녹취 다운로드
참된 성공의 비밀(행25:23-27)
서론
제가 어떤 선교사님에 대한 기사를 읽었다. 1908년도에 한국에 온 여자 선교사에 대한 이야기이다. 이 분이 온 지가 9개월 밖에 되지 않았을 때의 일이다. 25살이라는 나이로 순교를 당했다. 그 분이 죽기 전에 부모님에게 쓴 편지가 발견되었다. 그 내용을 보면서 안타까운 마음이 들었다. 한 쪽에서는 탄압이 점점 심해지고 있습니다. 그저께는 예수님을 영접한 자 일주일도 안된 서너명이 끌려가서 순교를 당했습니다. 토마스 선교사, 제임스 선교사도 순교를 했습니다. 선교 본부에서 철수하라는 지시가 있었습니다. 그러나 대부분의 선교사들은 전도한 조선인들과 숨어서 예배를 드리고 있습니다. 그들은 모두가 순교할 작정으로 있는 것 같습니다. 아버지 어머니 어쩌면 이 편지가 마지막일 수도 있습니다. 제가 이 곳에 오기 전에 뒤 뜰에 심었던 한 알의 씨앗이 내년이면 꽃으로 활짝 피겠지요. 그리고 또 다른 씨앗을 만들어내겠지요. 저는 이곳에서 작은 씨앗이 되기로 결심했습니다. 제가 씨앗이 되어 이 땅에 묻히고 하나님의 시간이 되면 아마 조선 땅에 많은 꽃들이 피게될 것입니다. 그 때는 이 곳 사람들도 여러나라에서 씨앗이 될 것입니다. 저는 이 땅에 저의 심장을 묻겠습니다. 이것은 조선을 향한 저의 열정이 아닙니다. 조선을 향한 하나님의 열정이라는 것을 알게되었습니다. 어머니 아버지 사랑합니다. 루비 켄드릭. 스물 다섯이라는 나이로 순교를 당했다. 저는 이것을 읽으면서 여러가지 생각을 하게되었다. 스물 다섯 렘넌트, 어린 나이에 주님을 뜨겁게 사랑하는 마음으로 한국 땅에 와서 복음을 전했다는 사실이 참으로 놀랍다. 금방 예수님을 영접한 사람까지도 죽이는 판에 무서워하지 않고 순교할 각오를 갖고 복음을 전하겠다는 이 열정을 보고 정말로 깜짝 놀랐다. 이런 열정과 순교하는 마음, 또 순교를 통해서 한국이 복음화가 된 줄로 믿는다. 이 사람들이 여러나라의 씨앗이 될 것이라고 한 기도가 자기 순교의 피를 통해서 그대로 이루어지고 있는 것을 볼 수 있다. 저는 이것을 몇 번을 읽어보고 마음에 기도했다. 하나님 우리 교회도 이런 교회가 되게 하옵소서. 우리 렘넌트들이 이런 렘넌트가 나오게 하옵소서. 우리 중직자들이 이런 중직자가 되게 하옵소서. 정말로 이런 기도가 나왔다. 저에게도 하나님 이 열정을 허락해주옵소서. 참 성공이 무엇일까. 이 사람들은 어리석은 삶을 살았는가. 저는 이 분의 편지를 보면서 정말로 성공한 분이다 하는 마음이 들었다. 우리는 이 참 성공자를 바라보면서 그런 삶을 살도록 기도하면서 나아가야할 줄로 믿는다. 우리가 같이 본문을 읽었습니다만 세상에서 성공한 사람들의 이야기가 나온다.
1. 세상의 성공자
1) 아그립바 왕
행25:23 이튿날 아그립바와 버니게가 크게 위엄을 갖추고 와서 천부장들과 시중의 높은 사람들과 함께 접견 장소에 들어오고—
왕이 휘왕찬란한 왕복을 입고 접견 장소로 들어갔다. 버니게는 자기 누이 동생인데 그도 화려한 옷을 입고 같이 들어갔다. 그런데 사실 아그립바 왕은 로마의 눈치를 보면서 정치를 하는 사람이었다. 그리고 자기 동족이 멸망하는 AD 70년에는 로마의 편을 들어 자기 사람들을 많이 죽이는 일을 범했다. 자기 정권을 위해서. 왕정을 조금 더 오래하고 싶어서 그런 일을 했다. 버니게는 아그립바의 동생인데 사치와 음란으로 유명했다. 그 사람들이 아주 화려한 옷을 입고 들어갔다. 뿐만 아니라 이 남매를 뒤따라서 수 많은 사람들이 화려한 옷을 입고 따라 들어갔다. 이것을 보게되면 바울을 청문회를 하기 위해서 모인 것인데 이것이 얼마나 중요한 일인가를 그들 스스로 알았던 것을 볼 수 있다. 지금 이 모임은 재판하기 위해서 모인 것이 아니다. 이미 사도바울의 가이사 상소는 결정 난 것이었다. 그런데 모든 사람들이 모였다. 어떻게 모이게 되었는가. 베스도 총독이 문제가 있었다고 얘기했기 때문이다.
행 25:25 내가 살피건대 죽일 죄를 범한 일이 없더이다—
베드도 총독은 사도바울이 죽일 일이 없습니다 했다. 그렇다면 베스도 총독은 마땅히 사도바울을 석방을 시켜야하는 것이다. 그것을 알았음에도 유대인들이 워낙 강하게 죽이길 원하니까 백성들의 눈치를 보면서 결정을 내리지 못한 것이다. 이 사도바울은 이 상태를 알고 내가 가이사를 만나겠습니다 하고 상소를 했다. 상소를 하니까 더 큰 문제가 생겼다. 죄가 있어야 상소를 할 텐데 죄가 없으니 상소할 자료를 만들 수 없는 것이다. 그래서 26절에 보면 총독이 솔직하게 이야기한다.
2) 베스도 총독
행25:26 그에 대하여 황제께 확실한 사실을 아뢸 것이 없으므로 심문한 후 상소할 자료가 있을까 하여 당신들 앞 특히 아그립바 왕 당신 앞에 그를 내세웠나이다
자료를 찾을 수 없으니까 유대왕인 아그립바 왕 당신이 나에게 가르쳐달라고 얘기하는 것이다.
행 25:27 그 죄목도 밝히지 아니하고 죄수를 보내는 것이 무리한 일인 줄 아나이다 하였더라
상소할 자료도 없이 그냥 보낸다면 황제가 보고 무능한 총독으로 볼 수 있기 때문이다. 이것은 아주 중요한 순간인 것이다. 그런데 여기서 중요한 것을 또 하나 잡아야겠다. 지금 베스도는 자기의 유익을 위해서 모든 사람을 다 모은 것이다. 그런데 이것을 영적인 눈으로 본다면 전혀 다른 현상인 것을 볼 수 있다.
2. 언약 속에 있는 자
1) 사도 바울
하나님의 놀라운 섭리가 그 가운데 역사하고 있었다는 것을 우리가 발견할 수 있다. 하나님께서 그 불신자들을 복음을 듣게하기 위해서 부르신 것이다. 지금 세상 명예를 위해서 부를 위해서 자기 유익을 위해서 살아가는 사람들을 향해서 너희들이 정확한 복음을 들어봐라 하고 살 수 있는 기회를 열어주시는 것이다.
벧후3:9 주의 약속은 어떤 이들이 더디다고 생각하는 것 같이 더딘 것이 아니라 오직 주께서는 너희를 대하여 오래 참으사 아무도 멸망하지 아니하고 다 회개하기에 이르기를 원하시느니라
하나님께서 만일 죄 있는 사람을 그대로 심판하게 되면 이 땅에 남아있을 사람이 없을 것이다. 하나님은 어떤 범죄자들도 회개하고 하나님께 돌아오기를 원하신다. 이런 하나님의 긍휼하심 때문에 이 악한 죄인들에게 다시 한 번 기회를 주시는 것을 볼 수 있다. 우리도 정확하게 복음을 증거해서 생명 살리는데 전력을 다해야할 것을 생각할 수 밖에 없다. 26말씀을 보면 하나님이 말씀을 정확하게 듣도록 하신다.
행 25:26 그에 대하여 황제께 확실한 사실을 아뢸 것이 없으므로 심문한 후 상소할 자료가 있을까 하여 당신들 앞 특히 아그립바 왕 당신 앞에 그를 내세웠나이다
사도바울이 지금부터 이야기를 할텐데 자세히 들으시고 죄를 발견하게 되면 그것을 상소 자료로 삼겠습니다 하는 얘기이다. 그 많은 사람들이 사도바울이 얘기할 때 죄를 찾아야하니까 자세히 들어야하는 것이다. 모든 과정을 보면 하나님께서 분명하게 역사하시는 것을 볼 수 있다. 그 많은 사람들을 모아놓고 사도바울을 사용하신 것을 보아야겠다.
2) 바울의 언약의 여정
많은 사람들에게 사도바울은 내세운 이유가 무엇인가. 그 사람들에게 이야기 할 수 있는 말씀이 있었고 복음이 있었고 확실한 지식이 있었다. 사도바울에게는 확실한 신앙과 언약이 있었다. 우리가 계속 언약에 여정 속에 있는 사람을 사용하시고 축복하신다는 것을 보고 있다. 사도바울이 잡은 언약은 무엇인가. 우리가 계속 보고있습니다만 사도바울은 행 1:8의 언약을 확실이 붙잡고 언약대로 나아간다.
행1:8 오직 성령이 너희에게 임하시면 너희가 권능을 받고 예루살렘과 온 유대와 사마리아와 땅 끝까지 이르러 내 증인이 되리라 하시니라
사도바울은 이것을 절대언약으로 붙잡았다. 사도바울을 부르실 때 하나님께서 주신 말씀이 있다.
행9:15 주께서 이르시되 가라 이 사람은 내 이름을 이방인과 임금들과 이스라엘 자손들에게 전하기 위하여 택한 나의 그릇이라
주님께서 아나니아을 통해 주신 이 말씀을 사도바울이 알게되고 붙잡게 되었다. 나의 택한 그릇이라는 것은 chosen instrument라고 되어있다. 나의 그릇이라는 것은 vessel을 나타낸다. 사도바울에게 정확한 비전을 가르쳐주신 것이다. 사도바울은 주님을 만나고 난 다음에 언약을 잡고 결단한 것이 행 19:21 말씀이다.
행19:21 -- 내가 거기 갔다가 후에 로마도 보아야 하리라 하고
예루살렘에서 어마어마한 역사를 일으킨 다음에 내가 로마도 갈 것이다 하면서 자기의 꿈을 이야기했다. 하나님의 절대계획을 붙잡은 것이다.
행 23:11 그 날 밤에 주께서 바울 곁에 서서 이르시되 담대하라 네가 예루살렘에서 나의 일을 증언한 것 같이 로마에서도 증언하여야 하리라 하시니라
이 기도 가운데서 사도바울은 정확한 응답을 받게된다. 하나님께서 로마로 나를 보내시겠구나 하는 것을 확실히 잡게된 것이다. 어떤 핍박과 문제가 와도 상관없는 것이다. 그 언약이 있었기 때문에 하나님께서는 하나님의 열심으로서 이런 일을 이루어가시는 것을 사도바울은 보고있는 것이다. 오늘 본문에도 사도바울은 아무것도 한 것이 없다. 하나님께서 아그립바왕 총독 천부장 모든 귀족들을 모아놓으시고 복음 전해라 하고 환경을 만들어주신 것이다. 이것은 하나님의 열심이다. 우리가 이 응답을 받아야할 줄로 믿는다. 나중에 유라굴로 태풍 속에서도 말씀을 주신다.
행27:24 바울아 두려워하지 말라 네가 가이사 앞에 서야 하겠고 또 하나님께서 너와 함께 항해하는 자를 다 네게 주셨다 하였으니
하나님의 절대목표이다. 여러분 여기서 한 가지 생각해볼 것이 있다. 사도바울은 틀림없이 네로 황제를 만났을 것이다. 하나님께서는 어쩄든지 사도바울을 데리고 가서 로마 황제 앞에 세우기를 원하셨다. 역사 기록에 만나서 석방되었다는 기록이 있다. 중요한 것은 가이사에게 복음을 전했을텐데 가이사가 영접을 했는가이다. 네로 황제가 영접했다는 소리가 없다. 앞으로도 나타납니다만 오늘도 아그립바 왕과 버니게와 총독이 영접했다는 얘기가 없다. 영접도 하지 않는데 왜 그렇게 하나님께서 열심을 내서 복음을 전하시게 하는가. 여기서 중요한 것을 잡아야겠다. 영접을 하든지 안하든지 우리는 계속해서 복음을 전해야한다. 저 사람은 복음을 안받을거야 하고 돌아서는게 아니라 하나님께서는 어떻게든지 불신자들, 고통받는 자들, 사단에게 잡혀있는 자들이 복음을 받기를 원하고 계신다. 이게 바로 아가페 사랑이다. 네로는 이 사건이 있은지 얼마후에 폭군으로 편해서 사도바울을 죽이고 베드로를 죽이고 다 죽이게된다. 그러나 하나님께서는 그래도 그들에게 가서 복음을 전하기 원하신다. 정말 승리하는 여러분 되시길 바란다. 우리가 복음 가진 것이 얼마나 감사한지 다시 한 번 붙잡으시기 바란다.
3. 복음 속에 있는 자
1) 진짜 응답
여기서 우리가 다시 한 번 붙잡아야겠다. 하나님께서 보시기에 참된 성공자가 누구인가. 하나님이 쓰시는 자가 누구인가. 오늘 말씀을 보게되면 복음 속에 있는 자를 쓰신다. 복음 속에 있는 자는 절대 응답을 받는다. 절대 응답을 받기위해서는 사도바울처럼 붙잡을 것이 있다. 그것이 바로 마 16:16을 나의 고백으로 받아들이는 것이다. 이것은 영원한 메세지이다.
마16:16 시몬 베드로가 대답하여 이르되 주는 그리스도시요 살아 계신 하나님의 아들이시니이다
그리스도는 사단의 세력을 완전히 깨뜨리신 참 왕이시다. 죄와 저주에서 완전히 해결하신 참 제사장 되신 그리스도이시다. 지옥배경에서 완전히 벗어나게 해주신 참 선지자이시다. 이 분을 나의 주인으로 영접한 자만이 절대응답을 받을 자격이 있다. 우리가 주는 그리스도시요 살아계신 하나님의 아들이십니다를 정말 고백하게되면 고후 5:17이 저절로 되어진다.
고후5:17 그런즉 누구든지 그리스도 안에 있으면 새로운 피조물이라 이전 것은 지나 갔으니 보라 새 것이 되었도다
예수 그리스도를 영접하는 순간에 옛 것은 벗어버리고 새 것이 된다. 나도 모르게 새로운 완전히 피조물이 된다. 그럼 새로운 삶이 무엇인가. 갈 2:20이다.
갈2:20 내가 그리스도와 함께 십자가에 못 박혔나니 그런즉 이제는 내가 사는 것이 아니요 오직 내 안에 그리스도께서 사시는 것이라 이제 내가 육체 가운데 사는 것은 나를 사랑하사 나를 위하여 자기 자신을 버리신 하나님의 아들을 믿는 믿음 안에서 사는 것이라
우리 모든 것을 다 주님 앞에 맡기는 것이다. 이것이 되어질 때 진짜 응답을 받는 축복의 역사가 나타날 줄로 믿는다.
2) 실제 변화
내 삶과 환경과 모든 것이 바뀌는 축복이 갈 2:20될 때 나타난다. 그 때는 절대 주권이 믿어지기 시작한다. 절대 주권이 믿어지는 순간에 하나님 말씀이 내게 임한다. 나의 사명이 발견되어진다. 사명을 깨닫게 되면 뜻을 정하게된다. 우리가 뜻을 정하게 될 때 갱신의 역사가 나타난다.
단1:8 다니엘은 뜻을 정하여 왕의 음식과 그가 마시는 포도주로 자기를 더럽히지 아니하리라 하고 자기를 더럽히지 아니하도록 환관장에게 구하니
뜻을 정하는 것은 결단하는 것을 나타낸다. 아까 순교당한 선교사 이야기를 했습니다만 자기는 내 심장을 한국 땅에 묻기로 했습니다 했다. 나는 주님을 위해서 생명을 드리겠다는 결단을 내린 것이다. 그것이 뜻을 정하는 것이다. 나는 어떤 일이 있더라도 주님만을 위해서 살겠다 뜻을 내리는 것이다. 단 3:16에 사드락과 메삭과 아벳느고가 결단한다. 우상숭배하면 살려주겠다고 했더니 이야기했다.
단3:16 사드락과 메삭과 아벳느고가 왕에게 대답하여 이르되 느부갓네살이여 우리가 이 일에 대하여 왕에게 대답할 필요가 없나이다
그들은 이미 결단했기 때문이다. 어떤 일이 있더라도 우상숭배하지 않겠다고 결단한 것이다. 풀무불에 들어가도 하나님이 살려주실 것이고 살려주시지 않아도 죽겠습니다 하는 이야기이다. 오직 예수를 붙잡은 것이다. 마음을 정했다는 것은 이것을 나타낸다. 오직 그리스도만을 위해서 살겠다 정하는 것이다. 에 4:16에 에스더 왕후도 그런 결단을 했다.
에 4:16 – 나도 나의 시녀와 더불어 이렇게 금식한 후에 규례를 어기고 왕에게 나아가리니 죽으면 죽으리이다 하니라
에스더가 결단하고 나니까 하나님께서 그를 지켜주셨다. 이 결단을 통해서 전 유다민족이 다 살아났다. 이 한 명의 결단으로 이처럼 엄청난 역사가 나타난 것이다. 우리는 옛 틀로 인해 많은 어려움을 당하고 있다. 안했으면 좋겠는데 옛날 습관에 걸려서 자꾸만 실패한다. 그것을 완전히 깨버리고 새 틀을 붙잡는 것은 결단하는 것이다. 나는 오직 주님의 영광만을 위해서 복음만을 위해서 살겠다고 결단하는 것이다. 이 때 절대 응답 속으로 들어가게된다. 그 선교사가 ‘내 심장을 이 땅을 묻겠습니다, 내가 뿌린 씨를 통해서 이 사람들이 나중에 많은 사람들을 살릴 수 있을 것입니다’ 했던 기도가 그대로 열매를 맺게되는 것이다. 세상 사람들도 결단할 때는 죽음의 위기에서 벗어난다. 믿는 사람이 결단할 때는 세상을 바꾸는 역사가 일어난다. 하나님께서 예비하신 절대 응답 속으로 들어갈 줄로 믿는다.
결론
눅 1:38 마리아가 이르되 주의 여종이오니 말씀대로 내게 이루어지이다 하매 천사가 떠나가니라
처녀가 잉태한 사실이 밝혀지게 되면 돌로 맞아 죽는다. 그러나 마리아는 말씀대로 내게 이루어지이다 하고 결단했다. 이 결단을 통해서 세상에서 그 누구도 받지 못할 축복을 받았다. 저는 세상에서 여자 중에 가장 축복받은 사람이 마리아 같다. 사도바울이 남자로서는 제일 큰 축복을 받았다. 렘넌트 7명의 특징은 죽을 각오로 복음을 잡았다는 것이다. 나의 모든 삶의 목적은 주님의 영광만을 위해서 사는 것이다. 이 한해를 마감하면서 이것을 다시한번 결단하는 귀한 시간 되기를 바란다.
The Secret to True Success (Acts 25:23-27)
Rev. Myung-sin Choi
Scripture: “ 23 So the next day, when Agrippa and Bernice had come with great pomp, and had entered the auditorium with the commanders and the prominent men of the city, at Festus’ command Paul was brought in. 24 And Festus said: 'King Agrippa and all the men who are here present with us, you see this man about whom the whole assembly of the Jews petitioned me, both at Jerusalem and here, crying out that he was not fit to live any longer. 25 But when I found that he had committed nothing deserving of death, and that he himself had appealed to Augustus, I decided to send him. 26 I have nothing certain to write to my lord concerning him. Therefore I have brought him out before you, and especially before you, King Agrippa, so that after the examination has taken place I may have something to write. 27 For it seems to me unreasonable to send a prisoner and not to specify the charges against him.' ”
<Introduction>
I read an article regarding a missionary and this story was about a woman missionary, Ruby Kendrick, in Korea in 1908. This woman arrived in Korea for only nine months but at the age of 25, she was martyred. Before she was martyred, they discovered a letter that she wrote to her parents. The content of the letter was so heartbreaking.
In her letter to her parents she wrote, “ ‘Dad, mom! This land, Chosun, is truely a beautiful land. They all resemble God. I see their good heart and zeal for the gospel, and I believe that in few years it will be a land overflowing with the love of Christ. I was children walking over 10 miles on barefoot to hear the gospel and the love of God in them encourages me. But the persecution is getting stronger. Two days ago, three or four of those who have accepted Christ less than a week have been dragged away and were martyred. Missionary Thomas and James were also martyred. There were orders from the mission board to return, but the most missionaries are in hiding and worshiping with those whom they have shared the gospel with. It seems that they are all planning to be martyred. Tonight, I have a strong desire to return home. I remember you mom who resisted to the last moment of me leaving the port because of the stories of the hate of foreigners and opposition to the gospel. Dad, Mom! Perhaps, this may be the last letter I will be writing. The seed that was sown in the backyard before I came out here must be filling our neighborhood with flowers. Another seed bear many flowers in the land of Chosun and they will be seeds to other nations. I will bury my heart in this land. I realized that this passion for Chosun that I have is not mine but God’s passion toward Chosun. Mom, Dad! I love you.’ "
She was martyred at the age of 25. When I read this latter of this missionary, it made me think a lot. At this young age of 25, she had this loving, passionate heart for God and with that heart, she came all the way to the land of Korea to sacrifice her life for God. I was so moved. Even despite the threat of death, she was not afraid but continued to pursue her heart to continue to proclaim and preach the gospel. Because of these missionaries’ passion and heart for missions, this was why Korea was evangelized to and the gospel was proclaimed. Because of her prayers and through her missions’ work, she was praying that her heart and work for Korea missions will bloom like a seed that was sown in her background and I think her seed has bloomed all throughout Korea. I read this letter numerous times and I prayed this prayer, “I pray that our church will have the same works take place. May our remnants and church officers become like this.” I had this prayer. I prayed that God will grant us the same passion.
What is true success? Do you think these missionaries just threw away their lives for no reason? When I read this letter, I realized that she was truly a successful individual. When we look at those who had true success, we need to pray that we can achieve that same, true success that the Bible speaks about. In today’s scripture, it talks about those who had success in this world.
1. The Successful of the World
1) King Agrippa
Verses 23, 25 - King Agrippa came with his great, majestic, and royal clothes and entered the auditorium along with Bernice, his young sister, and governor Festus who also worse great, majestic clothings. But, King Agrippa was someone who was under the rule of the Roman empire and Caesar so he had to live and rule under the watchful eye of Caesar. Also, in AD 70, when King Agrippa’s own people were perishing, he sided with the Roman government and allowing the perishing of his own people. He did all of this for his own gain and to allow the prosperity of his own kingdom and ruling to continue. Bernice was Agrippa’s young sister and she was known for her extravagance and lewdness. These people, King Agrippa and Bernice entered the auditorium with these majestic and extravagant clothes, and many people with the same fashion followed behind them. They came to this meeting for Paul’s hearing and they knew how important this hearing was going to be. But the reason why they were gathering together was not for a trial because Paul already had received his appeal when he decided to come before Caesar to make his appeal. But all these people gathered together to hear this but why did all of these people gathered together for this?
Verse 25 - There was a problem with governor Festus. Festus confirmed that Paul did nothing deserving of death, so rightfully, Paul should be freed and released. But, knowing this, what was cruel of Festus was that he couldn’t release or execute Paul because he wanted to be in favor of the Jews. Paul knew of this so that he decided to stand before Caesar. But another problem arose. There needs to be a crime that Paul committed so that governor Festus can accuse him of something when Paul and him stood before Caesar but there was no evidence of any crime that Paul. Therefore, there was nothing that governor Festus could bring before Caesar in Paul’s trial. Verse 26 - Since, there was nothing to accuse Paul about, Governor Festus requested King Agrippa to find something against Paul since governor Festus knew that King Agrippa knew the law well.
2) Governor Festus
Verses 26-27 - When Caesar requests for the “crime” to presented before him during the trial, there needs to be evidence of crime or accusation but there was none for Paul. This was very important moment. But we need to hold onto something important here. For the sake of his own benefit, Governor Festus gathered all of these people together but if we look at this spiritually then we can see something different.
2. Those Who Are in the Covenant
1) The Apostle Paul
In the midst of this, we can see God’s providence. In other words, God gathered all of those people so that they could hear the gospel. For their own worldly benefits and gains, all of these people gathered together but instead, in God’s eyes and plans, God gathered all of them so that they could receive His grace and listen to the gospel.
2 Peter 3:9 (“The Lord is not slack concerning His promise, as some count slackness, but is longsuffering toward us, not willing that any should perish but that all should come to repentance.”) - If God judges those who are sinners, then everyone would be judged and no one would survive that judgment. But God is waiting for those who will repent towards Him and be saved. God was opening the way for people to come and receive the gospel. If you look at this, God was preparing the way for people to receive the gospel. God did not just send Paul but God allowed the environment where people could accurately receive the gospel.
Verse 26 - What does this mean? Governor Festus was asking King Agrippa to listen to Paul very carefully so that they can find a crime against him. It wasn’t about whether or not they could hear the gospel or not but they had no choice but to listen to the gospel carefully and accurately that Paul was proclaiming to them. You can see that God worked so that the people had no choice but to listen to the gospel very accurately. When this setting was set, God allowed Paul to share and proclaim the gospel. Why did God allow them to stand before Paul? This was because these people needed to listen to the gospel and Paul also possessed the true faith to relay this accurate and absolute gospel. You can see that God blesses those who are within this covenant journey.
2) Paul's covenant journey
What was the covenant that Paul held onto? You can see that Paul accurately and absolutely held onto the covenant of Acts 1:8 (“But you shall receive power when the Holy Spirit has come upon you; and you shall be witnesses to Me in Jerusalem, and in all Judea and Samaria, and to the end of the earth.”) - Paul held onto this as his absolute covenant. When God called Paul forward, He called him with the message of Acts 9:15 (“But the Lord said to him, 'Go, for he is a chosen vessel of Mine to bear My name before Gentiles, kings, and the children of Israel. ”) - This was the message that God gave to Abraham and God gave the same covenant and message of Paul. My chosen instrument, this meant that they were God’s chosen vessel. God was giving Paul his accurate vision. Paul held onto God’s covenant, therefore, he was able to receive his absolute vision as seen in Acts 19:21 (“When these things were accomplished, Paul purposed in the Spirit, when he had passed through Macedonia and Achaia, to go to Jerusalem, saying, 'After I have been there, I must also see Rome.' ”) - You can see that Paul was able to hold onto God’s absolute plan.
Acts 23:11 (“But the following night the Lord stood by him and said, 'Be of good cheer, Paul; for as you have testified for Me in Jerusalem, so you must also bear witness at Rome.' ") - It said that God spoke to Paul the following night, which means that God was answering Paul’s prayer. Through this prayer of Paul, Paul was able to receive the absolute, accurate answer. Paul realized that God called him so that he could go to Rome and he held onto this accurately. So therefore, nothing became a problem for Paul because he realized that he needed to go to Rome and nothing would get in his way. Because he held onto God’s covenant, he was able to see how God was leading him throughout his situations. As we can see in today’s scripture, Paul didn’t do anything but God allowed all of this to take place where all people and all high officials gathered before him. This was God’s work. We need to receive this same answer.
Acts 27:24 (“Saying, ‘Do not be afraid, Paul; you must be brought before Caesar; and indeed God has granted you all those who sail with you.’ ”) - As you know this Biblical verse was spoken when Paul was experiencing the storm while he was on the ship. This was God’s absolute covenant. Paul’s absolute goal was to meet Caesar, Caesar Nero. God wanted Paul to stand before Caesar. There was a record of Paul meeting Caesar but the important question is, God did allow Paul to meet Caesar and share the gospel with him but did Caesar accept the gospel or not? It wasn’t recorded if Caesar accepted the gospel or not and there was no recording if the high officials accepted the gospel or not either. They didn’t even accept the gospel but why did God go through all of this effort for Paul to share the gospel to them? We need to hold onto something important here.
Whether or not people accept the gospel or not, we need to continue to proclaim the gospel no matter. Even if you see no hope in people or the field, there are always people that God prepared to receive the gospel. This is agape love. After Caesar heard the gospel, he ends up persecuting and killing Paul and other disciples of God. But God still wanted Caesar and the people to listen to the gospel. May you be victorious. We need to hold onto how thankful we should be that we have accepted and received the gospel.
There is something else that we need to see here. Who does God see as the most successful? Who does God end up using? God uses those who are in the gospel.
3. Those Who Are in the Gospel
1) True answers
Those who are in the gospel, they will receive answers. If you want answers, then there is something that we must hold onto accurately. The message that we must hold onto is Matthew 16:16 (“Simon Peter answered and said, 'You are the Christ, the Son of the living God.' 18 And I also say to you that you are Peter, and on this rock I will build My church, and the gates of Hades shall not prevail against it.”) - This message is the eternal message, this message is everything. Jesus Christ completely broke the powers of Satan, He is the True King. He is the True Priest who has forgiven us from our sins once and for all. He is the True Prophet who has bought us out from the fate and destiny of hell. Those who have accepted this Jesus Christ into their hearts, they have the right to receive true answers.
When we truly and sincerely confess that Jesus is the Christ, then the first thing that happens to us is 2 Corinthians 5:17 (“Therefore, if anyone is in Christ, he is a new creation; old things have passed away; behold, all things have become new.”) - When you accept Jesus Christ, then the old has gone, the new has come. Without you knowing, you become a new creation.
Then, what is the new life? It is Galatians 2:20 (“I have been crucified with Christ and I no longer live, but Christ lives in me. The life I now live in the body, I live by faith in the Son of God, who loved me and gave Himself for me.”) - It is entrusting all things to God. When you do this, then true answers will come to you. Through Galatians 2:20, we are able to become a new person, receive new life, and experience the new start.
2) True change
Then, we can experience true change and you will start believing in God’s absolute sovereignty. When you are able to believe in God’s sovereignty, God’s Words will be fulfilled in your life. Then, you can discover the mission for your life. When you are able the mission for your life, then you can discover God’s true will. When you discover the will and purpose for your life, then you have renewal within your life.
Daniel 1:8 (“But Daniel purposed in his heart that he would not defile himself with the portion of the king’s delicacies, nor with the wine which he drank; therefore he requested of the chief of the eunuchs that he might not defile himself.”) - When Daniel found God’s purpose, he was able to find God’s mission and came to the resolution to not defile himself to the king’s delicacies. As we discussed in the introduction, we saw the heart of the missionary. We were able to see the missionary’s mission and resolution that no matter what happens, she will stake her life to preach the gospel.
Daniel 3:16-18 (“Shadrach, Meshach, and Abed-Nego answered and said to the king, 'O Nebuchadnezzar, we have no need to answer you in this matter. 17 If that is the case, our God whom we serve is able to deliver us from the burning fiery furnace, and He will deliver us from your hand, O king. 18 But if not, let it be known to you, O king, that we do not serve your gods, nor will we worship the gold image which you have set up.' ”) - Daniel’s three friends made a resolution. King Nebuchadnezzar promised them life if they agreed to idolatry but the three friends already resolved not to worship the idol, no matter what. They resolved that even if God doesn’t save them in the fire, they will still not commit to idolatry. They resolved to live for only God and only for the gospel.
Esther 4:16 (“Go, gather all the Jews who are present in Shushan, and fast for me; neither eat nor drink for three days, night or day. My maids and I will fast likewise. And so I will go to the king, which is against the law; and if I perish, I perish!”) - Esther also made a resolution. After Esther made this resolution, she came before the king and God protected her throughout the whole process. Through her resolution before God, none of the Jews were killed and they all lived. Due to one person’s resolution, great works arose.
We are having so many problems and conflicts because of our old frames. And, you don’t want to fall back into your old frames but you still get swayed by your old habits and nature, and eventually end up falling and failing. Then, how can you come of your old frame and enter into a new frame? It is possible when you make a resolution. You are making a resolution that you will live for only God and only to give glory to God. This is the start of entering into true answers.
We spoke about the missionary, Ruby Kendrick in the introduction and she stated that she made a resolution to bury her heart in the land of Chosun. Then, she prayed in her prayer to God that through the seed that she planted in Korea would allow many people to be saved and those who are saved will become the seed for other nations. I truly believe her prayers were answered. You can see that many people in this world would die for a cause but when the children of God make a resolution, we are able to save and change the entire world. May we enter into God’s absolute answers.
<Conclusion>
Hold onto Luke 1:38 (“Then Mary said, 'Behold the maidservant of the Lord! Let it be to me according to your word.' And the angel departed from her.”) - If the word gets around that the virgin Mary had a baby without a married spouse, she would be stoned to death. But we can see in this scripture that Mary made a resolution before God, “Let is be to me according to your word.”). Because of her resolution, she received a blessing that the whole world were able to see. I think she was and is the most blessed woman in the world. Just like Paul is the most blessed person in the world as well. The people who were in the place of great blessings and the 7 remnants, the commonality that they had was the resolution to stake their lives for God’s purpose and will. The goal for my life is to live for God’s glory alone. They held onto this resolution. As we end the year of 2019, may we also make the resolution in our lives.
Comentários