. 육신으로 오신 그 분께서 이 땅에서 십자가 상에서 행하신 일이다.
사53:5 그가 찔림은 우리의 허물 때문이요 그가 상함은 우리의 죄악 때문이라 그가 징계를 받으므로 우리는 평화를 누리고 그가 채찍에 맞으므로 우리는 나음을 받았도다
찔림을 당하고 상하게 된 것은 우리의 원죄와 자범죄를 해결했다는 것이다. 예수께서 징계를 받으심으로 영적문제, 정신문제가 해결되었다. 채찍에 맞음을 통해서 육신문제까지 해결되었다. 그러면서 말한다.
사 53:6 우리는 다 양 같아서 그릇 행하여 각기 제 길로 갔거늘 여호와께서는 우리 모두의 죄악을 그에게 담당시키셨도다
우리 죄 문제까지 완전히 해결하셨다. 참 제사장으로 완전히 끝냈다는 것이다. 이 사실을 믿는 순간에 모든 것은 끝나는 것이다. 세번째는 마 27:51-52이다.
마27:51-52 이에 성소 휘장이 위로부터 아래까지 찢어져 둘이 되고 땅이 진동하며 바위가 터지고. 52 무덤들이 열리며 자던 성도의 몸이 많이 일어나되
예수님께서 돌아가시는 순간에 성소에 있는 휘장이 찢어졌다. 휘장이 찢어졌다는 것은 바로 하나님 만날 있는 생명의 길이 열렸다는 것이다. 그 증거로 땅이 진동하며 바위가 터지고 자던 성도들이 일어났다. 휘장이 찢어짐으로 진짜 무덤이 열리며 자던 자들이 일어났다는 것이다. 죽음에서 일어났다는 것은 모든 것이 해결되었다는 것이다. 그 사람들이 어떤 연유로 죽었는지 몰라고 그 문제가 완전히 해결 되었다는 것이다. 이 언약 잡게되면 여러분에게 있는 모든 문제가 순식간에 해결될 줄로 믿는다. 이것을 묵상하며 각인 시키시기 바란다. 영적, 정신, 육신 어떤 문제라고 하더라도 언약잡고 기도하면 하나님께서 그 순간에 해결 시켜주실 줄로 믿는다.
결론
언약으로 잡으시기 바란다.
사41:10 두려워하지 말라 내가 너와 함께 함이라 놀라지 말라 나는 네 하나님이 됨이라 내가 너를 굳세게 하리라 참으로 너를 도와 주리라 참으로 나의 의로운 오른손으로 너를 붙들리라
하나님께서는 지금 함께하시겠다고 약속하고 계신다. 여러분들은 하나님과 함께 아니할지라도 하나님께서는 함께하신다. 여러분이 하나님을 잊었다고 할지라도 하나님은 여러분들의 하나님이다. 그분께서 여러분을 굳세게 하신다. 도와주고 계신다. 의로우신 능력의 손으로 여러분을 붙드신다. 믿으시기 바란다. 승리하시는 여러분 되시기 바란다.
Paul Goes to Rome (Acts 27:1-8)
Rev. Myung-sin Choi
Scripture: “ 1 And when it was decided that we should sail to Italy, they delivered Paul and some other prisoners to one named Julius, a centurion of the Augustan Regiment. 2 So, entering a ship of Adramyttium, we put to sea, meaning to sail along the coasts of Asia. Aristarchus, a Macedonian of Thessalonica, was with us. 3 And the next day we landed at Sidon. And Julius treated Paul kindly and gave him liberty to go to his friends and receive care. 4 When we had put to sea from there, we sailed under the shelter of Cyprus, because the winds were contrary. 5 And when we had sailed over the sea which is off Cilicia and Pamphylia, we came to Myra, a city of Lycia. 6 There the centurion found an Alexandrian ship sailing to Italy, and he put us on board. 7 When we had sailed slowly many days, and arrived with difficulty off Cnidus, the wind not permitting us to proceed, we sailed under the shelter of Crete off Salmone. 8 Passing it with difficulty, we came to a place called Fair Havens, near the city of Lasea. ”
<Introduction>
There was a story regarding an American missionary that I heard. This missionary’s name was Leroy Imes. For the sake of missions, he was going to a mission trip to Latin America. While he was sleeping in a hotel, he was awaken by a sound of a gunshot. He wondered what this noise was so he turned the TV news on and when he saw in the news, he saw that during this period, Latin America was in the age of Anti-Americanism. The sound of gun shots started sounding louder and louder and it got so loud that it sounded like a cannon. When he kept hearing these noises, Leroy and his wife started panicking and wondering what was happening. This sound kept going on for a long period of time and they were in a state of panic for a long time, and then morning came. He went outside to go to a restaurant and there were a lot of people gathered there to eat but while eating, he started hearing the gun shot noises again. Because they were wondering what these noises were, they asked the waiter what this noise was. The waiter stated that these gun shots were noises of fireworks to celebrate the saints. But, they told the waiter that they were in panic and afraid because of those noises all night long. Have you ever had this kind of experience before? This is the same symptom of a person being afflicted with mental illness. Without any control of situation or proof of impending danger, people who have mental illnesses, they are shaking in fear and paranoia.This is very severe. That is why we must assess the situations well. But, we have to be aware that there are so many people who are suffering from mental problems. We can also see that there are many people who are suffering mentally around us. We must share the accurate gospel to them. That is why meeting Jesus Christ is so important. We read in today’s scripture together and within this scripture, we are able to see within Paul’s life that God guided him perfectly throughout it all. God did not send Paul to Rome alone but God sent him committed fellow workers with him.
1. God's Guidance
1) Fellow workers
Verses 1-2 - It says in these verses, “We” and this “we” was referring to Luke and Paul. This meant that Luke accompanied Paul to Rome. How did Luke come to Rome with Paul? We all know that Paul was suffering and afflicted with a physical illness. Paul had a disease which Paul referred to as Satan’s thorn and God never healed Paul of this disease. So, Paul was suffering physically his entire life and he carried out his ministry with this disease. But God guided Paul throughout his journey to Rome by attaching a doctor, Luke with him. But, there is a more important reason here. The reason why Luke accompanied Paul to Rome was because the journey to Rome was so important to God that God wanted to make sure this was all recorded. Paul’s last journey to Rome, this was considered the peak of Paul’s life. Because Luke was with Paul, he was able to accurately record every part of this journey to Rome. Through Luke, God left behind the greatest masterpiece.
Not only that but in verse 2 - Aristarchus also accompanied Paul to Rome. He received the gospel in Thessalonica and because he was so moved by the gospel that Paul preached to him, he became an absolute disciple that followed Paul everywhere he went. In Ephesus, while Paul was sharing the gospel, the Jews were after him to try to capture and kill him. If you look in Acts 29:19 (“So the whole city was filled with confusion, and rushed into the theater with one accord, having seized Gaius and Aristarchus, Macedonians, Paul’s travel companions.”) - Because they were unable to successfully catch Paul, they captured Gaius and Aristarchus, Paul’s disciples, instead. Through this, we can see that Aristarchus couldn’t contain his excitement and love for the gospel so he followed Paul wherever he went and shared the gospel with him.
Colossians 4:10 (“Aristarchus my fellow prisoner greets you, with Mark the cousin of Barnabas (about whom you received instructions: if he comes to you, welcome him.”) - While Paul was in prison for two years, Aristarchus was in prison with Paul the entire time. This meant that he was persecuted, staked his life, and followed Paul to share the gospel until the end. This meant that they did team ministry together. When we look at the Bible, we can see that Paul always did team ministry and always carried out his ministry with a team. All of the fellow workers who followed Paul, they all staked their lives to carry out the gospel movement just like Paul. God is with the team that does the gospel movement together. Not only that but God also allowed the Centurion Julius to be with Paul on his journey to Rome.
2) Centurion Julius
Verse 3 - This Centurion was responsible for Paul and made sure he arrived in Rome safely. Centurion Julius heard the story of Paul and everything that happened regarding him, and I am not sure what he heard but he made sure to give special treatment to Paul on his journey to Rome. Centurion Julius gave the permission for Paul to receive care from his friends. I am sure Paul wanted to meet those people, his friends in Sidon. When Christians were persecuted, many of his friends were scattered all throughout different regions and many of his friends gathered at the region of Sidon. The reason why they were all scattered was because Paul who used to persecute Christians, persecuted and allowed the death of Stephen. But Paul who persecuted Christians, he received the gospel and wanted to give care to the Christians in the region of Sidon. And, Centurion Julius gave permission and allowed this to happen. But, it was God who allowed all of this to happen. I am sure there were so many emotions that were present when Paul met his friends in the region of Sidon and I am sure the centurion Julius saw all of this happening. We can see that during his entire journey to Rome, God gave great concern to Paul and yielded everything to him. But there is something that we must hold onto here. Those who are within God’s concern, what kind of blessings has God prepared for you?
2. God's Concern
1) Those in the covenant
I am sure God’s greatest concern was towards Paul during that time. How did Paul receive God’s great concern? Paul continued to stay within the covenant and went through the covenant journey. If we go inside God’s concern just like Paul, then everything is finished. May we enter into this blessing. Those who are within God’s concern, then you are will be in the midst of God’s great blessing. We can see that not only are you blessed but people around you will be blessed because of you. When he was within the ship to Rome, there were other people present in that ship too. There were prisoners who were present in that ship along with Paul on his way to Rome. These prisoners were also gladiators who had to fight against each other in the region of Rome. You can see that since these people were seen as criminals, they were seen to be cursed not only by people but by God as well. But, Paul was within the same ship as criminals but the people who were within the same ship as Paul, they entered the blessing of salvation. When a great storm hit the ship because of Paul, everyone else was saved from the storm. This is very important. Those who are within the covenant, God absolutely blesses the people around you because you have the covenant. Not only that but the Bible promises us that we are a source of blessings.
Genesis 39:5 (“So it was, from the time that he had made him overseer of his house and all that he had, that the Lord blessed the Egyptian’s house for Joseph’s sake; and the blessing of the Lord was on all that he had in the house and in the field.”) - Because Joseph was within the covenant, even the house that he served was blessed. It said in the Bible that whoever Joseph met, they were all blessed because of him. The Potiphar, the ministers, and Pharaoh were all blessed because of Joseph. Later on, we can see that even the entire region of Egypt was blessed because ofJoseph. If you are within the covenant correctly, then the people around you will be blessed. May you enter the blessing of the covenant. If we just have one person in the covenant, then great blessings will come. This is the mystery that God has given to us. What did Paul do to receive God’s great concern? There are many points to this but I will give you three main points.
2) The reason for God's concern
The one thing that Paul truly held onto was Acts 9:15 (“But the Lord said to him, 'Go, for he is a chosen vessel of Mine to bear My name before Gentiles, kings, and the children of Israel.’ ”) - Paul held onto this covenant for his entire life. He went out with this covenant as his lifelong covenant.
That is why he was able to confess of Acts 20:24 (“However, I consider my life worth nothing to me; my only aim is to finish the race and complete the task the Lord Jesus has given me—the task of testifying to the good news of God’s grace.”) - In order to do God’s work, he confessed that he will stake his life for God. That is why God had no choice but to bless Paul.
Philippians 3:8 (“Yet indeed I also count all things loss for the excellence of the knowledge of Christ Jesus my Lord, for whom I have suffered the loss of all things, and count them as rubbish, that I may gain Christ.”) - He confessed that what he needed the most was Christ alone and was able to confess that Christ was sufficient for him. Because of Paul’s heart and confessions, God had no choice but to bless him. We can see that wherever Paul went, God blessed Paul abundantly. That is why just like Paul, we must experience God’s power.
3. God's Power
1) 24-hour prayer
That is why we must enter into 24-hour prayer. Philippians 4:6-7 (“Do not be anxious about anything, but in every situation, by prayer and petition, with thanksgiving, present your requests to God. 7 And the peace of God, which transcends all understanding, will guard your hearts and your minds in Christ Jesus.”) - It means to not worry about anything but enter into prayer. Then, God promised us peace. I gave this message before that if we give our entire heart and mind to God, then everything is finished. There is something that we must hold onto here? What is considered our heart? Our heart has the power to control our emotions. If we cannot control our emotions, then great problems can come. If we cannot control our emotions, then we can commit severe and detrimental results such as murder, if it gets that severe. You have to learn how to control your emotions because everything starts from your heart. Your heart is guided by your mind. In simple words, if we have wrong thoughts then we will have the wrong heart. If we have a good mind, then we have peace and goodness within our heart. If we have a gospel mindset, then the gospel can become imprinted in our hearts. That is why having a gospel mindset is so important. Whatever we listen to, see, and hear all influence our thoughts and mind. That is why everything that you read and see, that all gets imprinted in your mind so when a moment comes when you need that knowledge or information, it is able to come out of your mind. That is why our thoughts control our mind and the way we think. Your thoughts control your mind and your mind controls the way you behave and act. That is why we must control our thoughts well. What is important is that you act and behave according to what you know and what is stored in your mind. That is why, your mind can’t form knowledge of things you haven’t heard, seen, or know of. Your thoughts only come from what you know and heard of. That is why God tells us that we must guard our hearts, mind, and soul. Then, the method to do this is by giving thanksgiving. The way to protect our mind, heart, and soul is through 24-hour prayer. Then, the gospel can become imprinted in us and healing will take place.
We need to receive spiritual healing but what is the method to receive this healing?
2) The method of spiritual healing
Those who are spiritually afflicted, we can see that Satan is in control over your thoughts and mind. But if you know the source that is feeding your problems, then you can receive healing. If we know the source of our problems then healing becomes really easy. However, whenever we try to concentrate on the Word of God, Satan always finds a way to distract us. But if you are able to concentrate for five minutes in the gospel without any side thoughts at all, then you can receive healing and see results. However, the reality is that we cannot concentrate. Satan is always attacking us to prevent us from concentrating on the gospel. That is why concentrating on the gospel is so important. But if you concentrate on the wrong things, that leads to addiction. For nonbelievers when they focus on something else, that leads to addiction and obsession. Once you become addicted to something, you become obsessed. There are people who are addicted to something, they tell themselves that they will and can stop but they cannot control themselves, and this leads to mental problems. The biggest problem with mental problems is that it will lead people to cancer. People who are mentally suffering, you cannot solve their mental problems easily. In order to solve their problems, many people end up falling into addiction. They end up becoming addicted to drugs, alcohol, and games.
The problem is that we need to heal addiction and obsession but what must we do? We must see the origin of obsession and addiction. The origin of obsession and addiction all starts with your thoughts. The problem is that wrong things get imprinted in us. Healing is able to take place when we are able to change our wrong thoughts and imprints into imprints of God’s and gospel oriented thoughts. In the Bible, it tells us the simple solution to solve this. It is written in John 15:7 (“If you remain in Me and My words remain in you, ask whatever you wish, and it will be done for you.”) - If we concentrate on God and God’s Word, then we can receive healing. Then, that means that we must just focus and concentrate on the Word of God. Then, how can we concentrate on the Word of God? One method is through transcribing the pulpit Sunday message. When you transcribe, you are able to concentrate. It also tells us to memorize the Word of God. When you memorize on the Word, then God and the Holy Spirit will work. Then, focus on prayer. Prayer is thinking about the Sunday pulpit message and enter into the covenantal prayer. The moment you believe, then works will raise. the Bible tells us it is so simple. If this is all that you have to do, then you just need to do it.
3) Covenant prayer
Then, how can we do covenantal prayer? Hold onto this Word and enter into concentration. Then, the Holy Spirit will work. First, hold onto Hebrews 2:14 (“Inasmuch then as the children have partaken of flesh and blood, He Himself likewise shared in the same, that through death He might destroy him who had the power of death, that is, the devil.”) - The message was given to us after Jesus Christ came down to Earth in human flesh as the Word of God. The reason why Jesus Christ came as the Word of God was to die for us and to overcome the powers of the enemy, Satan. In other words, when Jesus died on the cross, He completely broke the powers of Satan, once in for all. The moment you believe that Jesus Christ died on the cross for you, then all darkness has no choice but to flee and be broken down. Do you believe in this. The moment you believe this, the darkness has no choice but to broken down.
Hold onto Isaiah 53:5-6 (“But He was wounded for our transgressions, He was bruised for our iniquities; The chastisement for our peace was upon Him, And by His stripes we are healed. 6 All we like sheep have gone astray; We have turned, every one, to his own way; And the Lord has laid on Him the iniquity of us all.”) - In other words, Jesus was pierced and wounded to solve us of our fundamental and original sin and problems. He had to suffer on the cross to heal us completely of our spiritual problems. When it said that by His stripes, we are healed, this means that He even solved us of our physical problems. He has completely solved and freed us from the problem of sin. He has completely finished it on the cross. The moment you believe in this, then it is finished for you.
Matthew 27:51-52 (“Then, behold, the veil of the temple was torn in two from top to bottom; and the earth quaked, and the rocks were split, 52 and the graves were opened; and many bodies of the saints who had fallen asleep were raised.”) - When Jesus Christ died on the cross, it said the large veil that separated the temple and the high priest was ripped. This meant that the way to meet God was opened for us. The evidence of that is written when it said that the moment the veil ripped, the earth quaked, the rocks were split, and the bodies of the saints who were asleep were raised. It said that graves were opened and the bodies of the saints were raised from the dead. The fact that they had life from the dead, that means that they were solved of their problems. I am not sure how those people died but the fact is that their problems were completely solved. When you hold onto the covenant, then your problems will be completely and solved in an instant. Meditate on this and imprint it in your life. Then, every problem will be solved. No matter what problem is it, whether it be spiritual, mental, or physical problem, if you pray with your problems inside the covenant, then it will be solved.
<Conclusion>
Hold onto Isaiah 41:10 (“Fear not, for I am with you; Be not dismayed, for I am your God. I will strengthen you, Yes, I will help you, I will uphold you with My righteous right hand.’ ”) - God promised us that He will be with us. You may not see that God is with us but God is with us. You may forget about God at times but God is your God. Our God will strengthened us. He is helping us right now. And, promised to uphold us with His righteous right hand. Believe in this. Be victorious in he name of Jesus Christ.
Comments