4.10.2022
임마누엘 달라스 주일 대예배
“영문밖 예수님께 나아가자"
최명신 목사님
본문
“우리에게 제단이 있는데 장막에서 섬기는 자들은 그 제단에서 먹을 권한이 없나니 이는 죄를 위한 짐승의 피는 대제사장이 가지고 성소에 들어가고 그 육체는 영문 밖에서 불사름이라 그러므로 예수도 자기 피로써 백성을 거룩하게 하려고 성문 밖에서 고난을 받으셨느니라 그런즉 우리도 그의 치욕을 짊어지고 영문 밖으로 그에게 나아가자” (히브리서 13:10-13)
서론
제가 얼마전에 뉴스를 봤다. 박근혜 전대통령이 감옥에서 나와 대구로 가는것을 봤다. 대구에 도착해서 많은 사람들 앞에서 기자회견을 하게 되었다. 그런데 갑자기 기자회견 중에 누가 병을 집어던졌다. 그때 그 병이 던져지자 마자 경호를 서던 여자가 몸을 던지더니 병을 손으로 막아냈다. 중국 에서는 그 경호원을 보고 참 놀라운 실력있는 경호원이다 라고 칭찬했다. 만약 던진것이 병이 아니라 폭탄 이었다면 그 경호원은 막다가 죽었을것이다. 그 사람은 대통령 경호실에 있는 사람 이라고 한다. 보통 대통령 경호원은 공채를 통해서 꼽는다고 한다. 주로 이 사람들은 보통 사람들이 아니라 7급 공무원으로 공무 생활을 한다고 한다. 들어가기가 쉽지 않고 경쟁력이 100: 정도 된다고 한다. PSAT 시험도 본다고 한다. 토익도 700 점 이상을 받아야 하고 영어면접과 토론면접도 본다고 한다. 뿐만 아니라 체력 시험도 본다. 제자리에서 멀리뛰는 시험부터 윗몸일으키기 까지 시험본다. 남자는 1분에 59번 이상을 해야 하고 여자는 1분에 52번 이상해야 1등급을 받는다고 한다. 그 경호청에 소속 되어있는 사람들의 평균 무술 단수가 5단 이라고 한다. 그렇게 힘든 과정을 거쳐 청와대 소속이 된 그들은 들어가서도 매일 혹독한 훈련을 받는다고 한다. 그 훈련의 핵심 내용이 주로 죽는 연습을 하는거다. 유사시에 무슨 일이 생기게 되면 몸을 날려 대통령을 보호하는 그런 연습인거다. 그러니까 대통령을 살리고 자기는 죽는 연습을 매일 하는거다. 놀라운것은 그 사람들이 매일 아침 나올때마다 목욕을 깨끗히 하고 머리와 옷매무새, 속옷 까지 깔끔히 하고 나온다고 한다. 그 이유인즉 만일에 죽게 될 경우 깨끗한 몸으로 자기 시체를 수습 할수 있게끔 그런 준비를 한다고 한다. 그 이야기 듣고 얼마나 놀랐는지 모른다. 그 사람들의 목적은 대통령을 살리는것이고 그를 살리기 위해 죽을 각오도 되있는것이다. 그것을 보며 대통령의 경호원도 대통령을 위해 목숨을 바치는 삶을 사는데 하나님 자녀된 우리야 말로 하나님을 위해 이렇게 살아야 되지 않나 생각했다. 그런데 사도 바울은 그렇게 살았던것 같다. 로마서 14:8 말씀 보면, “우리가 살아도 주를 위해 살고 죽어도 주를 위해 죽나니 그러므로 사나 죽으나 우리가 주의 것이로다” 라고 했다. 여러분들도 이러한 마음을 가지고 승리 하시기를 바란다.
1. 구약제사의 의미 The meaning of sacrifice in the Old Testament
1) 구약의 제사 Sacrifice in the Old Testament
히 Hebrews 13:10-11
레 Leviticus 6:30
특별히 오늘 말씀 중요한 말씀 하고있다. 이번주는 특별히 고난주간이다. 고난 주간 통해 중요한 말씀 주고 계신다. 10절 말씀 보면, “우리에게 제단이 있는데 장막에서 섬기는 자들은 그 제단에서 먹을 권한이 없나니" 여기서 우리가 먼저 알것은 구약 레위기서에 나오는 5대제사 이다. 번제, 소제, 화목제, 속죄제, 속건제 이렇게 다섯가지가 있다. 이 다섯가지 제사의 공통점이 있다. 핵심 내용이 바로 뭐냐 하면, 이 다섯가지의 제사는 출애굽한 이스라엘 백성들이 드리는 제사 였다는 사실이다. 출애굽 한 이스라엘 백성들은 우리식으로 말하면 구원 받은 백성을 말하고 그들이 지내는 제사가 다섯가지 였다는 말이다. 이 다섯가지 제사는 구원을 받기 위해 드리는 제사가 아니고, 구원 받은 사람들이 어떻게 신앙생활을 해야 하는가, 이것에 대한 의미를 가지고 있는 제사인것이다. 이스라엘 백성들이 애굽에서 나와서 가나안땅에 살지만 여전히 애굽에서 지낼때 체질을 가지고 살았던것이다. 그래서 그 체질을 바꾸기 위해 다섯가지 제사를 통해 계속해서 치유를 해 나간 모습이다. 이 다섯가지 제사 중에 번제 라고 다 태우는 제사 외에 나머지는 제사는 전부 그 음식을 제사장이 함께 나누며 교제를 하는 시스템 이었다. 그런데 성경에 보면 또 다른 제사가 하나 나온다. 레위기서 6:30 말씀 보면, “그러나 피를 가지고 회막에 들어가 성소에서 속죄하게 한 속죄제의 희생 고기는 먹지 못할지니 불사를지라” 라고 나와있다. 이 성소는 무엇을 의미하나, 지성소에 들어가 그 안에 피가 뿌려진 그 짐승의 고기는 먹지 말라 하는 말이다. 다섯가지 제사와 상관없이 대 속죄일날, 일년에 한번 있는 제사에 쓰인 그 고기는 절대 먹지 말라 이 말이다. 그래서 11절에 말하고 있다. “이는 죄를 위한 짐승의 피는 대제상이 가지고 성소에 들어가고 그 육체는 영문 밖에서 불사름이니라”. 대속죄일날 염소 2마리를 가지고 한 마리는 아사셀 염소, 다른 한 마리는 속죄 염소로, 속죄 염소의 피는 성전 안에서 뿌리되 나머지 육체는 모두 성밖에 내다가 전부 태워야했다 라는 말이다. 이때 드린 염소는 십자가에서 죽으신 예수님 자체를 의미 하는것이다. 예수님 자체의 몸을 상징 하는데 그 몸을 먹을수는 없지 않는가. 그러니까 여기서 완전히 태웠다 함은 예수님께서 완전한 죽음을 맞으실것이다 라는것을 나타낸다.
2) 예수님의 죽으심의 의미 The meaning of Jesus' death
히 Hebrews 13:12
요일 1 John 3:8
히 Hebrews 9:12
요 John 6:40
그러면 우리가 대속죄일의 의미를 바로 알아야겠다. 오늘 말씀 보게 되면, “그러므로 예수도 자기 피로써 백성을 거룩하게 하려고 성문 밖에서 고난을 받으셨느니라" 라고 말씀하고 있다. 예수님께서 십자가에 못박혀 돌아가실때 몸을 가지고 밖에 나가서 다 태우는것, 예수님께서 십자가에 못박혀 돌아가시는것을 말씀하고 있는것이다. 여기에 대해 중요한 것이 나타나는 부분이다, 레위기 16:22, “염소가 그들의 모든 불의를 지고 접근하기 어려운 땅에 이르거든 그는 그 염소를 광야에 놓을지니라.” 대속죄일날 속죄양은 피가 뿌려지고 성문 밖에서 완전히 다 태워져 죽임 받지만 또 하나의 아사셀 양은 모든 불의를 지고, 먼 광야에 데리고 가 거기서 짐승의 밥이 되도록 놔두라는것이다. 오늘 말씀 보면 모든 불의를 진 그 아사셀 양이 가서 짐승한테 먹힌다 되어있다. 그때 아사셀 이라는것은 사탄을 의미 하는데 그것을 먹는 짐승이 아사셀 양이 가진 모든 저주를 다 잡아 먹고 그 모든 저주가 그 짐승에게 전가 되는것이다. 저는 이 말씀을 볼때마다 하나님께서는 기가 막힌 방법으로 사단을 멸망 시키신다는것을 깨닫는다. 사단이 예수님을 모함해서 죽이지 않나. 그런데 사단이 죽인 예수님은 사실, 인간의 모든 죄와 저주을 모두 짊어지신 분 이시라는것이다. 그 모든 죄와 저주를 짊어지신 예수님, 어린양을 사단이 삼켜 버렸으니 그 모든 죄와 저주를 사단이 다 가져간 모습인것이다. 사단이 모든것을 다 먹어버리고 나니 예수님의 죄가 사단으로 다 전가 되는셈이다. 그래서 창세기 3:15에 여자의 후손이 뱀의 머리를 깨버릴것이라 말씀 하신것이다. 놀라운 하나님의 섭리와 지혜임을 알수가 있다. 히브리서 9:12 보면, “염소와 송아지의 피로 하지 아니하고 오직 자기의 피로 영원한 속죄를 이루사 단번에 성소에 들어가셨느니라” 라고 되어있다. 예수님 께서 대속제물로 죽으시고 부활하심으로 인해 영원한 속죄가 이루어진것이다. 그래서 영원한 성소에서 영원한 생명을 우리에게 보증 하고 계신다. 영원한 속죄 라는것은 완전히 끝났다는것을 말한다. 요한복음 6:40, “내 아버지의 뜻은 아들을 보고 믿는 자마다 영생을 얻는 이것이니 마지막 날에 내가 이를 다시 살리리라 하시니라". 이 사실을 믿기만 하면 영원한 생명이 주어지고 부활하게 될것이라 약속 하시는것이다.
2. 그리스도의 고난 Christ's passion
1) 영문 안에서의 고난 Passion (suffering) inside the camp
히 Hebrews 12:2
사 Isaiah 53:5
롬 Romans 10:4
그렇다면 여기서 우리가 그리스도의 고난을 한번 보아야겠다. 그리스도의 고난을 보게 되면 두가지로 나뉜다. 성 안에서 예수님께서 먼저 고난을 당하신 모습이 나온다, 히브리서 12:2, “믿음의 주요 또 온전하게 하시는 이인 예수를 바라보자 그는 그 앞에 있는 기쁨을 위하여 십자가를 참으사 부끄럼을 개의치 아니 하시더니 하나님 보좌 우편에 앉으셨느니라". 예수님께서 성 안에서 많은 부끄러움 당하셨다. 창조주 되신 하나님 되신 예수님께서 피조물에게 부끄러움을 당했다는 말이다. 인간들이 창조주 하나님을 침뱉고 머리를 치고 발길질을 하고 채찍질 하며 저주하고 조롱 했다는 말이다. 말이 안되는 순간이다. 그런데 오늘 말씀 보게 되면 기쁨을 위해 참으셨다고 했다. 그렇게 고통 당하는데 무슨 기쁨이 있나 이 말이다. 이사야 53:5에 그 기쁨을 이야기 한다, “그가 찔림은 우리의 허물 때문이요 그가 상함은 우리의 죄악 때문이라". 다시 말씀 드리면 예수님께서 찔리고 상함을 당하심이 우리의 영적문제 해결을 위해서 라는 말이다. 징계를 받음으로 우리가 평화를 누린다는 말이다. 예수님께서 받으신 징계로 우리가 영적문제, 정신문제가 해결 된다는 말이다. 채찍을 받음으로 우리는 나음을 받았도다, 예수님께서 맞으신 채찍은 우리의 육신의 질병을 치유하기 위해서 맞으신것 이라는 말이다. 예수님께서 기쁨을 위해 참으셨다는 말은, 이것을 통해 인간의 모든 문제를 완전히 해결 할수 있었기 때문에 갖은 고초를 마다하지 않으신것이다. 로마서 10:4 말씀 보게 되면 “그리스도는 모든 믿는 자에게 의를 이루기 위하여 마침이 되셨느니라" 라고 나온다. 예수님께서 당하신 모든 고초는 우리 인간이 하나님을 불순종 함으로 받아야 할 모든 죄값을 대신 받으신것으로 그 고통을 통해 그 문제를 완전히 끝내셨다. 기가 막힌 사건이다. 우리 문제를 해결하시기 위해 모든것을 맞고 감당해 내셨다는 말이다.
2) 영문 밖에서의 고난 Passion (suffering) outside the camp
레 Leviticus 16:22
요 John 19:30
그럼 성문 밖에서는 어떤 일이 있었나. 오늘 12절 말씀 보면, “그러므로 예수도 자기 피로서 백성을 거룩하게 하려고 성문 밖에서 고난을 받으셨느니라.” 성문 밖에서 고난 받으셨다는 말은 십자가에 죽으신것을 나타낸다. 마태복음 27:33 말씀 보게 되면, 골고다, 곧 해골 이라는 곳에서 죽으심을 알수 있다. 이 골고다 언덕 이라는것은 해골처럼 생긴 언덕을 말한다. 그곳은 죽음의 땅을 상징하고 있다. 그리고 그 지역은 죽음의 땅 이기 때문에 가장 저주 받은 자들이 그곳에서 사형 집행을 당한다. 십자가 처형 당하는 사람들은 전부 그 장소에서 받았다. 가장 저주 받은 곳 중에 저주받은 곳이 바로 골고다 땅 이라는것이다. 놀라운것은 예수님께서 이스라엘에서 가장 저주 받은 곳에서 돌아가셨다는것이다. 또 사형수 중에 가장 저주받은 사람에게 주는 십자가형을 통해 돌아가신것이다. 예수님께서 가장 저주 받은 모습으로 수치를 당해 돌아가시게 된다. 인간의 가장 큰 수치라 하면 옷을 전부 다 벗은 모습일거다. 많은 사람 앞에서 완전히 벗겨진 채로 있는다는것은 수치 중의 수치이다. 예수님께서 십자가 상에서 수치를 당하면서 그렇게 돌아가셨다. 예수님께서 당하신 이 저주의 죄악의 형벌은 실로 엄청났다. 그 모든것은 우리가 당할 형벌 이었다. 그런데 우리가 당할것을 예수님께서 대신 당하신거다. 주님께서 말씀 하시기를 기쁨으로 모든것을 참으셨다 했다. 그리고 그 십자가 상에서 예수님께서 뭐라고 말씀 했는지 아시는가. 요한복음 19:30 에 보면, 억울하다, 분하다, 이럴수가 있느냐 가 아닌 “다 이루었다" 말씀 하시고 돌아가셨다. 바로 이분이 우리를 사랑하시는 예수님 이시다.
3. 십자가로 나아가자 Let us go before the cross
1) 죽으심에 동참 Jesus partook in death
히 Hebrews 13:13
롬 Romans 12:1
그래서 13절에 이야기 하고 있다, “그런즉 우리도 그의 치욕을 짊어지고 영문 밖으로 그에게 나아가자," 영문 밖으로 그 치욕을 짊어지고 나아가자 라는 말이 무슨 말인가. 나에게 주어진 십자가를 지고 가자는 말이다. 죄에는 두가지가 있다고 했다. 죄의 책과 오염 두가지 있다고 했다. 예수 그리스도께서 십자가에 못박혀 돌아가시고 부활하심을 믿는 순간에 즉시로 새로운 피조물이 되고 새사람이 되는것이다. 영원한 생명을 갖게 되는것이다. 그런데 아직도 우리 속에 오염된 부분이 있다. 창세기 3, 6, 11장의 모든 잔재, 체질, 각인 된것을 뿌리 뽑아야 한다. 이것이 바로 나의 십자가이다. 이것을 어떻게 해결하나, 로마서 12:1 이야기 하고 있다, “그러므로 형제들아 내가 하나님의 모든 자비하심으로 너희를 권하노니 너희 몸을 거룩한 산 제물로 드리라 이는 너희가 드리는 영적 예배니라." 우리에게 아직 각인, 체질된것이 드러날때 마다 하나님 앞에 회개 하면서 다 제물로 내놓으라는 말이다. 보좌 앞에 내놓으면 그것을 주님께서 다 태워 버리신다. 어떻게 우리가 이 축복 누리나 이 말이다. 갈라디아서 2:20 의 축복과 감사를 누리시기 바란다, 주님께서 십자가에 못박혀 죽으심으로 우리의 모든 과거, 운명, 원죄, 자범죄, 조상죄 모두 십자가에서 해결 하셨다. 주님께서 모든것 십자가에서 짊어지시고 무덤 속에 들어가심으로 우리의 죄 마저 파묻힌것이다. 그래서 우리에게 주어진 다섯가지 감사 누리시기를 바란다.
2) 성삼위 하나님의 은혜 The Triune God's grace
엡 Ephesians 1:4-5
그렇다면 우리가 해야 할것은 무엇인가, 바로 보좌의 축복을 누리는것이다. 나를 하나님 자녀 삼아주시심을 감사 하면서 보좌의 축복을 날마다 누리는것이다. 우리는 응답을 누릴수 밖에 없다. 이 축복 누리는 여러분 되시기를 바란다. 제가 이 축복을 누리면서 날마다 성삼위 하나님 앞에 감사하며 기도하는 내용이 바로 에베서소서 1:4-5 이다. 이 기도를 하면 아침에 얼마나 힘이 되는지 모른다. “곧 창세전에 그리스도 안에 우리를 택하사 우리를 사랑 안에서 그 앞에 거룩하고 흠이 없게 하시려고 그 기쁘신 뜻대로 우리를 예정하사 예수 그리스도로 말미암아 자기의 아들들이 되게 하셨으니". 이 내용을 가만히 한번 보시라. 창세 전에 하나님께서 나를 택하셨다고 한다. 이 땅에 태어나기도 전에 나를 택하셨다. 그 내용이 바로, 그리스도 안에서 나를 거룩하고 흠이 없게 하기 위해 나를 택하셨다고 하신것이다. 그리고 예수님께서 우리가 태어나기 전에 이 땅에 오셔서 십자가에서 구원을 완성시키셨다. 그 후에 우리가 이 땅에 태어났다. 얼마나 놀랍나. 그 기쁘신 뜻대로 우리를 예정 했다고 말씀 하셨다. 그 택하신 내용이 있기 때문에 기쁘신 뜻대로 예정해서 이 땅에 나오게 하신것이다. 그런 우리가 하나님께 부름 받아 전도자를 통해 우리에게 말씀 받도록 하시고 예수 믿고 구원받게 하신것이다. 이 모든것이 이미 창세전에 예정 된것이다. 택정을 입었기 때문에 예정한 뜻대로 우리를 부르셔서 지금까지 이렇게 계속 인도하고 계신다. 말씀을 듣고 믿어질뿐만 아니라 이제는 성령의 인치심으로 하나님의 자녀가 되는 축복을 우리에게 주셨다. 여기에 놀라운 진리가 있는것이다. 우리가 오다 가다 어떻게 복음 듣고 하나님 자녀 된게 아니다. 우리가 하나님 자녀 됨은, 이미 벌써 창세전에 택함 받아 하나님 예정 속에 예수님께서 오시고 모든것을 십자가에서 완성 시킨 다음 우리를 부르셔서 그 모든 과정속에 축복 안으로 들어가게 하신것이다. 그렇기 때문에 우리 구원은 쉽사리 흔들리고 그럴 구원이 아니다. 완전한 구원, 이미 창세전에 예정된 구원을 주신거다. 이것으로 끝나는것이 아니다. 날마다 예배를 주시고 예배를 통해 말씀을 주신다. 하나님 자녀가 주님의 몸된 교회에 나와 예배를 드린다. 그 하나님께서 지금도 우리에게 강단을 통해 말씀을 계속해서 주신다. 그렇게 힘을 주신다. 그런데 우리가 하나님 자녀 된 축복을 살면서 넘어지고 죄를 짐으로 잊고 실망 시킬때가 있다. 그럴때면 성령깨서 깨닫게 하시고 죄를 회개하게 하신다. 죄를 회개 하면 하늘 보좌의 예수님께서 들으시고 아버지 하나님께 우리 죄를 위해 간구하고 계신다. 그렇게 우리가 말씀을 붙잡을수 있도록 성령께서 말씀 주시고 가르치시는것이다. 아침마다 기도할때마다 이것이 나에게 실질적으로 일어나고 있는 사실이다 라는것이 믿어진다. 얼마나 감사한지 모른다. 승리하시는 여러분 되기를 바란다. 그렇기에 우리에게는 항상 평안이 있을수밖에 없다. 완벽하게 하나님께서 계획하시고 뜻하신대로 모든것을 이루시고 지금도 인도하고 계신데 우리가 걱정할게 뭐가 있냐는 말이다. 하나님은 처음부터 끝까지 철저하게, 마치 태양 주위를 지구가 정확하게 공전 하듯이 우리의 모든것 또한 정확하게 인도하고 계시다는 사실을 우리가 붙잡아야한다.
결론 Conclusion
빌 Philippians 1:6
말씀 맺겠다. 빌립보서 1:6 다시 한번 붙잡으시기를 바란다, “너희 안에서 착한 일을 시작하신 이가 그리스도 예수의 날까지 이루실 줄을 우리가 확신하노라." 여러분, 완전 보장 됐을뿐만 아니라 완벽하게 인도하실 그 계획 까지도 완전히 우리에게 밝혀진것을 알수가 있다. 그래서 성경에서는 아무것도 염려 하지 말라고 이야기 하는것이다. 지금 우리에게 계속 복음을 주고 있지 않나, 너희는 하늘 보좌의 축복만 누려라, 그러면 착한 일을 시작하신 이가 예수의 날까지 너희를 통해 완성 하겠다! 하나님께서 이렇게 약속을 주셨다. 이 축복 사실적으로 누리는 여러분 되시기를 바란다.
Let Us Go before Jesus outside the Camp (Hebrews 13:10-13)
Rev. Myung-sin Choi
“10 We have an altar from which those who serve the tabernacle have no right to eat. 11 For the bodies of those animals, whose blood is brought into the sanctuary by the high priest for sin, are burned outside the camp. 12 Therefore Jesus also, that He might sanctify the people with His own blood, suffered outside the gate. 13 Therefore let us go forth to Him, outside the camp, bearing His reproach.”
Introduction
A few days ago, I watched the news and in the news, the former president, Park Eun-Hye was released from prison and was in Daegu. In Daegu, she spoke before the people of Korea but someone in the crowd threw a bottle at her. The moment the bottle flew towards her, her bodyguard came before her immediately and stopped the bottle from hitting her. China who saw this, they complimented the bodyguard. If it was a bomb that flew that former president Park, then the bodyguard would have died immediately. The bodyguard was in secret services and in order to be part of secret services, you have to pass the public service test. You have to serve as a public servant as well as a government employee. In order to apply for this position, it is very difficult and competitive. You also have to pass a PST test and you have to score a 700 on the TOEIC test. You have to be good at English as well as pass the physical fit test as well. You also have to be very physically fit and have martial art skills. As you can see, in order to obtain this position, it is very competitive and difficult. You have to train every single day and the core of the training is to prepare for the worst case scenario which is death. They have to practice to throw themselves in front of the president and to practice dying for the president every single day. Every morning, they take a bath and comb their hair neatly. They also change and wear clean undergarments every single day. They do this just in case they die so that when they die, they appear clean and tidy. When I heard about this, I was so surprised. Their main goal in life is to die for the president and to protect them no matter what. When I saw this, even these bodyguards are sacrificing their lives to protect the president, if that is so, shouldn’t we, who are children of God, sacrifice our lives for God? We can see that Apostle Paul lived this way. Romans 14:8 “For if we live, we live to the Lord; and if we die, we die to the Lord. Therefore, whether we live or die, we are the Lord’s.” - May you also have this confession of heart and be victorious in Christ. Today’s sermon is very important. God has given us a very important sermon today.
1. The Meaning of Sacrifice in the Old Testament
1) Sacrifice in the Old Testament
Verse 10 - First we must understand that there were five offerings in the Old Testament. They are burnt, grain, peace, sin, and guilt offerings. There is a commonality between these offerings and they are; in order to give these sacrifices, they were given by the priests of the Israelites who came out of Egypt during the Exodus. They were giving offerings to God as an evidence of thanksgiving and salvation from the event of Exodus. They were not giving offerings to receive salvation but through these sacrifices, they were showing how people who are saved should live by. The Israelites when they came out of Egypt and lived in Canaan, all of them were still living with the nature that they had in Egypt. In order to change their nature, they would constantly heal themselves through the five offerings. All of the offerings were burnt offerings but one of them, they would share the food given to God and have fellowship with each other. But the Bible speaks of another type of offering.
That offering is written in Leviticus 6:30 “But no sin offering from which any of the blood is brought into the tabernacle of meeting, to make atonement in the holy place, shall be eaten. It shall be burned in the fire.” - If people entered the Most Holy Place, they would sprinkle the blood of the sacrifice and completely burn that sacrifice. This sacrifice would take place once a year and this day was the Atonement Day. During this day, they would burn the sacrifice completely.
Verse 11 - On the day of the Atonement, they would bring two animal sacrifices. One of them would be killed and burned completely in the inner sanctuary and the other one would be released into the wild. The animal sacrifice that was burned and killed would foreshadow the death of Jesus Christ on the cross. The body of the animal sacrifice would represent Jesus Christ’s body so they couldn’t eat the body of Jesus so they would completely burn the animal sacrifice. This showed that Jesus Christ will face complete death.
2) The meaning of Jesus' death
The Day of the Atonement representation is written in verse 12 - When Jesus Christ died on the cross, He completely died on the cross just like an animal would be completely killed and burned. There is important content here.
It is written in Leviticus 16:22 “The goat shall bear on itself all their iniquities to an uninhabited land; and he shall release the goat in the wilderness.” - They would burn and kill the animal sacrifice outside the temple but the other animal sacrifice, it would carry all of the sins of mankind in the Old Testament and was released into the wild. But it was written in this Biblical Scripture that this animal would be released into the wild and bare all of the iniquities. Then a beast that would come and eat that animal with all of the iniquities, which means that it would consume all of the iniquities. Whenever I read this Biblical scripture, I realized that God used such a great method in order to destroy the power of Satan. Satan thought that he killed Jesus but Jesus who died on the cross, He bore all of the sins of mankind. Jesus who bore all of the sins of mankind and died on the cross, and through His death, Satan was completely crushed and destroyed. As a result, Satan ended up consuming all of the sins and iniquities of mankind. Since Satan consumed all of the sins and iniquities, through the death and resurrection of Jesus, Jesus became clean and sinless.
Genesis 3:15 “And I will put enmity between you and the woman, and between your seed and her Seed; He shall bruise your head, and you shall bruise His heel.” - God is an amazing God.
Hebrews 9:12 “Not with the blood of goats and calves, but with His own blood He entered the Most Holy Place once for all, having obtained eternal redemption. ” - Through His death and resurrection, Jesus Christ obtained eternal redemption. That is why through His eternal redemption, He gave us eternal salvation. This means that everything is finished.
John 6:40 “And this is the will of Him who sent Me, that everyone who sees the Son and believes in Him may have everlasting life; and I will raise him up at the last day.” - If we believe in this truth, then we will receive eternal life. Then, we must see the passion of Christ.
2. Christ's Passion
1) Passion (suffering) inside the camp
There are two passions and sufferings of Christ. There was one of suffering during the camp.
Hebrews 12:2 “Looking unto Jesus, the author and finisher of our faith, who for the joy that was set before Him endured the cross, despising the shame, and has sat down at the right hand of the throne of God.” - Jesus Christ faced a lot of mockery and criticism. Jesus Christ who was the Creator experienced mockery and shame from mankind, the creation. Mankind mocked, criticized, and cursed the Creator God, Jesus Christ. This doesn’t make any sense at all and is so unbelievable. But Jesus tolerated all of this for His joy. Where is the joy after being suffered on Earth?
The joy of Jesus is spoken in Isaiah 53:5 “But He was wounded for our transgressions, He was bruised for our iniquities; The chastisement for our peace was upon Him, And by His stripes we are healed.” - In other words, Jesus suffered on Earth in order to solve our spiritual problems. He was chastised for the peace of mankind. Through the chastisement of Jesus Christ, Jesus healed our mental problems. Through Jesus’ physical sufferings on Earth, we received physical healing in return. By bearing this suffering, Jesus became joyful and gave mankind eternal salvation.
Romans 10:4 “For Christ is the end of the law for righteousness to everyone who believes.” - All of the suffering of Jesus was supposed to be the suffering that mankind had to receive but Jesus bore all of that and died on the cross for us. This is so astounding. To bear our suffering, He suffered and died on the cross. Then, what kind of suffering did Jesus experience outside of the camp?
2) Passion (suffering) outside the camp
Matthew 27:33 “And when they had come to a place called Golgotha, that is to say, Place of a Skull.” - This was a place that was considered the place of death. That place since it represented death, the people who committed the worst crimes and sins were killed and crucified on the cross in that place. The people who were considered the most cursed and committed the worst crimes, they would be killed in that place. But Jesus Christ was killed and died in the place that was considered the most cursed place. Jesus Christ was crucified on the cross. In the most cursed way and form, Jesus Christ died. A way a person can feel the most shame is when they are stripped naked. Jesus Chirst was stripped of His clothes on the cross. After He faced the most shame on the cross, Jesus Christ died. The curses and disasters that Jesus Christ faced on the cross was so tremendous but why did Jesus have to die this way? This was the way that mankind had to die and suffer but what we had to suffer and the death that we had to face, Jesus Christ suffered and died on our behalf. Jesus Christ said that He bore it all and tolerated it for His joy.
On the cross, what did Jesus say? John 19:30 “So when Jesus had received the sour wine, He said, 'It is finished!' And bowing His head, He gave up His spirit.” - Jesus Christ didn’t complain or grumble when He died on the cross but His final words were, “It is finished!” This being who said this is Jesus Christ who truly loves us. That is why it says in verse 13.
3. Let Us Go before the Cross
1) Jesus partook in death
Verse 13 - Jesus Christ is telling us to bear the cross and go towards Jesus. There are two types of sins, guilt and original sin. The moment we accept Jesus Christ, we become a new creation. We have received eternal life but we still possess our old and sinful nature. That original sin of mankind, we must uproot that. That is our cross that we must carry. This is what it means to take on our cross.
Romans 12:1 “I beseech you therefore, brethren, by the mercies of God, that you present your bodies a living sacrifice, holy, acceptable to God, which is your reasonable service.” - Our old nature, imprints, and roots that are rooted in us, we should give ourselves before Jesus and offer ourselves as a living sacrifice to Jesus and take on the cross. How can we enjoy this process?
Enjoy Galatians 2:20 “I have been crucified with Christ; it is no longer I who live, but Christ lives in me; and the life which I now live in the flesh I live by faith in the Son of God, who loved me and gave Himself for me.” - Jesus took all of our sins, curses, and disasters on the cross and died on the cross once and for all for us. He completely bore it all and died on the cross, and buried it on the ground through His death. That is why we must enjoy the five offerings. What must we do? Just enjoy the blessing of the heavenly throne. Give thanksgiving for your salvation and enjoy the blessing of the heavenly throne. We have no choice but to receive answers.
2) The Triune God's grace
Whenever I enjoy these blessings, I always give thanksgiving to God as I enjoy the heavenly throne.
The method I use is by holding onto Ephesians 1:4-5 “Just as He chose us in Him before the foundation of the world, that we should be holy and without blame before Him in love, 5 having predestined us to adoption as sons by Jesus Christ to Himself, according to the good pleasure of His will.” - I am so thankful whenever I read this Biblical scripture. Look at this carefully. Before creation, God chose us. Before we were born, God chose us. The content of this, God chose us so that we can become holy and without blame before Him. Also, before creation, it was already prepared for Jesus to come to Earth, die on the cross, resurrect, and give us eternal life. Through this, we have been given new life. This is so astounding. God has chosen us to receive God’s salvation by sending us Jesus Christ. We have received the gospel through an evangelist and we now believe in God. This was all prepared before the time of creation. There are people who shared the gospel to you and helped you become a child of God. You are now a child of God and you are able to enjoy the blessings of a child of God. This is astounding. You didn’t become a child of God out of mere coincidence but this was prepared before the time of creation. We have been chosen by God and given the blessings as a child of God. Our salvation is not something that can be shaken by anything. Our salvation has been prepared before the time of creation. This doesn’t end here. Every single day we give worship to God and through worship, God pours down His great blessings. When we give worship to God, God gives us His word and strength. As we live as children of God, we may commit sin and make a mistake, and fall down but the Holy Spirit guides and allows us to realize and repent before God. When we repent for our sins, Jesus Christ who is sitting on the right side of the throne of God is interceding for us before God to forgive us of our sins. The Holy Spirit teaches and guides us so that we can follow the word of God and live a righteous life before God. Whenever I pray this prayer, this is the truth and the blessings that I enjoy. I am so thankful. Be victorious. This is why we can say that we have peace. You have peace because God is with you and there is no need for you to worry. God is perfectly and completely guiding and leading you.
Conclusion
Hold onto Philippians 1:6 “Being confident of this, that he who began a good work in you will carry it on to completion until the day of Christ Jesus.” - It hasn’t just been guaranteed for us but God has an absolute plan for us. That is why the Bible tells us not to worry. We have the gospel and have heard the gospel until now. The Bible tells us to enjoy the blessing of the heavenly throne. God promised us that He will carry the good work and bring it to completion until the day of Jesus Christ. May we enjoy this blessing in the name of Jesus Christ.
Comments